DECRET 32/2002, de 5 de febrer, de reestructuració parcial del Departament de Governació i Relacions Institucionals.

SecciónDisposicions Generals
EmisorConsorci Català de Promoció Exterior de la Cultura
Rango de LeyDecret

DECRET

32/2002, de 5 de febrer, de reestructuració parcial del Departament de Governació i Relacions Institucionals.

Amb el Decret 355/2001, de 24 de desembre, s'ha procedit a una redistribució de competències, funcions i òrgans entre diversos departaments de l'Administració de la Generalitat que ha suposat una alteració del marc competencial i orgànic del Departament de Governació i Relacions Institucionals. L'assumpció de noves competències, com ara les referents a les polítiques d'organització de l'Administració, aconsella l'establiment d'un nou disseny estructural per facilitar l'exercici de les atribucions específiques del Departament. D'altra banda, la importància d'introduir les noves tecnologies a les administracions locals i, en concret, la utilització d'Internet per a la divulgació d'informació i per a la tramitació de procediments, fan també necessària una reestructuració de la Direcció General d'Administració Local.

Així doncs, mitjançant aquest Decret es procedeix a adequar a les necessitats actuals diferents unitats d'aquest Departament.

En primer lloc, es reestructuren les unitats de suport i assistència a la consellera amb la finalitat d'adaptar-les a la nova estructura i les noves funcions assumides pel Departament.

El Capítol 2 estableix l'estructura de la Direcció General de Relacions amb el Parlament i crea la Comissió Interdepartamental de Relacions Govern-Parlament, que té per finalitat la coordinació, l'intercanvi d'informació i l'establiment de criteris en relació amb les qüestions parlamentàries.

En el Capítol 3 es reestructura la Direcció General d'Administració Local. D'aquesta nova organització cal destacar la creació de la Subdirecció General de Coordinació amb els Ens Locals, amb la finalitat, d'una banda, d'impulsar organitzar i coordinar la introducció de les noves tecnologies en l'Administració local i, d'una altra, de donar més èmfasi a les funcions de coordinació, informació i suport a les administracions locals.

El Capítol 4 regula la nova estructura dels òrgans competents en matèria d'organització i funció pública. Dins d'aquesta perspectiva, la Secretaria General d'Administració i Funció Pública - que, mitjançant aquest Decret, passa a denominar-se Secretaria d'Administració i Funció Pública, amb l'objecte d'adaptar la seva identificació a les previsions contingudes en l'article 11.2 de la Llei 13/1989, de 14 de desembre- ha vist ampliat el seu àmbit competencial, en haver-li estat adscrita la Direcció General d'Organització de l'Administració per a l'execució de les polítiques de modernització i innovació en aquest àmbit.

Pel que fa a l'àmbit dels recursos humans, aquest Decret té una doble finalitat: per una banda, explicitar les funcions de la Secretaria d'Administració i Funció Pública (a l'empara de l'article 6.2 del Decret legislatiu 1/1997 i de l'assignació recent de funcions en matèria d'organització) i, per altra banda, adequar i reestructurar determinats àmbits funcionals i crear la Direcció General de Relacions en l'àmbit de la Funció Pública, que aplega un conjunt de funcions ampli i heterogeni en matèria de funció pública que es concreten en les missions principals d'interlocució amb els diferents agents socials (les organitzacions sindicals i els representants dels treballadors, les associacions, organitzacions i institucions públiques i privades, altres administracions i organismes públics, etc.), de desenvolupament de polítiques de prevenció, salut i seguretat laborals, d'establiment de sistemes d'avaluació i millora de les bones pràctiques en les actuacions relacionades amb la gestió individualitzada de les persones que presten serveis a l'Administració de la Generalitat i d'impuls de programes per a la reinserció social de persones necessitades i d'integració de persones amb discapacitats a la funció pública, en la línia de capteniment del Govern de fer efectives polítiques de lluita contra l'exclusió social de sectors desafavorits.

Finalment, atès que la darrera reestructuració de l'Escola d'Administració Pública de Catalunya es va produir el 1994 i que en aquella data no s'havia creat la Secretaria General d'Administració i Funció Pública, com a òrgan actiu al qual resta adscrit l'organisme autònom esmentat, i atès que en el transcurs d'aquests anys l'increment de la coordinació en l'execució de les funcions on hi ha concurrència entre l'Escola d'Administració Pública i la, fins el present Decret, Direcció General de la Funció Pública ha afavorit un major ajust a les missions que originàriament tenien assignades ambdós òrgans, és convenient procedir a la reestructuració de l'Escola amb l'objectiu de revisar l'assignació de funcions i la identificació dels òrgans que es regulen per aquest Decret, per tal de donar compliment a les previsions contingudes en l'article 26.2 de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat.

Així mateix, és oportú assignar noves funcions a l'Escola relacionades amb la projecció externa de l'Administració de la Generalitat en l'àrea dels projectes de cooperació internacional dins l'àmbit del coneixement i de l'experiència del sector públic.

D'acord amb el que estableix l'article 61 de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, a proposta de la consellera de Governació i Relacions Institucionals i d'acord amb el Govern,

Decreto:

Capítol 1

Unitats d'assistència i suport a la consellera

Article 1

Unitats d'assistència i suport a la consellera

1.1 Les unitats de suport i assistència a la consellera de Governació i Relacions Institucionals són les següents:

  1. El Gabinet de la Consellera.

  2. El Gabinet de Comunicació.

1.2 Els caps de les unitats de suport i assistència a la consellera ocupen llocs de treball de caràcter eventual i es regeixen pel que estableix la normativa específica reguladora del personal eventual al servei de l'Administració de la Generalitat de Catalunya.

Article 2

Gabinet de la Consellera

2.1 Corresponen al Gabinet de la Consellera les funcions següents:

  1. Donar suport i assistència a les activitats de la consellera.

  2. Coordinar les unitats que en depenen.

  3. Establir la coordinació necessària amb el Gabinet de Comunicació en les matèries en què sigui necessari.

  4. Qualsevol altra funció que li encomani la consellera.

    2.2 Del Gabinet de la Consellera depenen les unitats següents:

  5. La Secretaria de la Consellera.

  6. L'Oficina de Protocol.

  7. L'Oficina de Relacions Institucionals.

    2.3 Corresponen a la Secretaria de la Consellera les funcions següents:

  8. Coordinar i realitzar les tasques administratives de suport a la consellera.

  9. Donar suport a la consellera en l'organització de la seva agenda d'activitats.

  10. Qualsevol altra funció que, d'acord amb la seva naturalesa, li sigui encomanada expressament.

    2.4 Corresponen a l'Oficina de Protocol les funcions següents:

  11. Coordinar les activitats de protocol, els actes públics organitzats pel Departament i aquells en què aquest participa.

  12. Assessorar i donar suport en matèria de protocol al titular del Departament.

  13. Mantenir les relacions amb la unitat competent en matèria de protocol del Departament de la Presidència.

  14. Qualsevol altra funció que, d'acord amb la seva naturalesa, li sigui encomanada expressament.

    2.5 Corresponen a l'Oficina de Relacions Institucionals les funcions següents:

  15. Assessorar en matèria de relacions institucionals al titular del Departament.

  16. Donar suport al cap de Gabinet en les tasques que li encomani.

  17. Qualsevol altra funció que, d'acord amb la seva naturalesa, li sigui encomanada expressament.

Article 3

Gabinet de Comunicació

Corresponen al Gabinet de Comunicació les funcions següents:

  1. Planificar la política comunicativa interna i externa del Departament.

  2. Coordinar les relacions amb els mitjans de comunicació.

  3. Elaborar i trametre notes de premsa i preparar entrevistes, rodes de premsa i qualsevol intervenció en mitjans de comunicació per part de qualsevol càrrec del Departament.

  4. Coordinar, assessorar i supervisar les campanyes publicitàries i les publicacions periòdiques del Departament.

  5. Generar informació, elaborar informes i assessorar en la matèria que li és pròpia.

  6. Qualsevol altra funció que, d'acord amb la seva naturalesa, li sigui encomanda expressament.

Capítol 2

Direcció General de Relacions amb el Parlament

Article 4

Direcció General de Relacions amb el Parlament

4.1 Correspon a la Direcció General de Relacions amb el Parlament l'exercici de les funcions inherents a les relacions entre el Govern i el Parlament.

4.2 La Direcció General de Relacions amb el Parlament s'organitza en les àrees funcionals següents:

Àrea d'Afers Parlamentaris Interdepartamentals.

Àrea d'Afers Parlamentaris del Departament de Governació i Relacions Institucionals.

4.3 La directora general de Relacions amb el Parlament assistirà a les reunions de la Junta de Portaveus del Parlament en representació del Govern.

Article 5

Funcions de les àrees

5.1 Corresponen a l'Àrea d'Afers Parlamentaris Interdepartamentals les funcions següents:

  1. Coordinar els diferents departaments de la Generalitat en relació amb l'activitat parlamentària i donar-los suport i assessorament.

  2. Donar suport al titular de la Direcció General en la seva funció d'actuar com a interlocutor dels diferents departaments amb el Parlament.

  3. Assignar, d'acord amb les directrius del titular de la Direcció General, fer el seguiment...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR