DECRET 112/1988, de 5 de maig, pel qual es regulen la composició, l'organització i les funcions de la Comissió de Cooperació Local de Catalunya.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Governació i Relacions Institucionals
Rango de LeyDecret

NOTA. En aquest text s'han introduït les modificacions que estableixen els decrets 7/1992 i 50/1992.

La Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, crea la Comissió de Cooperació Local de Catalunya com a òrgan paritari format per representants de l'Administració de la Generalitat i dels ens locals, encarregat de formular el Pla director d'inversions locals, els seus programes anuals, i d'informar prèviament de les modificacions d'aquests programes;

En aquest Decret, d'acord amb les previsions legals, es regulen la composició, l'organització i les funcions de la Comissió esmentada, a l'empara de l'habilitació reglametària que conté la Disposició final 2 de la Llei 8/1987, de 15 d'abril;

Per tant, a proposta del Conseller de Governació i prèvia deliberació del Consell Executiu,

Decreto:

Capítol 1 Disposicions generals

Article 1

La Comissió de Cooperació Local que crea l'article 173 de la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local de Catalunya, és l'òrgan de participació i proposta en relació amb la cooperació econòmica destinada a finançar inversions en obres i serveis de competència municipal.

Article 2

2.1 La Comissió de Cooperació Local és adscrita orgànicament al Departament de Governació. 2.2 La Secretaria de la Comissió li ha de donar el suport operatiu necessari. Comissió el Cap dels serveis de cooperació local de la Direcció General d'Administració Local.

Capítol 2 Funcions de la Comissió de Cooperació Local

Article 3

3.1 Les funcions de la Comissió de Cooperació Local són les que determina la Llei 8/1987, de 15 d'abril, municipal i de règim local, la llei per la qual s'estableixen els criteris de finançament del Pla Únic d'obres i serveis de Catalunya i les bases per a la selecció, la distribució i el finançament de les obres a incloure-hi, i aquest Reglament. 3.2 En especial, correspon a la Comissió:

  1. Formular el projecte del Pla Director d'inversions locals de Catalunya i de les seves revisions quadriennals.

  2. Formular el projecte del Pla Únic d'obres i serveis de Catalunya i dels altres programes anuals del Pla Director d'inversions locals.

  3. Informar prèviament de les modificacions dels programes anuals del Pla Director d'inversions locals.

  4. Proposar la convocatòria anual del Pla Únic d'obres i serveis de Catalunya.

  5. Les altres funcions que li atribueixi la legislació de la Generalitat en matèria d'inversions en obres i serveis de competència municipal. 3.3 També li correspon informar de totes les qüestions relatives a l'aplicació del Pla Director d'inversions locals o dels seus programes d'execució, a petició de qualsevol de les entitats que hi participa o en són benficiàries. 3.4 Per a l'execució de les seves funcions, la Comissió actuarà d'acord amb el que estableixen les Lleis esmentades a l'apartat 1 i les normes reglamentàries que despleguin el Pla Director...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR