DECRET 177/2005, de 30 d'agost, de reestructuració de la Direcció General de Pressupostos i Tresor.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament D'Economia i Finances
Rango de LeyDecret

La Direcció General de Pressupostos i Tresor té per objectius programar i fer el seguiment dels pressupostos de la Generalitat de Catalunya, analitzar i controlar les despeses de personal i gestionar la seva tresoreria, tot això d'acord amb la normativa vigent, les directrius del Govern i en coordinació amb els diversos centres gestors i entitats vinculades a la Generalitat, per tal de garantir l'eficàcia, eficiència i transparència en l'assignació i la gestió del conjunt d'ingressos i despeses del sector públic de la Generalitat de Catalunya.

D'ençà de la seva estructuració inicial l'any 1981 mitjançant el Decret 78/1981, de 2 d'abril, d'estructuració de la Direcció General de Pressupostos i Tresor del Departament d'Economia i Finances de la Generalitat, aquest centre directiu ha sofert diverses modificacions en la seva estructura, entre les quals destaca la que es va fer l'any 1991 amb el Decret 98/1991, de 22 d'abril, de reestructuració de la Direcció General de Pressupostos i Tresor. Mitjançant aquesta disposició es reordenaven les diferents unitats en les tres grans àrees competencials de la Direcció General, l'àrea pressupostària, l'àrea de despeses de personal i l'àrea de tresoreria, amb la voluntat de dissenyar un model organitzatiu que permetés combinar alhora una estructura jerarquitzada adequada a l'execució d'un volum creixent de gestió i la introducció d'elements d'horitzontalitat organitzativa que facilitessin la coordinació dels recursos humans qualificats necessaris per a la millora del tractament informatiu i de gestió del pressupost.

L'estructura resultant ha continuat vigent fins ara, llevat de petites modificacions posteriors i, en especial, de la integració dins de la Direcció General de Pressupostos i Tresor de les funcions i estructura de la Direcció General del Règim Econòmic de la Seguretat Social, suprimida d'acord amb l'article 63.2 del Decret 68/2004, de 20 de gener, d'estructuració i de reestructuració de diversos departaments de l'Administració de la Generalitat. Amb aquesta mesura la Direcció General de Pressupostos i Tresor va assumir les tasques en relació amb l'àmbit pressupostari i de representació del Departament d'Economia i Finances, pel que fa al Servei Català de la Salut i les entitats gestores de la Seguretat Social.

És per tot això que, transcorreguts gairebé quinze anys d'ençà de la darrera modificació substancial de l'estructura de la Direcció General de Pressupostos i Tresor, cal procedir a modificar-la de nou de forma que li permeti adaptar-se als canvis organitzatius i de gestió que en els darrers anys s'han produït en tot el sector públic i, molt especialment en l'àmbit de la seva gestió econòmica i pressupostària.

En aquest sentit, cal destacar la conveniència d'incorporar al model organitzatiu els actuals plantejaments que busquen una major transparència del procés pressupostari, tenint en compte la definició d'objectius i l'avaluació de resultats, així com els nous enfocaments que introdueixen, entre d'altres, la perspectiva de gènere o el procés participatiu en l'elaboració pressupostària. És, per això, que a més de mantenir les tres grans àrees competencials de la Direcció General, organitzades al voltant de les subdireccions generals de Pressupostos, de Despeses de Personal i de Tresoreria, es creen dos nous òrgans amb rang de subdirecció general. D'una banda, el Gabinet Tècnic de Programació i Avaluació, per realitzar estudis i propostes destinats a la millora de l'elaboració i gestió dels pressupostos de la Generalitat de Catalunya i a la definició d'instruments d'anàlisi que permetin dur a terme l'avaluació de resultats. De l'altra, la Subdirecció General d'Anàlisi Pressupostària Sectorial, per elaborar estudis sobre l'impacte econòmic en el pressupost de la Generalitat de Catalunya de l'acció de Govern i analitzar les polítiques de despesa i d'ingressos.

Per tot això, de conformitat amb la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, a proposta del conseller d'Economia i Finances i d'acord amb el Govern,

Decreto:

Article 1

La Direcció General de Pressupostos i Tresor

1.1 A la Direcció General de Pressupostos i Tresor, li corresponen les funcions següents:

  1. Planificar i programar els pressupostos d'ingressos i despeses de la Generalitat de Catalunya i de les entitats i empreses del seu sector públic.

  2. Dissenyar els escenaris pressupostaris pluriennals.

  3. Desenvolupar i coordinar les actuacions dirigides a l'elaboració anual de l'avantprojecte de pressupostos de la Generalitat de Catalunya, així com preparar la documentació que l'acompanya.

  4. Fer el seguiment de l'execució del pressupost.

  5. Gestionar les modificacions del pressupost de la Generalitat de Catalunya.

  6. Dur a terme la gestió econòmica de les seccions pressupostàries no corresponents a òrgans o a departaments específics.

  7. Realitzar l'estudi i desenvolupament de noves tècniques i polítiques pressupostàries.

  8. Analitzar i avaluar les polítiques i programes de despesa.

  9. Analitzar i avaluar les propostes d'acords, disposicions o actes amb impacte pressupostari.

  10. Analitzar i controlar les despeses de personal.

  11. Gestionar la tresoreria de la Generalitat de Catalunya.

    1.2 De la Direcció General de Pressupostos i Tresor depenen els òrgans actius següents:

  12. El Gabinet Tècnic de Programació i Avaluació.

  13. La Subdirecció General d'Anàlisi Pressupostària Sectorial.

  14. La Subdirecció General de Pressupostos.

  15. La Subdirecció General de Despeses de Personal.

  16. La Subdirecció General de Tresoreria.

Article 2

El Gabinet Tècnic de Programació i Avaluació

Al Gabinet Tècnic de Programació i Avaluació, amb rang orgànic de subdirecció general, li corresponen les funcions següents:

  1. Estudiar, proposar i implantar les normes i procediments d'elaboració i gestió dels pressupostos de la Generalitat de Catalunya i de les entitats del sector públic que en depenen.

  2. Elaborar propostes de mesures, normes i instruccions per a la racionalització i eficàcia de la despesa pública.

  3. Estudiar noves tècniques de pressupostació.

  4. Definir directrius per identificar, analitzar objectius i formular indicadors per a l'avaluació de resultats.

  5. Difondre la informació pressupostària de la Generalitat de Catalunya.

  6. Dur a terme la interlocució amb l'Administració general de l'Estat i amb les d'altres comunitats autònomes en relació amb l'organització, els procediments i les estructures pressupostàries.

  7. Controlar i fer el seguiment dels sistemes d'informació en l'àmbit de la Direcció General.

  8. Dissenyar i elaborar sistemes de seguiment de l'activitat de la Direcció General.

  9. Organitzar i gestionar l'arxiu documental de la Direcció General.

  10. Proposar i definir normes i procediments per a les tasques relacionades amb els àmbits d'actuació de la Direcció General.

  11. Definir i coordinar la formació específica del personal de la Direcció General en les matèries relacionades amb el seu àmbit d'actuació.

  12. Donar suport tècnic al director o directora general en la coordinació del conjunt de tasques assignades a les diverses subdireccions generals.

Article 3

La Subdirecció General d'Anàlisi Pressupostària Sectorial

A la Subdirecció General d'Anàlisi Pressupostària Sectorial, li corresponen les funcions següents:

  1. Elaborar estudis i informes sobre l'impacte econòmic dels projectes d'acord, disposicions, convenis o actes que afectin el pressupost vigent o els pressupostos futurs de la Generalitat de Catalunya.

  2. Analitzar les polítiques de despesa, de la seva programació a mig termini i de la seva concreció en els pressupostos de cada any.

  3. Elaborar els escenaris pressupostaris pluriennals d'ingressos i de polítiques de despesa.

  4. Estudiar i analitzar comparativament les dades pressupostàries estatals i de les comunitats autònomes.

  5. Analitzar i fer el seguiment de la informació pressupostària de les entitats no administratives del sector públic de la Generalitat de Catalunya.

  6. Elaborar i...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR