ORDRE de 9 de gener de 1985, per la qual s'autoritza la realització d'un pla de formació del professorat en actiu d'anglès i de francès, d'ensenyament no universitari, elaborat per la Comissió de Llengües Estrangeres del Departament d'Ensenyament.

SecciónConcursos i Anuncis
EmisorDepartament D'Educacio
Rango de LeyOrdre

De conformitat amb les funcions que li foren assignades a l'article 2n. de l'Ordre de 26 de març de 1984 (Diari Oficial de la Generalitat número 440, de 6 de juny), la Comissió de Llengües Estrangeres del Departament d'Ensenyament ha proposat la realització d'un pla de formació o reciclatge del professorat en actiu no universitari d'anglès i de francès amb els següents objectius:

  1. Subministrar als professors d'Ensenyament General Bàsic en actiu, que imparteixin classes de francès o d'anglès, els coneixements necessaris, a nivell de continguts i de metodologia, per tal de millorar la seva formació mitjançant l'adequació de l'exercici docent amb les noves orientacions pedagògiques.

  2. Proporcionar al professorat d'ensenyament secundari el suport necessari, a través d'actuacions diverses, per donar resposta a les necessitats de millorament de llur formació metodològica.

  3. Facilitar recursos didàctics al professorat en actiu d'anglès i de francès d'ensenyament no universitari i potenciar l'elaboració de material. Per tal d'assolir aquests objectius a nivell de tot Catalunya es preveu la realització del pla per zones. El disseny de les activitats a desenvolupar en cada zona estableix com a punt de partida l'anàlisi de les necessitats i té en compte totes aquelles activitats que s'han realitzat o es realitzen per iniciativa dels ICE, d'altres institucions i de grups d'ensenyants. Cal indicar, a més, que per a l'acompliment de l'esmentat pla és imprescindible la prèvia formació d'un nucli de formadors de professors a través de l'actuació coherent i coordinada dels quals es garanteixi l'assoliment dels objectius establerts. Per tant, l'esmentat pla de formació del professorat en actiu d'anglès i de francès preveu bàsicament, dues fases:

- Una primera fase dedicada a la formació de formadors. Tenint en compte que hi ha nombrosos professors que, des de fa temps, participen en Seminaris, Grups de Treball, Jornades, etcètera, aquesta fase pot partir d'una base adquirida a través d'una dinàmica de formació permanent i reciclatge fruit de la realització de les activitats esmentades.

- Una segona fase definida pel conjunt d'activitats adreçades específicament al reciclatge del professorat en actiu. Donat que aquestes dues fases s'han d'acomplir successivament, cal iniciar la primera i planificar detalladament la segona...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR