ORDRE REP/14/2006, de 17 de gener, per la qual s'aproven les bases generals que han de regir les subvencions als ens locals per promoure la participació ciutadana i s'obre convocatòria pública per a la presentació de sol·licituds per a l'obtenció d'aquestes subvencions, per a l'any 2006.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartamento de Agricultura, Ganadería y Pesca
Rango de LeyOrdre

ORDRE REP/14/2006, de 17 de gener, per la qual s'aproven les bases generals que han de regir les subvencions als ens locals per promoure la participació ciutadana i s'obre convocatòria pública per a la presentació de sol·licituds per a l'obtenció d'aquestes subvencions, per a l'any 2006.

Després de l'experiència del primer any de posada en marxa del Pla d'ajuts a la participació impulsat per l'Ordre REP/119/2005, de 14 de març, confirmem l'interès dels ens locals en promoure experiències i processos de participació ciutadana. Unes experiències i uns processos que utilitzen el diàleg amb la ciutadania com a instrument per millorar tant el contingut com el desenvolupament d'un ampli ventall d'iniciatives i polítiques locals.

El Govern de la Generalitat de Catalunya vol contribuir a l'enfortiment d'una democràcia de qualitat, innovadora i propera als ciutadans i les ciutadanes. Les diferents modalitats de subvenció promogudes per aquesta Ordre són l'expressió d'aquesta voluntat de donar suport a aquells ens locals que apostin per la innovació i la qualitat democràtica.

L'annex 1 defineix les bases de la convocatòria d'ajuts, especificant a qui s'adrecen, les característiques que han de tenir les sol·licituds, les formes de valoració i resolució, i altres aspectes tècnics relacionats amb l'execució i el desenvolupament de la convocatòria.

L'annex 2 presenta els objectius i els criteris prioritzats del Pla d'ajuts, els quals es concreten en tres línies: plans de participació, experiències i processos participatius, i incorporació de recursos humans de suport a la participació.

Vist el que disposen els articles 69 a 72 de la Llei estatal 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local;

Vist el capítol IX del Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, i la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions;

Vist el que disposa la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, amb els informes previs de l'Assessoria Jurídica i de la Intervenció Delegada,

Ordeno:

.1 Fer pública la convocatòria de subvencions als ens locals per promoure la participació ciutadana.

.2 Aprovar les bases reguladores d'aquesta convocatòria que figuren als annexos 1 i 2 d'aquesta Ordre.

.3 El termini de presentació de sol·licituds començarà a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta Ordre al DOGC i finalitzarà el dia 3 de març de 2006.

.4 Aquesta convocatòria es finançarà amb càrrec a la posició pressupostària RP01D/460000100/1310 del pressupost del Departament de Relacions Institucionals i Participació per al 2006. La quantia màxima total que es destinarà a aquestes subvencions serà de 2.000.000 d'euros.

Disposició final

Aquesta Ordre entrarà en vigor l'endemà d'haver-se publicat al DOGC.

Barcelona, 17 de gener de 2006

Joan Saura i Laporta

Conseller de Relacions Institucionals

i Participació

Annex 1

Bases reguladores de les subvencions als ens locals per promoure la participació ciutadana

.1 Beneficiaris

Poden ser beneficiaris d'aquestes subvencions els ajuntaments, les entitats municipals descentralitzades, els consells comarcals, les mancomunitats de municipis, els consorcis i les diputacions.

.2 Actuacions i àmbits funcionals de la convocatòria

2.1 Actuacions incloses.

Aquesta Ordre té per objecte el suport a la posada en marxa de processos o experiències de debat social i participació ciutadana i, de manera més general, al disseny i l'execució de plans de participació. Entenem les iniciatives de participació ciutadana com aquelles que pretenen obrir espais de diàleg a través dels quals millorar tant les decisions com les actuacions dels poders públics.

També estan inclosos dins l'àmbit de la convocatòria els programes dirigits a enfortir la capacitat de la ciutadania i de les seves associacions per ser subjectes actius en els processos i espais de participació i diàleg comunitari, així com els programes dirigits a millorar les habilitats i els coneixements de les persones amb responsabilitat tècnica o política en l'àmbit de la participació ciutadana.

Finalment, es consideren dins de l'àmbit d'aquesta convocatòria els projectes dirigits a promoure estructures o serveis de mediació que enforteixen la capacitat de les persones per resoldre els conflictes a través del diàleg i el reconeixement mutu.

Per a la seva realització, es pot sol·licitar la signatura d'un conveni de col·laboració entre l'ens local i la Generalitat de Catalunya. Aquest conveni fixarà el suport econòmic concedit a l'ens local, alhora que podrà incorporar altres formes de suport basades en l'assessorament i el seguiment tècnic del projecte.

2.2 Actuacions excloses.

Tot i ser activitats que tenen a veure amb les relacions amb la ciutadania, i que sovint es confonen amb formes de participació ciutadana, queden fora d'aquesta convocatòria un conjunt d'activitats o iniciatives com:

  1. Activitats lúdiques, festives, culturals o de dinamització social que no siguin accessòries a processos de participació; és a dir, que la seva finalitat s'acabi en la realització de la pròpia activitat i no en la contribució d'aquesta a un procés participatiu. Els processos de participació poden incloure actes lúdics o festius, però no poden tenir tanta rellevància que esdevinguin principals i no accessoris.

  2. Campanyes de difusió, comunicació i informació no vinculades als processos participatius, com són ara exposicions, fulls informatius, butlletins municipals, xerrades i campanyes informatives. De nou, aquestes activitats seran objecte de subvenció quan s'incorporin a un procés participatiu, però no quan l'objecte de la sol·licitud sigui la seva pròpia posada en funcionament. És a dir, no formen part de la convocatòria quan l'objectiu principal és transmetre informació sobre els serveis o els projectes municipals, sense estimular el debat ciutadà i la recollida d'aportacions per part de la ciutadania.

  3. Enquestes, sondeigs i altres mètodes demoscòpics que no tinguin relació amb projectes de participació o que no contemplin la deliberació i el debat ciutadà dels seus resultats.

  4. Activitats de formació que no formin part de l'estratègia per afavorir un procés participatiu.

  5. En general, totes aquelles propostes que siguin objecte de convocatòries específiques de subvenció de la Generalitat de Catalunya.

    .3 Quantia de les subvencions

    No s'estableix un límit a la quantia de les subvencions i, per tant, cada projecte participatiu haurà de fer explícit el pressupost que comporta la seva execució de la manera més clara i fonamentada possible.

    En canvi, respecte del pressupost presentat sí que s'estableix un percentatge màxim a ser finançat per aquesta convocatòria, considerant que la resta haurà d'anar a càrrec de l'ens local beneficiari. Aquest percentatge varia en funció del nombre d'habitants:

    ...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR