LLEI 28/1984, de 21 de desembre, de Pressupost de la Generalitat de Catalunya, de les seves entitats autònomes i de les entitats gestores de la Seguretat Social per al 1984. (Correcció d'errades en el DOGC núm. 525, p. 816, de 29.3.1986).

SecciónConcursos i Anuncis
EmisorDepartament de la Presidencia
Rango de LeyLlei

NOTA. En aquest text s'han introduït les correccions d'errada publicades en el DOGC.

EL PRESIDENT DE LA GENERALITAT DE CATALUNYA

Sia notori a tots els ciutadans que el Parlament de Catalunya ha sancionat i jo, en nom del Rei i d'acord amb el que estableix l'article 33.2 de l'Estatut d'Autonomia, promulgo la següent

LLEI

Article 1

Crèdits inicials i finançament 1. S'aprova el Pressupost de la Generalitat de Catalunya per a l'exercici del 1984, integrat pels estats de despeses i els estats d'ingressos de la Generalitat i dels següents ens que en depenen:

  1. Entitats autònomes de caràcter administratiu.

  2. Entitats autònomes de caràcter comercial, industrial, financer o anàleg.

  3. Entitats gestores de la Seguretat Social, de l'Institut Català de la Salut i de l'Institut Català d'Assistència i Serveis Socials.

  4. Ens públic Corporació Catalana de Ràdio i Televisió i les societats per a la gestió dels serveis públics de radiodifusió i televisió.

  5. Empreses a què fa referència el punt 2 de l'article 4 de la Llei de Finances Públiques de Catalunya. 2. En l'estat de despeses de la Generalitat de Catalunya es concedeixen els crèdits necessaris per al compliment de llurs obligacions per un import de 321.215.109.458 pessetes. Els ingressos que hom estima que s'han de liquidar durant l'exercici importen 321.215.109.458 pessetes, amb la distribució següent:

  6. Els drets econòmics a liquidar, detallats en l'estat d'ingressos, importen 301.898.544.724 pessetes.

  7. L'import de les operacions d'endeutament que autoritza l'article 11 d'aquesta Llei, que puja a 19.316.564.734 pessetes. Els beneficis fiscals que afecten els tributs estatals, el rendiment dels quals està cedit a la Generalitat de Catalunya, s'estimen en 8.170.000.000 pessetes. 3. En l'estat de despeses de les entitats autònomes de caràcter administratiu, els crèdits concedits per a atendre el compliment de llurs obligacions sumen un import total de 3.997.508.567 pessetes. Els drets que hom estima que han d'ésser liquidats durant l'exercici, per cada entitat autònoma de caràcter administratiu, es detallen en els estats d'ingressos corresponents per un import total de 3.997.508.567 pessetes. 4. En l'estat de despeses de les entitats autònomes de caràcter comercial, industrial, financer o anàleg, els crèdits concedits per a atendre el compliment de llurs obligacions sumen un import total de 12.834.226.320 pessetes. Els recursos estimats per a aquestes entitats es detallen en l'estat d'ingressos corresponent per un import total de 12.834.226.320 pessetes. 5. En els estats de despeses de les entitats gestores de la Seguretat Social, els crèdits concedits per a atendre el compliment de llurs obligacions sumen un import total de 163.081.319.528 pessetes. Els drets econòmics que hom estima que han d'ésser liquidats durant l'exercici per aquestes entitats importen 163.081.319.528 pessetes. En els crèdits consignats en els estats de despeses i en els drets econòmics detallats en els estats d'ingressos, s'inclouen els que corresponen als serveis traspassats de la Seguretat Social per un import total equilibrat entre tots dos estats de 152.359.661.000 pessetes. 6. En l'estat de despeses de l'ens públic Corporació Catalana de Ràdio i Televisió es concedeixen les dotacions necessàries per a atendre el desenvolupament de les seves activitats per un import total de 4.576.376.804 pessetes, i els recursos s'estimen en 4.576.376.804 pessetes. Els estats de despeses i d'ingressos de les societats per a la gestió dels serveis públics de radiodifusió i televisió s'aproven amb el detall següent:

  8. Televisió de Catalunya, SA, per un import total de dotacions de 5.290.448.000 pessetes, i de recursos de 5.290.448.000 pessetes.

  9. Catalunya Ràdio, Servei de Radiodifusió de la Generalitat, SA, per un import total de dotacions de 719.386.804 pessetes, i de recursos de 719.386.804 pessetes. 7. Les dotacions i els recursos estimats corresponents a les empreses de la Generalitat són: Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya ..................... 8.746.611.000 Centre Informàtic de la Generalitat de Catalunya, SA ..... 199.500.000 Túneles y Autopistas de Barcelona, SA .................... 31.190.000 Ferrocarrils de Muntanya de Grans Pendents, SA ............ 191.575.000

Article 2

Crèdits del personal actiu 1. En l'exercici econòmic del 1984 les retribucions íntegres del personal no laboral al servei de l'Administració de la Generalitat han d'experimentar un increment global màxim del 6,5% respecte a les vigents en l'exercici anterior. Així mateix, la massa salarial del personal laboral ha d'experimentar un increment global màxim del 6,5%. 2. El que disposa el punt 1 s'aplica al personal al servei de l'Administració de la Generalitat i dels ens enumerats en l'article 1. 3. L'increment del 6,5% al qual fa referència aquest article s'aplica també a les retribucions íntegres dels càrrecs de l'Administració de la Generalitat, i als Presidents i als Directors Generals dels ens als quals es refereix el punt punt 2.

Article 3

Retribucions del personal no laboral 1. Les retribucions bàsiques corresponents al personal no laboral es fixen d'acord amb les normes següents:

  1. Al personal traspassat a la Generalitat per l'Administració Central se li aplica la quantia de les retribucions bàsiques que fixa l'article 3 de la Llei 44/1983, del 28 de desembre.

  2. Per a la resta del personal no laboral s'incrementen les retribucions bàsiques en un 6,5%, respecte a les de l'exercici del 1983. 2. Les retribucions complementàries del personal no laboral experimenten un increment global del 6,5%, respecte a les corresponents al 1983. 3. Les retribucions del personal traspassat de la Seguretat Social s'incrementen en la quantia que resulti d'aplicar l'article 49 de la Llei 44/1983, del 28 de desembre.

Article 4

Limitació en l'augment de despeses de personal 1. Durant l'exercici del 1984 no es poden tramitar expedients d'ampliació de plantilles ni disposicions o expedients de creació o de reestructuració d'unitats orgàniques, si l'increment de la despesa pública que en derivi no queda compensat mitjançant la reducció d'aquests mateixos conceptes en altres unitats de gestió o en crèdits corrents ampliables, la finalitat dels quals comporti augment de personal. 2. En el supòsit que l'ampliació i la creació de plantilles, o la reestructuració d'unitats orgàniques derivin de l'entrada en funcionament de noves inversions, l'increment de la despesa resultant haurà d'ésser finançat amb minoració en altres dotacions de despeses consumptives no ampliables, o d'inversions del Departament o de l'Entitat que ho proposi. 3. Els Departaments i les entitats autònomes, excepcionalment, poden contractar personal laboral per a executar obres i serveis corresponents a alguna de les inversions incloses en el pressupost en règim d'administració directa i imputar els pagaments per aquest concepte als crèdits respectius per a inversions. La contractació del personal laboral s'ha de fer a través de les oficines d'ocupació, amb prioritat per als treballadors sense subsidi d'atur.

Article 5

Pensions 1. Amb efectes des del primer de gener de 1984, la quantia de les pensions reconegudes pels Decrets del 14 de novembre de 1978 s'incrementen el 6,5% en relació amb les de l'exercici anterior. 2. Els Consellers de la Generalitat que deixin el càrrec durant l'any 1984 tindran dret a la pensió per un període màxim de divuit mesos. La deixaran de percebre en el moment que obtindran una altra retribució amb càrrec a fons públics.

Article 6

Modificacions pressupostàries 1. El Conseller d'Economia i Finances pot autoritzar transferències de crèdits de personal que afectin un o més Departaments tenint en compte les limitacions que conté l'article 4. 2. El Consell Executiu, a proposta del Conseller d'Economia i Finances, pot autoritzar transferències de crèdits entre els consignats en els diversos Departaments i Organismes Autònoms, amb les limitacions establertes per l'article 42 de la Llei de Finances Públiques de Catalunya. 3. El Departament d'Economia i Finances ha de donar compte a la Comissió d'Economia, Finances i Pressupost de les transferències de crèdit a què fan referència els punts anteriors, i ha d'explicitar, mitjançant una memòria explicativa, els canvis que s'han produït en el Pressupost.

Article 7

Generació de crèdits S'han de generar en l'estat de despeses els crèdits necessaris per a atendre les obligacions derivades dels serveis que traspassin a la Generalitat de Catalunya altres Administracions durant l'exercici del 1984. La quantia dels crèdits generats no pot ésser superior a l'import de les transferències de fons acordades per a atendre els serveis traspassats. Igualment han de generar crèdits en l'estat de despeses les transferències de fons amb càrrec als Pressupostos Generals de l'Estat, destinades a les Corporacions locals, per a finançar els dèficits provocats per la prestació de serveis que no corresponen a competències municipals.

Article 8

Crèdits ampliables Es consideren ampliables fins a una suma igual a les obligacions que és preceptiu de reconèixer, amb compliment previ de les normes legals oportunes, els crèdits inclosos en el Pressupost de la Generalitat i en el dels ens públics aprovats per aquesta Llei, els quals crèdits es detallen a continuació: Primer. Aplicable a totes les seccions del Pressupost de la Generalitat i de les entitats públiques:

  1. La indemnització per residència acreditada pel personal en els punts on s'hagi reconegut aquest dret, d'acord amb la legislació vigent.

  2. Les quotes a la Seguretat Social dels funcionaris eventuals o contractats sotmesos a dret administratiu i el complement familiar, d'acord amb els preceptes en vigor, així com l'aportació de la Generalitat al règim de previsió social dels funcionaris públics adscrits o traspassats a la Generalitat.

  3. Els triennis derivats dels còmputs de temps realment prestat a l'Administració pels funcionaris adscrits o traspassats.

  4. Els crèdits destinats al pagament del personal laboral, quan requereixin un increment a conseqüència d'augments salarials disposats durant l'exercici o en exercicis anteriors, per modificacions del salari mínim interprofessional, o quan sigui imposat amb caràcter general o per decisió judicial ferma.

  5. L'assistència mèdico-farmacèutica corresponent als funcionaris adscrits en virtut del Reial Decret 1942/1979.

  6. Els crèdits la quantia dels quals es modula per la recaptació obtinguda mitjançant taxes, exaccions parafiscals, cànons o preus, que doten conceptes integrats en el Pressupost.

  7. Els crèdits corresponents a serveis traspassats, quan, per aplicació de normes estatals, cal reconèixer obligacions addicionals a les pressupostades inicialment, per l'import de les transferències que procedeixin de fons de l'Administracio central. Segon. Aplicable a les Entitats Autònomes de caràcter comercial, industrial, financer o anàleg:

  8. Aquells la quantia dels quals és determinada en funció de recursos finalistes efectivament obtinguts.

  9. Els destinats a dotar els fons de previsió i amortització.

  10. Els que són necessaris, en els pressupostos de les entitats, com a conseqüència d'operacions financeres autoritzades. Tercer. Aplicable a les seccions que s'indiquen:

  11. En la secció "Deute Públic", els que es destinen a pagament d'interessos, amortització de principal i despeses derivades del Deute, considerat aquest en els termes continguts en l'article 16 de la Llei de Finances Públiques de Catalunya. Si cal, s'han de generar els crèdits oportuns per a atendre les obligacions, i els pagaments s'han d'aplicar, qualsevol que sigui el venciment al qual corresponen, als crèdits respectius de l'exercici econòmic del 1984.

  12. A la secció "Classes passives", els relatius a obligacions de "Classes passives".

  13. En la secció corresponent al Departament d'Economia i Finances, els destinats al pagament de les obligacions derivades de crebants en operacions de crèdit avalades per la Generalitat de Catalunya.

Article 9

Contractació directa d'inversions El Consell Executiu pot autoritzar, a proposta dels Departaments interessats, la contractació directa de tots aquells projectes d'obres que s'iniciïn durant l'exercici del 1984 amb càrrec als pressupostos dels Departaments respectius i de llurs entitats autònomes, sempre que el pressupost de les quals sigui inferior a 50 milions de pessetes. Les condicions tècniques i financeres de l'obra a executar han d'ésser publicades prèviament al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Article 10

Avals 1. S'autoritza la Generalitat perquè concedeixi, durant l'exercici del 1984, les garanties següents:

  1. Avalar fins a un import màxim de 1.000 milions de pessetes les operacions de crèdit exterior que concerti l'empresa "Túnel del Cadí, Concesionaria del Estado, SA" per a finançar les inversions pròpies de la concessió.

  2. Avalar fins a un import màxim de 100 milions de pessetes les operacions de crèdit que concerti el Consorci del Gran Teatre del Liceu. El Consell Executiu pot determinar, en cada cas, el caràcter solidari o no solidari dels avals autoritzats en els apartats anteriors.

  3. Avalar amb caràcter solidari fins a un import màxim de 500 milions de pessetes les operacions de crèdit que concerti l'empresa Ferrocarrils de Muntanya i de Grans Pendents, SA. Aquestes autoritzacions poden ésser autoritzades pel Consell Executiu durant l'any 1985. 2. L'autorització dels avals correspon al Govern de la Generalitat, a proposta del Conseller d'Economia i Finances, i l'execució a aquest Conseller o a l'autoritat en qui la delegui expressament.

Article 11

Operacions d'endeutament 1. S'autoritza el Consell Executiu perquè, a proposta del Conseller d'Economia i Finances, emeti deute públic o concerti operacions de crèdit a l'interior o a l'exterior, fins a un import màxim de 19.317 milions de pessetes, destinats a finançar operacions de capital previstes en aquesta Llei. 2. S'autoritza l'Entitat Autònoma Institut Català del Sòl perquè emeti deute o concerti operacions de crèdit, per l'import de 3.000 milions de pessetes, destinats a finançar despeses d'inversió. 3. S'autoritza el Consell Executiu perquè, a proposta del Conseller d'Economia i Finances, emeti deute de la Tresoreria o concerti operacions de crèdit per un termini de reemborsament igual o inferior a un any, fins a un límit màxim d'endeutament viu de 18.000 milions de pessetes, destinats a atendre les necessitats de la Tresoreria derivades de diferències en el venciment dels seus pagaments i ingressos. 4. S'autoritza el Consell Executiu perquè, a proposta del Conseller d'Economia i Finances, emeti deute públic o concerti operacions de crèdit a l'interior o a l'exterior, fins a un import màxim de 5.000 milions de pessetes, destinades a finançar els crèdits d'operacions de capital del Pressupost per al 1983, incorporats a l'exercici del 1984. 5. El Consell Executiu, a proposta del Conseller d'Economia i Finances, ha de fixar les característiques de les les operacions d'endeutament que autoritza aquest article. 6. Les autoritzacions a què fan referència els punts 1, 2, 3 i 4 d'aquest article, poden ésser formalitzades pel Consell Executiu durant l'any 1985.

Article 12

Taxes i exaccions parafiscals Durant l'any 1984 s'han d'elevar els tipus de quantia fixa de les taxes i exaccions parafiscals inherents als serveis traspassats per l'Administració de l'Estat en una quantia no superior a la que resultarà de l'aplicació dels coeficients establerts per la Llei de Pressupostos Generals de l'Estat.

Article 13

Limitació a l'augment de la despesa pública Durant l'exercici del 1984 el Consell Executiu és obligat a no prendre i a oposar-se a qualsevol iniciativa legislativa o administrativa que comporti creixement de la despesa pública pressupostada si no es proposen i s'aproven alhora els recursos addicionals necessaris o les reduccions proporcionals de despesa amb l'especificació pressupostària deguda.

Article 14

Equilibri financer del Pressupost Per tal d'assegurar l'equilibri financer del Pressupost, les incorporacions a altres exercicis dels crèdits pressupostaris autoritzats per al 1984 s'han de regir d'acord amb els punts següents: 1. Els crèdits per a operacions corrents consignats en els estats de despeses del Pressupost de la Generalitat i dels ens enumerats en les lletres a), b) i d) del punt 1 de l'article 1 d'aquesta Llei amb càrrec als quals no s'han reconegut obligacions mitjançant la formalització del document comptable oportú amb anterioritat al 31 de desembre no podran ésser objecte d'incorporació a l'exercici del 1985 i restaran anul·lats automàticament. 2. Si els crèdits als quals es refereix el punt anterior han estat objecte de disposició, i el 31 de desembre no se n'han pogut reconèixer les obligacions corresponents, la disposició, el reconeixement de les obligacions, si és procedent, i els pagaments es podran aplicar als crèdits de la mateixa naturalesa autoritzats en el Pressupost vigent per al 1985. 3. L'import dels crèdits pressupostaris destinats a transferències corrents a favor de les entitats autònomes i de l'ens públic Corporació Catalana de Ràdio i Televisió s'ha d'ajustar de tal manera que la liquidació dels corresponents pressupostos d'operacions corrents resulti equilibrada el 31 de desembre. Per l'import de la darrera dotzena part d'aquests crèdits s'ha de reconèixer comptablement l'obligació, però no s'ha d'ordenar el pagament fins que no s'efectuï la regularització a la qual es refereix el paràgraf anterior. Si no es procedeix al lliurament de fons, totalment o en part, s'han d'anul·lar els documents comptables necessaris. Si resulta que s'han lliurat fons en excés, s'han de minorar dels crèdits autoritzats en el Pressupost vigent per al 1985. 4. Els crèdits per a operacions de capital que el 31 de desembre no han estat objecte de disposició mitjançant la formalització dels documents comptables corresponents no poden ésser incorporats a l'exercici del 1985. 5. Els crèdits pressupostaris destinats a transferències de capital a favor de les entitats autònomes s'han d'anul·lar el darrer dia de l'exercici pressupostari pel màxim import que el dels crèdits per a operacions de capital consignats en els estats de despeses d'aquelles que el 31 de desembre no han estat objecte de disposició comptable. El Departament d'Economia i Finances ha d'efectuar les regularitzacions oportunes d'acord amb el punt 3 d'aquest article. 6. L'import dels crèdits anul·lats segons el que disposen els punts 4 i 5 ha de minorar en la mateixa quantitat l'endeutament autoritzat per aquesta Llei. 7. Els nomenaments de tresoreria que es produeixin, en el supòsit que els drets liquidats per ingressos corrents siguin superiors a les obligacions reconegudes en operacions de despeses corrents, han de minorar pel mateix import l'autorització d'endeutament establerta per aquesta Llei, sens perjudici del que disposa el punt 6. Si els drets liquidats són insuficients per a atendre les obligacions reconegudes, el Departament d'Economia i Finances ha de minorar els crèdits consignats per a operacions de despeses corrents en el pressupost vigent el 1985 en relació amb els imports consignats en les diferents aplicacions pressupostàries destinades a despeses de personal, compra de béns corrents i de serveis i transferències corrents no nominatives de totes les seccions pressupostàries. 8. El Departament d'Economia i Finances ha d'informar la Comissió d'Economia, Finances i Pressupost del compliment dels punts 6 i 7 d'aquest article en un termini de tres mesos a comptar des de la liquidació del Pressupost, retent compte de les minoracions efectuades. 9. El que disposen els punts anteriors no s'aplica als crèdits següents:

  1. Els corresponents als serveis traspassats de la Seguretat Social, que s'han de regir pel que disposa l'article 9 de la Llei 12/1983, del 4 de juny.

  2. Els finançats amb càrrec al Fons de Compensació Interterritorial.

  3. Els autoritzats en funció dels ingressos afectats i els generats en aplicació de l'article 44 de la Llei 10/1982, del 12 de juliol. Els romanents dels crèdits pressupostaris a què fan referència les lletres b) i c) s'han d'incorporar a l'estat de despeses de l'exercici pressupostari del 1985. 10. Els romanents dels crèdits pressupostaris consignats en les aplicacions pressupostàries 11.04 259.01, 11.04 471.01 i 11.04 461.03 s'han d'incorporar a l'exercici pressupostari del 1985.

Article 15

Participació en el capital social de les societats de garantia recíproca de Catalunya Durant l'exercici del 1984 s'autoritza el Consell Executiu perquè acordi la participació de la Generalitat en el capital social de les societats de garantia recíproca de Catalunya en una quantitat de 110 milions de pessetes.

Disposicions addicionals Primera La Comissió de Govern Interior del Parlament ha d'incorporar els romanents de crèdit del pressupost del Parlament de l'any 1983 als mateixos capítols pressupostaris del pressupost del 1984.

Segona Les dotacions pressupostàries de la secció del Parlament de Catalunya s'han de lliurar en ferm i periòdicament a nom del Parlament, a mesura que aquest ho demanarà.

Tercera La Mesa del Parlament, d'acord amb la Comissió de Govern Interior, pot acordar, sense limitació, transferències de crèdit entre conceptes de la seva secció pressupostària, però cal que les faci avinent al Departament d'Economia i Finances.

Quarta Al pressupost de la Generalitat s'uneixen els pressupostos resum de les Diputacions Provincials de Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona, corresponents als exercicis dels anys 1983 i 1984.

Cinquena 1. Les ajudes i subvencions concedides amb càrrec als crèdits pressupostats que no tenen assignació nominativa s'han de concedir d'acord amb criteris de publicitat, concurrència i objectivitat. A aquest efecte, els Departaments corresponents han d'establir les normes oportunes que en regulin la concessió. 2. La inspecció i el control del compliment per l'adjudicatari de la destinació dels ajuts i les subvencions atorgats han d'ésser duts a terme pels òrgans competents.

Sisena La dotació dels crèdits consignats en el pressupost relatius a la concessió de subvencions o transferències a favor de tercers, que són conseqüència del traspàs de serveis de l'Administració de l'Estat, han de tenir caràcter estimatiu, i llur disponibilitat se supedita a les transferències de fons corresponents. Aquesta disposició s'ha d'aplicar també als crèdits corresponents als serveis traspassats de la Seguretat Social.

Setena Les normes de comptabilitat pública en relació amb l'exercici pressupostari i la liquidació d'aquestes s'han d'ajustar al que disposa l'article 48 de la Llei 44/1983 del 28 de desembre, de Pressupostos Generals de l'Estat per al 1984.

Vuitena Per a disposar de fons amb càrrec a les aplicacions pressupostàries "Estudis i dictàmens emesos per persones alienes als Departaments", cal, quan la quantia és superior als dos milions de pessetes, l'aprovació del Consell Executiu de la Generalitat, a proposta del Conseller respectiu.

Disposicions finals Primera S'autoritza el Departament d'Economia i Finances perquè faci, en les seccions del pressupost de despeses de la Generalitat i de les seves entitats autònomes, les adaptacions tècniques que calguin, com a conseqüència de reorganitzacions administratives, per a crear les seccions, els serveis i els conceptes pressupostaris necessaris i per a autoritzar les transferències de crèdits corresponents. Aquestes operacions no poden donar lloc en cap cas a un increment de crèdit dins del Pressupost.

Segona Les despeses autoritzades amb càrrec als crèdits del pressupost prorrogat s'han d'imputar als crèdits autoritzats per aquesta Llei. En el supòsit que en el Pressupost prorrogat no figuri el mateix concepte que en el Pressupost per al 1984 o que els crèdits consignats en aquest siguin inferiors als prorrogats, el Departament d'Economia i Finances haurà de determinar el concepte pressupostari a què s'ha d'imputar la despesa autoritzada.

Tercera Aquesta Llei entrarà en vigor el mateix dia que serà publicada en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Per tant, ordeno que tots els ciutadans als quals sigui d'aplicació aquesta Llei cooperin al seu compliment i que els Tribunals i les autoritats als quals pertoqui la facin complir.

Barcelona, 21 de desembre de 1984

Jordi Pujol President de la Generalitat de Catalunya

Josep M. Cullell i Nadal Conseller d'Economia i Finances

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR