RESOLUCIÓ EDU/2907/2008, de 26 de setembre, de regulació de la fase de pràctiques que preveu la Resolució EDU/618/2008, de 28 de febrer, de convocatòria de proves per a la provisió de places de funcionaris docents.

SecciónDiversos
EmisorDepartament D'Educacio
Rango de LeyResolució

RESOLUCIÓ

EDU/2907/2008, de 26 de setembre, de regulació de la fase de pràctiques que preveu la Resolució EDU/618/2008, de 28 de febrer, de convocatòria de proves per a la provisió de places de funcionaris docents.

De conformitat amb el que estableix la base 10 de la Resolució EDU/618/2008, de 28 de febrer (DOGC núm. 5088, d'11.3.2008), de convocatòria de proves per a la provisió de places de funcionaris docents, és procedent regular la fase de pràctiques prèvia al nomenament com a funcionaris de carrera dels aspirants que han superat la fase de concurs oposició i que seran nomenats funcionaris en pràctiques.

En virtut d'això,

Resolc:

.1 Fase de pràctiques

La fase de pràctiques serà tutelada, formarà part del procés selectiu i tindrà per objecte la valoració de l'aptitud per a la docència dels aspirants que han superat la fase de concurs oposició.

Es realitzarà a les destinacions provisionals que els hagin estat adjudicades, mitjançant l'exercici de la funció docent amb validesa acadèmica.

La durada de la fase de pràctiques serà de sis mesos, amb un període d'avaluació mínim de tres mesos d'activitat docent. Si hi ha hagut absències justificades d'algun aspirant, aquest període mínim s'haurà de completar abans que la comissió qualificadora emeti la seva qualificació.

.2 Tutoria de pràctiques

La fase de pràctiques es desenvoluparà sota la tutoria de professors experimentats, els quals compartiran amb el professorat en formació la responsabilitat sobre la programació dels ensenyaments dels alumnes.

A cada funcionari en pràctiques se li assignarà un tutor.

El professor tutor intervindrà en l'avaluació del funcionari docent en pràctiques al llarg de tot el curs, i formarà part, com a vocal, de la comissió que emeti l'informe d'avaluació final.

2.1 Nomenament dels tutors.

Els tutors seran nomenats entre els funcionaris docents de carrera del mateix cos que l'aspirant o d'un cos de grup superior que estiguin destinats al centre o servei educatiu en què l'aspirant realitzi les pràctiques.

En els instituts, la tutoria de les pràctiques correspondrà al/a la cap del departament on hagi estat assignat el funcionari en pràctiques, sempre que el/la cap del departament sigui un funcionari del mateix cos que l'aspirant o d'un cos de grup superior. En el cas que no ho sigui, la tutoria correspondrà, sempre que sigui possible, a un altre professor del departament que sigui del mateix cos que l'aspirant o d'un cos de grup superior. Quan no hi hagi cap altre professor del departament a qui es pugui assignar la tutoria, el director del centre haurà de nomenar un altre professor del centre del mateix cos que l'aspirant o d'un cos de grup superior.

En els centres d'educació infantil i primària es nomenarà tutor preferentment el coordinador del mateix cicle de l'aspirant o un mestre de la mateixa especialitat.

En els centres de formació de persones adultes el tutor serà preferentment el coordinador del mateix ensenyament o un professor destinat a la mateixa especialitat de l'aspirant.

En el cas de centres que pertanyin a una zona escolar rural (ZER), si no es poden nomenar tutors d'entre els mestres del mateix centre on hagin estat destinats els aspirants, es nomenaran tutors d'entre els funcionaris de carrera del mateix cos que l'aspirant o d'un cos de grup superior que estiguin destinats a qualsevol dels centres que formin part de la ZER.

En els serveis educatius els tutors seran nomenats entre els funcionaris de carrera del mateix cos o d'un cos de grup superior que l'aspirant, destinats, sempre que sigui possible, al mateix servei educatiu.

En qualsevol cas, si en un centre o servei educatiu no es pogués nomenar tutor/a d'un aspirant, per no reunir els requisits establerts a l'apartat 2.1 d'aquesta Resolució, el/la director/a assignarà a un altre professor del centre o servei educatiu les funcions de tutoria de l'aspirant, a què fa referència l'apartat 2.2 d'aquesta Resolució, excepte la corresponent a l'avaluació de la competència o aptitud docent de l'aspirant assignat.

Els/les directors/es dels centres docents i serveis educatius on hagin estat destinats els aspirants que han de realitzar la fase de pràctiques nomenaran els mestres i/o professors que en cada cas se'ls assignarà com a tutors.

2.2 Funcions dels tutors.

Corresponen al tutor o tutora les funcions següents en relació amb el funcionari en pràctiques destinat en un centre docent:

Informar respecte de l'organització i el funcionament del centre i dels seus òrgans de govern i de participació, de la coordinació didàctica establerta pel centre, i del projecte educatiu.

Facilitar suport i estratègies per poder desenvolupar la tasca professional amb...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR