ORDRE TRE/587/2010, de 13 de desembre, per la qual es regulen els fitxers que contenen dades de caràcter personal gestionats pel Departament de Treball.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Treball
Rango de LeyOrdre

ORDRE

TRE/587/2010, de 13 de desembre, per la qual es regulen els fitxers que contenen dades de caràcter personal gestionats pel Departament de Treball.

L'existència de diversos decrets i ordres pels quals s'han creat, modificat i/o derogat els fitxers amb dades de caràcter personal del Departament de Treball, així com les diverses reestructuracions organitzatives que han afectat aquest Departament, fa necessària la refosa de la part que resta vigent de tota aquesta normativa i alhora la creació de nous fitxers derivats de noves actuacions, mitjançant una ordre que estableixi de manera clara i efectiva la situació actual relativa als fitxers responsabilitat del Departament de Treball.

La primera norma reguladora de fitxers de dades de caràcter personal del Departament de Treball fou el Decret 334/1994, de 16 de novembre.

Posteriorment, el Decret 45/1996, de 6 de febrer, pel qual es van crear fitxers automatitzats que contenien dades de caràcter personal gestionats pel Departament de Treball, va complementar la relació de fitxers d'aquesta naturalesa. Actualment aquest Decret resta derogat per una norma posterior.

La situació relativa als fitxers de dades de caràcter personal del Departament de Treball va ser completada per l'Ordre TIC/343/2003, de 22 de juliol, per la qual es regulen fitxers automatitzats que contenien dades de caràcter personal del Departament de Treball, Indústria, Comerç i Turisme.

A aquest plantejament s'hi arribà pel fet que al Departament de Treball, fruit de diverses reorganitzacions departamentals, li foren assignades també les competències en matèria d'indústria, comerç i turisme. Actualment, i amb motiu de l'última reorganització, el Departament de Treball té assignades únicament les competències que originàriament sempre ha tingut, és a dir, les referents a la matèria relacionada amb el treball i l'ocupació.

A partir de l'estructuració actual del Departament de Treball, prevista en el Decret 199/2007, de 10 de setembre, modificat pel Decret 30/2009, de 24 de febrer, s'han dictat, en relació amb fitxers de dades de caràcter personal, l'Ordre TRE/29/2008, de 22 de gener, per la qual es crea un fitxer automatitzat de dades de caràcter personal derivades de l'aplicació telemàtica de gestió de consultes, queixes i suggeriments disponible a la web del Departament de Treball, i l'Ordre TRE/88/2009, de 24 de febrer, de creació, modificació i supressió de fitxers que contenen dades personals en l'àmbit del Departament de Treball.

L'Ordre TRE/88/2009 esmentada va derogar el Decret 45/1996, de 6 de febrer, i també va derogar parcialment el Decret 334/1994, de 16 de novembre, modificat per l'Ordre TIC/343/2003, de 22 d'abril, que alhora, era també modificada en relació amb determinats fitxers.

La Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, disposa que la creació, modificació o supressió de fitxers de les administracions públiques només es pot fer mitjançant una disposició general publicada al diari oficial que correspongui. El desplegament reglamentari d'aquesta Llei, el Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre, comporta l'adaptació de tots els fitxers responsabilitat del Departament de Treball al que específicament s'hi preveu.

La Llei 32/2010, d'1 d'octubre, de l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades, habilita els consellers de la Generalitat, dins l'àmbit de les competències respectives, per a la creació, la modificació i la supressió, mitjançant una ordre, dels fitxers pertinents.

En aquest marc organitzatiu i normatiu es fa necessari l'ordenació dels fitxers de dades de caràcter personal en l'àmbit del Departament de Treball, creant-ne de nous i suprimint-ne d'existents en la regulació anterior, als efectes d'adaptar la normativa reguladora dels esmentats fitxers al previst a la Llei 15/1999, de 13 de desembre; el Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre, i la Llei 5/2002, de 19 d'abril, de manera que les persones afectades i interessades puguin disposar d'una informació transparent i de fàcil enteniment, per tal de garantir-los l'exercici dels seus drets legítims pel que fa a l'accés, rectificació, cancel·lació o oposició a les dades objecte de tractament.

Vist l'informe de l'Agència Catalana de Protecció de Dades;

D'acord amb el dictamen de la Comissió Jurídica Assessora, i de conformitat amb les atribucions que m'han estat conferides per la disposició final 3 de la Llei 32/2010, d'1 d'octubre, de l'Autoritat Catalana de Protecció de Dades,

Ordeno:

Article 1

Objecte

Aquesta Ordre té per objecte la creació i la supressió de fitxers que contenen dades de caràcter personal en l'àmbit del Departament de Treball i que es descriuen als annexos 1 i 2, amb exclusió expressa d'organismes autònoms, consorcis, i/o qualsevol altre tipus d'entitat pública vinculada.

Únicament el fitxer anomenat Prevenció de riscos laborals, descrit a l'annex 1, és d'aplicació també al Servei d'Ocupació de Catalunya.

Els fitxers esmentats estan subjectes a tots els efectes que preveuen la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, el Reial decret 1720/2007, de 21 de desembre, que la desplega, i altra normativa aplicable.

Article 2

Creació de fitxers

A l'annex 1 d'aquesta Ordre es fa pública la relació dels fitxers de nova creació que contenen dades de caràcter personal en l'àmbit del Departament de Treball, i que són els següents:

  1. Relacions protocol·làries

  2. Convenis

  3. Prevenció de riscos laborals

  4. Dades de persones amb condició legal de discapacitades

  5. Autoritzacions inicials de treball a persones estrangeres

  6. Currículums

  7. Gestor de consultes, queixes i suggeriments

  8. Gestió econòmica

  9. Residències de temps lliure

  10. Videovigilancia

  11. Control d'accessos

  12. Subvencions de la Direcció General de Relacions Laborals

  13. Ajuts previs a la jubilació ordinària

  14. Treball de menors

  15. Desplaçaments transnacionals de treballadors

  16. Expedients de regulació d'ocupació

  17. Registre d'empreses de treball temporal

  18. Procediments sancionadors en matèries laborals i de prevenció de riscos laborals

  19. Dipòsits d'estatuts d'associacions empresarials i de sindicats de treballadors

  20. Registre públic de convenis col·lectius

  21. Conciliacions

  22. Eleccions sindicals

  23. Gestió de conflictes laborals

  24. Activitats formatives

  25. Registre d'accidents de treball

  26. Registre de delegats i delegades de prevenció

  27. Registre d'empreses acreditades de Catalunya (REA)

  28. Seguiment d'activitats de l'amiant i agents químics, biològics i cancerígens

  29. Autoritzacions del Servei de Prevenció Aliens i Autoritzacions d'Auditoria

  30. Gestió d'activitats dels centres de treball

  31. Reconeixements i informes mèdics

  32. Procediments sancionadors en matèria de cooperatives

  33. Registre general de cooperatives de Catalunya

  34. Registre administratiu de societats laborals de Catalunya

  35. Procediments de conciliació, mediació i arbitratge en l'àmbit cooperatiu

  36. Subvencions de la Direcció General d'Economia Cooperativa i Creació d'Empreses

  37. Foment de l'economia cooperativa i creació d'empreses

  38. Subvencions i ajuts de la Direcció General d'Igualtat d'Oportunitats en el Treball

  39. Promoció de la igualtat d'oportunitats en el treball

  40. Renda mínima d'inserció

  41. Registre administratiu d'empreses d'inserció

  42. Centres especials de treball

Article 3

Supressió de fitxers

A l'annex 2 de l'Ordre es determinen els fitxers que contenen dades de caràcter personal que són objecte de supressió en l'àmbit del Departament de Treball, i es determina la destinació de les dades que contenen o, si s'escau, la seva destrucció. Els fitxers que se suprimeixen són els següents:

  1. Registre d'entrada i sortida de documents

  2. Residències de temps lliure

  3. Ajuts previs a la jubilació ordinària

  4. Expedients de recursos, sancions i regulació de l'ocupació

  5. Dipòsits d'estatuts d'associacions empresarials i de sindicats de treballadors

  6. Registre general de cooperatives i Registre administratiu de societats laborals de Catalunya

  7. Centres de seguretat i condicions de salut en el treball

  8. Renda mínima d'inserció

  9. Resum estadístic de sinistralitat laboral (RESL)

  10. Procediments d'accions experimentals RMI

  11. Gestor de consultes, queixes i suggeriments

  12. Registre públic de convenis col·lectius

  13. Conciliacions

  14. Eleccions sindicals

  15. Subvencions

  16. Certificats de descobert

  17. Ajuts a empreses i entitats col·laboradores d'inserció

Article 4

Regulació de fitxers

D'acord amb l'article 20.2 de la Llei orgànica 15/1999, i l'article 54 del Reial decret 1720/2007, que la desplega, per a cada fitxer descrit a l'annex 1 de l'Ordre se'n regula el tractament i se n'estableix la denominació, la finalitat i els usos previstos, les persones o els col·lectius sobre els quals es pretengui obtenir dades de caràcter personal o que resultin obligats a subministrar-les, la procedència de les dades personals, els procediments de recollida de dades, l'estructura bàsica del fitxer i la descripció del tipus de dades de caràcter personal que s'hi contenen, el sistema de tractament utilitzat, les cessions de dades de caràcter personal i, si s'escau, les transferències de dades que es prevegin, l'òrgan administratiu responsable, els serveis o les unitats administratives en les quals es poden exercir, si s'escau, els drets d'accés, de rectificació, de cancel·lació i d'oposició, així com les mesures de seguretat amb indicació del nivell exigible.

Article 5

Mesures de gestió i organització

Les persones titulars dels òrgans responsables de cada fitxer que conté dades de caràcter personal han d'adoptar, sota la supervisió directiva de la Secretaria General del Departament de Treball, les mesures tècniques, de gestió i organitzatives necessàries per tal de garantir la confidencialitat, seguretat i integritat de les dades, així com totes les mesures necessàries destinades a fer efectius els drets dels ciutadans i...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR