ORDRE IUE/536/2009, de 3 de desembre, per la qual es convoquen els Premis de la Generalitat de Catalunya a la Iniciativa Comercial i els Premis de la Generalitat de Catalunya als Establiments Comercials Centenaris.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament D'Innovacio, Universitats i Empresa
Rango de LeyOrdre

ORDRE

IUE/536/2009, de 3 de desembre, per la qual es convoquen els Premis de la Generalitat de Catalunya a la Iniciativa Comercial i els Premis de la Generalitat de Catalunya als Establiments Comercials Centenaris.

L'onzena edició dels Premis de la Generalitat de Catalunya a la Iniciativa Comercial tenen com objectiu donar reconeixement a les iniciatives més innovadores del comerç urbà de proximitat.

D'altra banda, s'escau donar un tractament diferenciat als premis als establiments comercials amb més de cent anys d'antiguitat, atès que el seu objectiu específic és el reconeixement d'una trajectòria de servei i atenció al públic, mitjançant l'adaptació contínua a l'evolució de les necessitats de la ciutadania.

En conseqüència, a proposta de la directora general de Comerç, i en ús de les atribucions legals que m'han estat conferides,

Ordeno:

Article 1

Es convoca l'onzena edició dels Premis de la Generalitat de Catalunya a la Iniciativa Comercial i s'aproven les bases que regulen la seva concessió, les quals figuren a l'annex 1 d'aquesta Ordre.

Article 2

Es convoquen els Premis de la Generalitat de Catalunya als Establiments Comercials Centenaris i s'aproven les bases que regulen la seva concessió, les quals figuren a l'annex 2 d'aquesta Ordre.

Article 3

Per a la convocatòria de 2009 el termini de presentació de sol·licituds dels Premis a la Iniciativa Comercial i dels Premis als Establiments Comercials Centenaris s'inicia l'endemà de la publicació d'aquesta Ordre i finalitza el 29 de gener de 2010.

Disposició final

Aquesta Ordre entrarà en vigor l'endemà de la seva publicació al DOGC.

Barcelona, 3 de desembre de 2009

Josep Huguet i Biosca

Conseller d'Innovació, Universitats i Empresa

Annex 1

Bases que regulen l'onzena edició dels Premis de la Generalitat de Catalunya a la Iniciativa Comercial

.1 Objectiu

L'objectiu de l'onzena edició dels Premis a la Iniciativa Comercial és el de distingir les persones físiques o jurídiques domiciliades a Catalunya que, en el transcurs de l'any 2009, hagin destacat per les seves tasques de millora en la gestió del sector de la distribució minorista, particularment del comerç urbà de proximitat.

.2 Candidatures

Poden ser candidates a aquests premis les microempreses, les petites i mitjanes empreses amb domicili a Catalunya que desenvolupin la seva activitat en l'àmbit del comerç i les entitats que les representen a nivell territorial o sectorial.

També poden ser candidats per a la categoria de singularització, els ajuntaments i altres ens locals.

Es defineixen com a microempreses, petites i mitjanes empreses (pimes), les que tenen fins a un màxim de 250 treballadors/es, un volum de negoci màxim de 50 milions d'euros, o amb un balanç general anual no superior a 43 milions d'euros, i no estan participades en més del 25% del seu capital o dels seus drets de vot per altres que no reuneixin els requisits anteriors, excepte que siguin societats públiques de participació, societats de capital risc o inversors institucionals, sempre que aquests no exerceixin individualment o conjuntament, cap control sobre l'empresa.

El personal tècnic de l'àrea d'incentius i projectes de l'Agència per a la Promoció del Comerç podrà proposar candidats als premis, d'entre aquelles actuacions que durant l'any 2009 hagin estat beneficiaris d'incentius i que, per les seves característiques d'innovació i aplicabilitat a la resta del territori es puguin considerar com a referents. En tot cas, es necessitarà el consentiment previ i exprés de l'entitat proposada.

.3 Categories

S'estableixen nou premis, dividits entre les dues categories següents:

  1. Col·lectius territorials de comerciants i ajuntaments.

    1. Al projecte de singularització, a la millor iniciativa de dinamització comercial en aquest àmbit, incidint en la potenciació de la singularitat de cada territori i en la consolidació de l'oferta de comerç de proximitat atenent a les necessitats de la població.

    2. Al comerç de proximitat, a la millor iniciativa de dinamització comercial en aquest àmbit, per la millora dels serveis al client i per la potenciació de l'oferta del comerç de proximitat.

    3. Al comerç urbà, a la millor iniciativa de dinamització comercial en aquest àmbit, incidint especialment en la professionalització de la seva gestió i en la prestació de serveis als operadors comercials i de serveis.

    4. A l'excel·lència comercial, d'un projecte desenvolupat per l'associació de comerciants que, de forma rellevant, hagi aconseguit una major implicació dels diferents agents integrants d'un centre urbà o àrea comercial per dotar-lo d'un major grau de competitivitat, eficàcia i eficiència.

    5. Al mercat municipal, a la millor iniciativa de dinamització comercial en aquest àmbit, incidint especialment en la millora en la prestació de serveis a les persones usuàries i clients, als propis operadors comercials, i a la consolidació del mercat com a equipament comercial de referència en el territori.

  2. Empresa o entitat representativa a nivell sectorial.

    1. Al projecte de reforma i adequació de l'establiment comercial per a la millora competitiva en el seu entorn territorial i sectorial.

    2. Al projecte de definició o redefinició del pla estratègic del negoci per tal de millorar competitivament en el sector de referència.

    3. Al projecte de definició d'estratègies de millora de l'eficiència i la...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR