ORDRE GRI/33/2014, de 14 de febrer, per la qual s'aproven les bases reguladores per a la concessió d'ajuts a projectes de recerca en l'àmbit de la diversitat religiosa, i s'obre la convocatòria per a l'any 2014.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Governació i Relacions Institucionals
Rango de LeyOrdre

D’acord amb el Decret 184/2013, de 25 de juny, de reestructuració del Departament de Governació i Relacions Institucionals, correspon a aquest Departament, a través de la Direcció General d'Afers Religiosos, entre d’altres, la funció de promoure activitats de difusió en matèria d'afers religiosos.

La Direcció General d’Afers Religiosos duu a terme la implementació de les polítiques en matèria d’afers religiosos, adreçades a garantir el màxim respecte a la llibertat religiosa i de culte i la convivència pacífica de les diferents esglésies, confessions i comunitats religioses en el si d’una comunitat plural i diversa.

Així mateix, la Direcció General d’Afers Religiosos té com a objectius, entre d’altres, millorar el coneixement de la cultura religiosa en la societat catalana i el diàleg interreligiós com a eina per fomentar la convivència i la tolerància.

L’Agència de Gestió d’Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR) va ser creada per la Llei 7/2001, de 31 de maig, amb l’objectiu d’executar els programes de beques, de préstecs, de subvencions i d’altres activitats de foment de l’estudi universitari, de la recerca científica i tècnica i de la innovació tecnològica a Catalunya.

Mitjançant el conveni de col·laboració formalitzat entre la Direcció General d’Afers Religiosos i l’AGAUR en data 12 de febrer de 2014, s’encarrega a l’AGAUR la gestió de la convocatòria per a la concessió d’ajuts a projectes de recerca en l’àmbit de la diversitat religiosa.

Atès el que estableix el capítol IX del Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el Reglament de la Llei esmentada, a proposta del director general d'Afers Religiosos i en ús de les facultats que em confereix l’article 12 de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d’organització, procediment i règim jurídic de l’Administració de la Generalitat,

Ordeno:

Article 1

Aprovar les bases reguladores dels ajuts a projectes de recerca en l’àmbit de la diversitat religiosa, que consten en l’annex d’aquesta Ordre.

Article 2

Obrir la convocatòria d’ajuts a projectes de recerca en l’àmbit de la diversitat religiosa per a l’any 2014.

Article 3

La dotació màxima d’aquesta convocatòria és de setanta-set mil cinc-cents euros (77.500 euros), amb càrrec a la partida pressupostària GO01D/440.6800.00/3240/0000 del pressupost del Departament de Governació i Relacions Institucionals per al 2014. L’atorgament dels ajuts resta condicionat a l’existència de crèdit adequat i suficient en el moment de la resolució de la concessió.

Article 4

4.1 El termini de presentació de les sol·licituds és d’un mes a comptar de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya .

4.2 Les sol·licituds s’han d’emplenar per via electrònica a través de l’Oficina Virtual de Tràmits de la seu corporativa de la Generalitat de Catalunya, a l’adreça electrònica http://www.gencat.cat/ovt.

Un cop s’ha emplenat la sol·licitud, si la persona sol·licitant es pot identificar mitjançant qualsevol dels sistemes de signatura electrònica admesos per la seu electrònica corporativa de la Generalitat de Catalunya, pot completar el procés de presentació de la sol·licitud adjuntant per via electrònica la documentació exigida.

En cas que la persona sol·licitant no disposi de cap dels sistemes d’identificació dels acceptats per la seu electrònica, un cop emplenada la sol·licitud de manera electrònica, podrà completar el procés de presentació de la sol·licitud adjuntant per via electrònica la documentació exigida. En aquest darrer cas, l’AGAUR comprovarà, a través de la Plataforma d’integració i col·laboració administrativa (PICA), les dades identificatives de la persona sol·licitant. En cas que aquesta comprovació no sigui possible, es requerirà la persona sol·licitant que presenti la documentació identificativa corresponent.

En ambdós casos, el registre electrònic corporatiu de la Generalitat de Catalunya S@rCat emet de manera automàtica el rebut de presentació corresponent, que consisteix en una còpia autenticada de l’escrit, la sol·licitud o la comunicació de què es tracti, i hi inclou la data i l’hora de presentació i el número de registre d’entrada.

D’acord amb el que estableix l’article 3.9 de la Llei 59/2003, de 9 de desembre, de signatura electrònica, l’AGAUR reconeix la validesa i l’eficàcia de les sol·licituds presentades per via electrònica sempre que es compleixi el mecanisme d’acreditació de la identitat de la persona sol·licitant.

En tot cas, és aplicable el que estableix l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

4.3 L’imprès de sol·licitud normalitzat està format per un formulari general i un document annex que s’ha d’adjuntar al formulari.

Article 5

La tramitació de la convocatòria correspon a l’AGAUR, d’acord amb el conveni de col·laboració formalitzat entre la Direcció General d’Afers Religiosos i l’AGAUR.

La resolució de la convocatòria correspon a la persona titular de la Direcció General d’Afers Religiosos, d’acord amb la Resolució GRI/1728/2013, de 18 de juliol, de delegació de competències de la vicepresidenta del Govern i consellera de Governació i Relacions Institucionals.

Article 6

Aquesta Ordre entra en vigor l’endemà de la publicació en el DOGC.

Contra l’acte de convocatòria, que exhaureix la via administrativa, i les bases reguladores, les persones interessades poden interposar recurs contenciós administratiu davant el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya en el termini de dos mesos a comptar de la data de publicació en el DOGC.

Amb caràcter previ, contra l’acte de convocatòria les persones interessades poden interposar recurs de reposició davant la persona titular del Departament de Governació i Relacions Institucionals en el termini d’un mes a comptar de la publicació en el DOGC.

Barcelona, 14 de febrer de 2014

Joana Ortega i Alemany

Vicepresidenta del Govern i consellera de Governació i Relacions Institucionals

Annex

Bases reguladores dels ajuts a projectes de recerca en l’àmbit de la diversitat religiosa.

-1 Objecte

Aquestes bases tenen per objecte regular els ajuts a projectes de recerca originals i inèdits en matèria de diversitat religiosa, que permetin obtenir resultats científics i propostes d’intervenció aplicables en aquest àmbit.

-2 Persones destinatàries

2.1 Poden ser beneficiàries d’aquests ajuts les universitats que formen part del sistema universitari català, els centres de recerca amb seu social a Catalunya dependents o participats majoritàriament per una administració pública i les entitats privades amb seu social a Catalunya sense finalitat de lucre que tinguin la recerca com una de les seves activitats principals.

2.2 En la sol·licitud s’ha de determinar la persona responsable de l’execució del projecte.

L’execució del projecte correspon a un equip de recerca adscrit a l’entitat beneficiària.

2.3 Els equips de recerca han d’estar constituïts per:

  1. Un mínim de quatre persones investigadores amb dos doctors/ores, de les quals, com a mínim dues han de tenir dedicació completa i estar vinculades estatutàriament o contractualment a la plantilla universitària o del centre de recerca.

    Una d’aquestes dues persones ha d’assumir la responsabilitat del projecte i pot actuar en nom i representació de l’entitat beneficiària.

    Les persones amb contractes ICREA, Ramón y Cajal o altres contractes postdoctorals amb una durada mínima de dos anys computen com a membres de l’equip de recerca amb vinculació permanent.

  2. La resta de l’equip pot tenir la composició següent: personal vinculat contractualment o estatutàriament a les persones beneficiàries, becaris/àries, personal contractat predoctoral o postdoctoral amb credencial o personal tècnic de suport a la recerca, que pot formar part de l’equip sempre que tingui caràcter investigador.

  3. Poden formar part dels equips de recerca persones vinculades a altres institucions o entitats no universitàries ni de recerca relacionades amb el tema d’estudi de la proposta.

    No pot constar cap persona com a membre de dos o més equips de recerca.

    2.4 Els membres dels equips de recerca poden ser de diferents universitats o centres de recerca, però el projecte, a efectes econòmics i administratius, resta vinculat a la institució d’adscripció de la persona responsable.

    -3 Activitats, conceptes subvencionables i termini d’execució

    3.1 Els treballs de recerca han de versar sobre algun dels temes inclosos en els àmbits de recerca següents:

    Participació de les comunitats religioses en una cultura pública comuna

    Gestió pública de la diversitat cultural i religiosa

    La gestió de la diversitat religiosa en els espais públics

    Evolució de les dinàmiques comunitàries dels col·lectius religiosos

    Prospectiva respecte de l'encaix de la diversitat religiosa a Catalunya

    Cultures, religions i drets humans en la societat actual

    Relació...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR