DECRET 251/1989, de 12 de setembre, de reestructuració de la Direcció General d'Afers Interdepartamentals.

SecciónConcursos i Anuncis
EmisorDepartament de la Presidencia
Rango de LeyDecret

Mitjançant el Decret 279/1984, de 6 de setembre, de reestructuració del Departament de la Presidència, es va crear la Direcció General d'Afers Interdepartamentals, la qual va assumir les funcions atribuïdes al Secretariat d'Afers Interdepartamentals i també funcions en matèria d'informació i comunicació, d'orientació de benestar social, d'acció cívica, de règim jurídic de ràdio i televisió i de secretaria de les comissions interdepartamentals de recerca i innovació tecnològica i del medi ambient.

Igualment, per mitjà del Decret 374/1984, de 17 de setembre, les funcions relatives al règim jurídic de la ràdio i la televisió van ser assignades a la Secretaria General de la Presidència.

Amb posterioritat, pel Decret 200/1986, de 4 de juliol, de reestructuració de la Secretaria General de la Presidència i creació de la Secretaria General Adjunta, es van assignar les funcions relatives a la secretaria de la Comissió Interdepartamental del Medi Ambient a aquest nou òrgan, les funcions de secretaria de la Comissió Interdepartamental de Recerca i Innovació Tecnològica van passar a ser assumides per la Secretaria General de la Presidència i es va crear, depenent de la Direcció General d'Afers Interdepartamentals, la Subdirecció General d'Actuacions Interdepartamentals.

Finalment, mitjançant el Decret 144/1988, de 5 de juliol, pel qual es redistribueixen parcialment les competències i les funcions que corresponen als departaments de la Generalitat, les funcions relatives a orientació de benestar social i les corresponents a acció cívica van ser assumides pel Departament de Benestar Social.

La relació de disposicions ressenyades en els paràgrafs anteriors constitueix el suport normatiu sobre el qual es fonamenta l'organització actual de la Direcció General d'Afers Interdepartamentals. No obstant això, el seu caràcter dispers, conseqüència de la pròpia evolució del centre directiu, aconsella refondre en una sola disposició les normes relatives a l'organització i funcions de la Direcció General.

D'altra banda, s'ha considerat oportú i adient amb el primer objectiu perseguit amb aquesta disposició introduir en la reestructuració determinades adaptacions en l'organització de la Direcció General, amb la finalitat d'adequar el conjunt d'unitats a les tasques que té assignades per tal d'assolir un nivell major de coordinació i suport dels òrgans depenents respecte als superiors.

Així, de manera coherent amb el que s'acaba d'exposar, les tasques d'assessorament i suport a la Presidència són potenciades mitjançant una configuració nova de les unitats, mentre que les funcions que ha estat portant a terme la Subdirecció General d'Actuacions Interdepartamentals es veuen redefinides per tal d'adaptar-les a una distribució orgànica nova més operativa.

Per tant, vistes les disposicions esmentades anteriorment; segons el que preveu la Llei 3/1982, de 25 de març, i d'acord amb...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR