ORDRE GRI/91/2012, de 27 de març, per la qual es convoca el procés selectiu per a l'accés a l'escala de personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal, subescala de secretaria, categoria superior.

SecciónCàrrecs i Personal
EmisorDepartament de Governació i Relacions Institucionals
Rango de LeyOrdre

L’Acord de Govern GOV/163/2011, de 27 de desembre, pel qual s’aprova l’oferta d’ocupació pública parcial per a l’any 2011 de 100 places de l’escala de personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal (DOGC núm. 6047, de 18.1.2012), autoritza la convocatòria de cinc places de la subescala de secretaria, categoria superior.

Així, d’acord amb el que disposa l’article 11 del Decret 195/2008, de 7 d’octubre, pel qual es regulen determinats aspectes del règim jurídic del personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal de les entitats locals de Catalunya (DOGC núm. 5232, de 9.10.2008), i amb la finalitat d’atendre les necessitats de personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal a Catalunya, amb l’informe previ de la Direcció General d’Administració Local, s’acorda convocar el procés selectiu per a l’accés a la subescala de secretaria, categoria superior.

Aquesta convocatòria té en compte el principi d’igualtat de tracte entre homes i dones pel que es refereix a l’accés a l’ocupació, d’acord amb l’article 14 de la Constitució espanyola, la Directiva comunitària de 9 de febrer de 1976 i el que preveu la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.

Atès el que disposa l’apartat quart de la disposició addicional segona de la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut bàsic de l’empleat públic,

Ordeno:

—1 Convocar el procés selectiu per cobrir cinc places vacants de l’escala de personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal, subescala de secretaria, categoria superior (núm. de registre de convocatòria 206), d’acord amb les bases que figuren en l’annex 1 d’aquesta Ordre.

—2 Publicar aquesta convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunyai trametre-la al ministeri competent en matèria d’administracions públiques per a la publicació en el Boletín Oficial del Estado.

Contra aquesta Ordre, que exhaureix la via administrativa, les persones interessades poden interposar recurs potestatiu de reposició davant el conseller o la consellera de Governació i Relacions Institucionals en el termini d’un mes a comptar de l’endemà de la darrera publicació oficial o, directament, recurs contenciós administratiu davant els jutjats contenciosos administratius en el termini de dos mesos a comptar de l’endemà de la darrera publicació oficial.

Igualment, les persones interessades poden interposar qualsevol altre recurs que considerin convenient per a la defensa dels seus interessos.

Barcelona, 27 de març de 2012

Joana Ortega i Alemany

Consellera de Governació

i Relacions Institucionals

Annex 1

Bases de la convocatòria

—1 Normes generals

1.1 Es convoca el procés selectiu per cobrir cinc places vacants de l’escala de personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal, subescala de secretaria, categoria superior (núm. de registre de convocatòria 206) i amb la distribució següent:

3 places a cobrir pel sistema de proves d’aptitud.

2 places a cobrir pel sistema de concurs de mèrits.

Les persones aspirants poden participar en ambdós sistemes d’accés.

1.2 Al procés selectiu que estableix aquesta convocatòria se li apliquen la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut bàsic de l’empleat públic; el Decret 195/2008, de 7 d’octubre, pel qual es regulen determinats aspectes del règim jurídic del personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal de les entitats locals de Catalunya i, supletòriament, el Decret legislatiu 1/1997, de 31 d’octubre, pel qual s’aprova la refosa en un text únic dels preceptes de determinats textos legals vigents a Catalunya en matèria de funció pública.

—2 Requisits de les persones aspirants

Per a l’accés a la categoria superior, les persones aspirants han de complir els requisits següents:

  1. Pertànyer a la subescala de secretaria, categoria d’entrada, de l’escala de personal funcionari amb habilitació de caràcter estatal.

  2. Tenir, com a mínim, dos anys d’antiguitat en la subescala de secretaria, categoria d’entrada, a comptar a partir de la publicació del nomenament en el Boletín Oficial del Estadoo diari oficial corresponent.

  3. No patir cap malaltia ni estar afectades per cap limitació física o psíquica que sigui incompatible amb l’exercici de les funcions.

  4. No haver estat separades, mitjançant expedient disciplinari, del servei de qualsevol de les administracions públiques ni estar inhabilitades per a l’exercici de funcions públiques.

  5. Tenir els coneixements de llengua catalana del nivell requerit en aquestes bases en el grau adequat a les funcions pròpies de la subescala objecte de convocatòria (nivell C), o superar la prova selectiva que preveu la base 6.2.1 d’aquesta convocatòria.

    Per determinar l’antiguitat de les persones aspirants, es prendran en consideració tant els serveis efectius prestats en la subescala com les situacions administratives diferents del servei actiu que, segons la normativa legal vigent, siguin computables a l’efecte d’antiguitat.

    Els requisits que estableix aquesta base s’han de tenir en el moment de finalitzar el termini de presentació de sol·licituds i mantenir-los durant el procés selectiu fins al moment de la presa de possessió com a funcionari o funcionària de carrera, excepte el de la lletra c), que s’ha d’acreditar o demostrar abans d’iniciar-se el procés selectiu.

    —3 Sol·licituds i instruccions per emplenar-les

    3.1.a) Les persones que vulguin participar en aquest procés selectiu ho han de fer constar en el model de sol·licitud que es pot obtenir telemàticament a les adreces d’Internet http://www.gencat.cat/ovt/gri/convocatoria206 i http://www.eapc.cat.

    El model de sol·licitud en suport de paper es pot obtenir al Departament de Governació i Relacions Institucionals (Via Laietana, 26, 08003 Barcelona), a l’Escola d’Administració Pública de Catalunya (carrer de Girona, 20, 08010 Barcelona) i als serveis territorials de Governació i Relacions Institucionals:

    Barcelona: avinguda Diagonal, 409, 5a planta, 08008 Barcelona.

    Girona: plaça de Pompeu Fabra, 1, 17002 Girona.

    Lleida: carrer de Lluís Companys, 1, 25003 Lleida.

    Tarragona: carrer de Sant Francesc, 3, 43003 Tarragona.

    Catalunya Central: plaça Major, 37,08500 Vic.

    Les Terres de l’Ebre: carrer de Montcada, 23 (Palau Abària), 43500 Tortosa.

    3.1.b) La persona aspirant ha d’observar les instruccions següents per emplenar la sol·licitud:

    Abans d’emplenar la sol·licitud s’han de llegir les bases de la convocatòria. Les dades de la sol·licitud s’han d’escriure en majúscula, a màquina o amb bolígraf. Cal assegurar-se que les dades consignades són perfectament llegibles en tots els exemplars.

    És imprescindible que la sol·licitud estigui signada per la persona aspirant. La manca de signatura comporta l’exclusió, llevat del supòsit de presentació mitjançant l’Oficina Virtual de Tràmits.

    Instruccions per emplenar les dades de la convocatòria:

    A l’apartat Dades de la convocatòria, cal indicar-hi el número de registre de la convocatòria (206).

    A l’espai Departament, cal consignar-hi Governació i Relacions Institucionals.

    A l’apartat Data de publicació en el DOGC, la data de publicació de la convocatòria.

    A l’apartat Cos, escala, categoria, àmbit, cal indicar-hi la subescala per a la qual participa; per a aquesta convocatòria, cal indicar-hi la de secretaria, categoria superior.

    A l’apartat Torn pel qual es participa, cal marcar-hi promoció interna.

    A l’apartat Altres dades de la convocatòria, a l’apartat B), cal indicar-hi l’idioma de la prova complementària.

    A l’apartat D), cal indicar-hi el sistema: proves d’aptitud, concurs de mèrits o ambdós sistemes.

    A l’apartat Dades personals, cal emplenar-hi tots els apartats que afectin la persona sol·licitant.

    A l’apartat de dades personals i abans d’emplenar, si escau, les caselles referents a les persones discapacitades, cal llegir amb atenció l’apartat c) de la base 3.1.

    A l’apartat Titulació i/o formació, cal fer constar el títol acadèmic oficial per participar en la convocatòria.

    A l’apartat Llengua catalana i aranesa, heu de fer constar el nivell de coneixement de la llengua catalana i aranesa, si escau, i l’organisme emissor del document acreditatiu.

    A l’apartat Exempció o bonificació de la taxa d’inscripció a la convocatòria, cal fer constar si s’està en algun dels supòsits d’exempció o bonificació, així com l’import de la taxa que consta en la base 3.5.

    En cap cas, la presentació i el pagament a l’entitat col·laboradora substituirà el tràmit de presentació, en el termini i en la manera escaient, de la sol·licitud expressada en la base 3.2. Abans d’efectuar el pagament, cal comprovar que les dades són correctes.

    3.1.c) Les persones discapacitades que participin en el procés selectiu i que requereixin adaptació de les proves, ho hauran de fer constar a la sol·licitud. Aquestes persones hauran d’indicar expressament que autoritzen l’òrgan convocant a comprovar d’ofici el grau de discapacitat i a sol·licitar a l’equip de valoració multiprofessional (EVO) un dictamen vinculant en relació amb aquesta convocatòria, en el que es determinin la capacitat de la persona i si és necessària l’adaptació de temps o mitjans materials per a la realització de les proves, en el cas que les seves dades constin a l’ICASS (Institut Català d’Assistència i Serveis Socials).

    En cas que en la sol·licitud la persona aspirant no autoritzi expressament l’òrgan convocant, o les seves dades no constin a l’ICASS, cal que acrediti la condició de discapacitada legal mitjançant...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR