DECRET 74/2006, d'11 d'abril, de reestructuració parcial de la Secretaria General del Departament de Benestar i Família.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartamento de Agricultura, Ganadería y Pesca
Rango de LeyDecret

DECRET 74/2006, d'11 d'abril, de reestructuració parcial de la Secretaria General del Departament de Benestar i Família.

Les actuals funcions i estructura de la Secretaria General del Departament de Benestar i Família es troben regulades en el Decret 192/1993, de 27 de juliol, de reestructuració del Departament de Benestar Social. Per la seva banda, la Direcció de Serveis va ser creada mitjançant el Decret 347/1999, de 13 de desembre, de reestructuració de la Secretaria General del Departament de Benestar Social. En els articles 2 i 3 d'aquest Decret es definien les seves funcions i òrgans dependents, els quals mantenien la configuració funcional prevista en el ja esmentat Decret 192/1993,de 27 de juliol.

Des del moment de la creació de la Direcció de Serveis, el desembre de 1999, s'han produït canvis significatius en la configuració del Departament de Benestar i Família, així com en les seves competències. Així, mitjançant el Decret 93/2000, de 22 de febrer, es creava la Secretaria de Famílies i d'Infància. Posteriorment, s'hi adscrivia la Direcció General d'Atenció a la Infància i l'Adolescència i l'Institut Català de l'Acolliment i l'Adopció, en virtut del que estableix el Decret 284/2002, de 12 de novembre. Finalment, la Secretaria per a la Immigració s'adscrivia al Departament de Benestar i Família en virtut de l'establert a l'article 5 del Decret 168/2004, de 10 de febrer, de reestructuració parcial de diversos departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya.

Tots aquests canvis han suposat un impacte lògic en el model de gestió de la Direcció de Serveis, que no ha estat acompanyat fins ara per cap actualització estructural o funcional dels seus òrgans dependents. Tenint present, a més, que la norma de regulació d'aquests òrgans data de l'any 1993, es fa necessària la seva revisió i actualització, amb la finalitat d'adaptar-la a les actuals necessitats organitzatives i funcionals.

Per això, de conformitat amb el que estableix la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'Organització, procediment, i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat, a proposta de la consellera de Benestar i Família i d'acord amb el Govern,

Decreto:

Capítol 1

Direcció de Serveis

Article 1

Direcció de Serveis

1.1 A la Direcció de Serveis, sota la direcció i dependència orgànica i funcional de la persona titular de la Secretaria General, li corresponen les funcions següents:

  1. Dirigir la preparació i elaboració de les propostes d'avantprojecte de pressupost del Departament, la tramitació de les seves modificacions, i la gestió econòmica, comptable, patrimonial i contractual.

  2. Desenvolupar en l'àmbit departamental les polítiques impulsades pel Govern de la Generalitat en matèria de personal.

  3. Dirigir les actuacions relatives a la prevenció de riscos i seguretat laboral així com a la protecció i promoció de la salut dels treballadors i treballadores del Departament.

  4. Planificar i impulsar accions encaminades a la integració i a la rendibilització i optimització màximes de les actuacions de les diferents unitats del Departament.

  5. Planificar, dirigir i supervisar els projectes i execucions d'obres i instal·lacions en els centres del Departament, així com les actuacions per la posta en marxa de nous equipaments.

  6. Dirigir les iniciatives conduents a la millora de l'avaluació de la gestió en els diferents àmbits del Departament de Benestar i Família.

  7. Coordinar i supervisar la informatització i els sistemes d'informació del Departament.

  8. Administrar i gestionar els serveis generals del Departament.

  9. Dirigir i supervisar les actuacions en l'àmbit departamental de les polítiques transversals de dones, d'acord amb les directrius recollides en els plans aprovats pel Govern i elaborats per l'Institut Català de les Dones.

  10. Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li sigui encomanada per la persona titular de la Secretaria General.

    1.2 La Direcció de Serveis s'estructura en els òrgans actius següents:

  11. La Subdirecció General de Gestió Econòmica, Contractació i Equipaments.

  12. La Subdirecció General d'Organització i Recursos Humans.

    1.3 De la Direcció de Serveis depèn l'Àrea de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions.

Article 2

Subdirecció General de Gestió Econòmica, Contractació i Equipaments

2.1 A la Subdirecció General de Gestió Econòmica, Contractació i Equipaments li corresponen les funcions següents:

  1. Coordinar la preparació i elaboració de les propostes d'avantprojecte de pressupost del Departament, i la tramitació de les seves modificacions.

  2. Dirigir, supervisar i controlar la gestió econòmica i comptable i la dels recursos patrimonials, així com la contractació administrativa.

  3. Supervisar els projectes i execucions d'obres i instal·lacions en els centres del Departament, així com el seu manteniment.

  4. Dirigir i supervisar l'aplicació dels criteris tècnics, urbanístics i mediambientals per l'acompliment de les normatives i la seguretat en l'edificació, així com la gestió dels expedients de llicències i legalitzacions corresponents.

  5. Coordinar i impulsar el conjunt d'actuacions que resultin necessàries per la posta en marxa dels nous equipaments del Departament.

  6. Analitzar, dissenyar i gestionar indicadors per l'avaluació de l'eficàcia i la qualitat en el seu àmbit de competències.

  7. Donar suport en la determinació del finançament de les inversions pròpies i alienes del Departament, així com coordinar i supervisar les actuacions d'altres ens en relació a la gestió de les infraestructures pròpies.

  8. Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li sigui encomanada pels seus superiors jeràrquics.

    2.2 Depenen de la Subdirecció General de Gestió Econòmica, Contractació i Equipaments els òrgans següents:

  9. El Servei de Gestió Econòmica.

  10. El Servei de Contractació i Patrimoni.

  11. El Servei de Projectes, Obres i Equipaments.

Article 3

Servei de Gestió Econòmica

3.1 Al Servei de Gestió Econòmica, li corresponen les funcions següents:

  1. Preparar i elaborar les propostes d'avantprojecte de pressupost, així com de la programació de la despesa en els possibles escenaris pressupostaris del Departament.

  2. Elaborar, controlar i fer el seguiment de la comptabilitat pressupostària i de la comptabilitat patrimonial.

  3. Analitzar i avaluar l'execució del pressupost i supervisar la gestió dels expedients de modificacions pressupostàries.

  4. Coordinar i controlar les habilitacions del Departament.

  5. Realitzar anàlisis i estudis en termes de costos de recursos i serveis, així com els informes previs preceptius a l'elaboració de normativa i aquells altres que es determinin necessaris en matèria econòmica.

  6. Portar a terme anàlisis i informes en matèria econòmica i pressupostària relatius a subvencions, contractes, inversions i a l'acció concertada amb entitats públiques i privades.

  7. Coordinar la tramitació pressupostària i administrativa necessària per a la gestió de les subvencions, i dur a terme el control i seguiment de les operacions financeres i avals atorgats pel Departament per finançar inversions en matèria de serveis socials.

  8. Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li sigui encomanada pels seus superiors jeràrquics.

    3.2 Depenen del Servei de Gestió Econòmica els òrgans següents:

  9. La Secció de Pressupostos.

  10. La Secció de Comptabilitat i Habilitació.

  11. La Secció de Subvencions.

Article 4

Secció de Pressupostos

A la Secció de Pressupostos, li corresponen les funcions següents:

  1. Gestionar les actuacions necessàries per a l'aprovació i tancament dels pressupostos del Departament.

  2. Analitzar l'execució del pressupost i gestionar els expedients de modificació de crèdit.

  3. Elaborar, fer el seguiment i avaluar el pressupost per programes.

  4. Realitzar estudis sobre els escenaris pressupostaris per tal de donar suport a la programació de la despesa, així com els altres informes i estudis sobre matèria pressupostaria.

  5. Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li sigui encomanada pels seus superiors jeràrquics.

Article 5

Secció de Comptabilitat i Habilitació

A la Secció de Comptabilitat i Habilitació, li corresponen les funcions següents:

  1. Comptabilitzar el pressupost d'ingressos i el pressupost de despesa.

  2. Controlar i supervisar la tramitació dels expedients de despesa.

  3. Supervisar i controlar la gestió de les diferents habilitacions del Departament.

  4. Gestionar el fons de maniobra dels serveis centrals del Departament.

  5. Controlar els ingressos, gestionar els comptes restringits i gestionar i comptabilitzar les devolucions d'ingressos indeguts.

  6. Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li sigui encomanada pels seus superiors jeràrquics.

Article 6

Secció de Subvencions

A la Secció de Subvencions, li corresponen les funcions següents:

  1. Participar en la definició i elaboració dels criteris funcionals a aplicar en les diferents subvencions del Departament.

  2. Gestionar les subvencions, així com coordinar i supervisar les actuacions que en aquesta matèria puguin ser executades des de les diferents unitats de gestió.

  3. Gestionar els avals atorgats i les subvencions que se'n deriven.

  4. Gestionar l'aplicació de subvencions d'àmbit departamental, així com supervisar i coordinar el seu manteniment i millora.

  5. Elaborar informes en relació amb la concessió de subvencions, així com revisar les convocatòries de subvencions i els convenis a signar pel Departament que se'n derivin.

  6. Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que li sigui encomanada pels seus superiors jeràrquics.

Article 7

Servei de Contractació i Patrimoni

7.1 Al Servei de Contractació i Patrimoni, li corresponen les funcions següents:

  1. Coordinar l'elaboració...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR