RESOLUCIÓ CMC/1877/2007, de 15 de juny, per la qual es dóna publicitat a l'Acord del Consell d'Administració de l'Institut Català de les Indústries Culturals de 30 de maig de 2007.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartamento de Agricultura, Ganadería y Pesca
Rango de LeyResolució

RESOLUCIÓ CMC/1877/2007, de 15 de juny, per la qual es dóna publicitat a l'Acord del Consell d'Administració de l'Institut Català de les Indústries Culturals de 30 de maig de 2007. Atès l'Acord del Consell d'Administració de l'Institut Català de les Indústries Culturals adoptat en la sessió de 30 de maig de 2007, pel qual es van aprovar les bases que han de regir la concessió de subvencions per a la realització d'activitats adreçades al públic o als mitjans de comunicació per a la promoció de títols individuals o de col·leccions de llibres en català o en aranès, Resolc: .1 Que es publiqui integrament al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya l'Acord del Consell d'Administració de l'Institut Català de les Indústries Culturals de 30 de maig de 2007, pel qual s'aproven les bases que han de regir la concessió de subvencions per a la realització d'activitats adreçades al públic o als mitjans de comunicació per a la promoció de títols individuals o de col·leccions de llibres en català o en aranès. .2 Contra aquest Acord, que no exhaureix la via administrativa, es pot interposar recurs d'alçada davant el/la conseller/a de Cultura i Mitjans de Comunicació en el termini d'un mes des de la seva publicació al DOGC. Barcelona, 15 de juny de 2007 Lluís Noguera i Jordana President del Consell d'Administració ACORD de 30 de maig de 2007, del Consell d'Administració de l'Institut Català de les Indústries Culturals, pel qual s'aproven les bases que han de regir la concessió de subvencions per a la realització d'activitats adreçades al públic o als mitjans de comunicació per a la promoció de títols individuals o de col·leccions de llibres en català o en aranès. L'Institut Català de les Indústries Culturals té entre els seus objectius el de fomentar el desenvolupament de les indústries de la cultura, ajudar a la seva implantació i donar suport a les iniciatives empresarials de producció i promoció de productes culturals, d'entre els quals, el llibre constitueix un vehicle privilegiat de difusió cultural, connecta els creadors amb els públics i enriqueix el patrimoni cultural del país. Cultura, formació, informació i entreteniment que es vehiculen a través de la llengua. Establertes ja les línies de suport a la producció editorial i a les edicions d'especial interès cultural, en coordinació amb les línies impulsades per la Institució de les Lletres Catalanes i en acord amb les ajudes adreçades al sistema de lectura pública, aquestes bases tenen per objectiu el foment de la lectura a través del suport a actuacions de promoció, i complementa així les anteriors. Es vol, de manera particular, donar suport a un seguit de gèneres i de temàtiques que tenen una especial dificultat de mercat i de visibilitat en el punt de venda. Així mateix, es vol recolzar la promoció de llibres adreçats als infants i joves. Aquests gèneres i aquests segments de públic es declaren estratègics. Aquest fet respon a les conclusions dels darrers estudis sobre el sector: d'una banda, l'anàlisi sobre producció i facturació per gèneres constata la dificultat de comercialització i visibilitat d'alguns d'ells, atès que es tracta de segments de mercat reduïts, com ara els de pensament, assaig, cultura, ciència, tècnica o clàssics literaris. De l'altra banda, es demostra l'existència d'una caiguda considerable de l'hàbit lector en el pas de la infantesa a l'adolescència, la qual cosa fa del públic infantil i juvenil, especialment el preadolescent, un segment particularment estratègic de cara al foment de la lectura. Finalment, un tercer estudi demostra que, en general, la presència del llibre en català en el punt de venda és minoritària respecte del castellà i en determinats canals de venda de forma greument reduïda o quasi inexistent. Atès l'article 28.1.b) de la Llei 1/1998, de 7 de gener, de política lingüística; Vistos els articles 87 i següents del Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, aprovat mitjançant el Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, i els preceptes de caràcter bàsic de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; D'acord amb l'article 7.2.i) dels Estatuts de l'Institut Català de les Indústries Culturals, aprovats pel Decret 100/2001, de 3 d'abril, el Consell d'Administració acorda: Aprovar les bases que han de regir la concessió de subvencions per a la realització d'activitats adreçades al públic o als mitjans de comunicació per a la promoció de títols individuals o de col·leccions de llibres en català o en aranès que consten a l'annex. Annex Bases .1 Objecte 1.1 Aquestes bases tenen com a objecte la concessió de subvencions per a la realització d'activitats adreçades al públic o als mitjans de comunicació per a la promoció de títols individuals o de col·leccions de llibres en català o en aranès, 1.2 Les actuacions objecte de subvenció s'han de portar a terme entre el primer dia hàbil del mes de gener i...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR