ORDRE TRE/144/2002, de 22 de març, per la qual s'aproven les bases reguladores dels Premis de la Generalitat de Catalunya a la Qualitat Social i se'n convoca la quarta edició, corresponent a l'any 2002.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Treball
Rango de LeyOrdre

ORDRE

TRE/144/2002, de 22 de març, per la qual s'aproven les bases reguladores dels Premis de la Generalitat de Catalunya a la Qualitat Social i se'n convoca la quarta edició, corresponent a l'any 2002.

Els Premis de la Generalitat de Catalunya a la Qualitat Social es van convocar en primera edició mitjançant l'Ordre de 9 de juliol de 1999 (DOGC núm. 2940, de 28.7.1999), en segona edició per l'Ordre de 30 d'agost de 2000 (DOGC núm. 3225, de 14.9.2000) i en tercera edició per l'Ordre de 12 de juliol de 2001 (DOGC núm. 3441, de 30.7.2001).

Aquests Premis tenen per objectiu distingir les empreses, entitats i mitjans de comunicació que hagin destacat en la promoció del col·lectiu de treballadors/es amb dificultats especials d'inserció laboral.

Els sistemes de gestió de la qualitat estan vinculats a conceptes econòmics i de millora de la competitivitat de les empreses en el marc laboral. Aquest fet ha implicat que en els darrers anys s'hagin consolidat sistemes de gestió de la qualitat total en gairebé tots els sectors econòmics, com a elements imprescindibles per competir amb els productes d'altres països.

Paral·lelament, s'estan produint una sèrie de fenòmens que estan modificant els elements de l'entorn laboral; es tracta d'unes transformacions tecnològiques i econòmiques que modifiquen els sistemes de producció actuals i que repercuteixen sobre el teixit social.

Aquests aspectes obliguen a adoptar mesures destinades a afavorir la incorporació del col·lectiu de persones treballadores amb risc d'exclusió de l'entorn laboral. Associat a aquest objectiu sorgeix el concepte de qualitat social, entès com el conjunt d'accions que s'estableixen dins les empreses i que s'integren en les seves estratègies per tal de beneficiar tot el conjunt de la societat i, en especial, els col·lectius que per diversos motius, ja siguin socials, psicològics, físics o econòmics, entre d'altres, hagin quedat exclosos o tinguin múltiples dificultats per assolir la seva incorporació al mercat de treball. Es tracta, doncs, d'un concepte ètic i pragmàtic, que té com a finalitat la consecució d'una societat més justa.

L'empresa, com activitat humana i com a organització de persones, té repercussions socials. En aquest sentit, cal analitzar i entendre l'empresa no solament des del mercat sinó també des de la societat.

La legitimació de l'empresa davant la societat implica que s'incorpori un nou discurs sobre la responsabilitat social de l'empresa. Aquesta responsabilitat social fa referència a la qualitat i al significat humà de totes les activitats empresarials. Així doncs, els valors ètics de l'empresa seran un factor d'identitat així com de diferenciació i legitimació.

Per tant, atès l'article 12 de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya; a proposta del director general d'Economia Social, Cooperatives i Autoempresa; amb l'informe previ de l'Assessoria Jurídica del Departament de Treball, i en ús de les facultats que em són conferides,

Ordeno:

Article 1

Objecte

Aquesta Ordre té per objecte aprovar les bases reguladores de la concessió dels Premis de la Generalitat de Catalunya a la Qualitat Social que figuren en l'annex d'aquesta Ordre, i obrir convocatòria pública per a l'any 2002 de la quarta...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR