REIAL DECRET 331/1985, de 20 de febrer, sobre traspàs de funcions i serveis de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria de Expedients de Regulació d'Ocupació.

SecciónDiversos
EmisorPresidència del Govern de L'Estat
Rango de LeyReial Decret

L'Estatut d'Autonomia de Catalunya, aprovat per la Llei Orgànica 4/1979, de 18 de desembre, en el seu article 11.2 assigna a la Generalitat de Catalunya l'execució de la legislació de l'Estat en matèria laboral, assumint les facultats, competències i serveis que en aquest àmbit i a nivell d'execució exerceix actualment l'Estat respecte a les relacions de treball, sens perjudici de l'alta inspecció d'aquest. Per consegüent, és procedent de traspassar a la Generalitat de Catalunya els serveis de l'Estat inherents a tal competència.

Per la seva part, el Reial Decret 1666/1980, de 31 de juliol, determina les normes i els procediments a què s'han d'ajustar els traspassos de funcions i serveis de l'Estat a la Generalitat de Catalunya.

La Comissió Mixta prevista en la disposició transitòria sisena de l'Estatut d'Autonomia ha procedit a concretar els corresponents serveis de l'Estat que han de ser objecte de traspàs a la Generalitat de Catalunya, i ha adoptat en aquest respecte, a la vista de l'anterior acord de la mateixa Comissió de 22 de juny de 1983, l'oportú acord en la seva sessió del Ple celebrada el dia 2 de febrer de 1984.

En virtut d'això, en compliment del que disposa el número 2 de la disposició transitòria sisena de l'Estatut d'Autonomia de Catalunya, a proposta dels Ministres de Treball i Seguretat Social i d'Administració Territorial, i amb la prèvia deliberació del Consell de Ministres en la seva reunió del dia 20 de febrer de 1985,

Disposo:

Article 1

r.

- S'aprova l'acord de la Comissió Mixta prevista

en la disposició transitòria sisena de l'Estatut d'Autonomia de Catalunya de data 2 de febrer de 1984, pel qual es traspassen funcions de l'Estat en matèria d'Expedients de Regulació d'Ocupació a la Generalitat de Catalunya i se li traspassen, així mateix, els corresponents serveis i mitjans personals, materials i pressupostaris necessaris per exercir-les.

Article 2

n.

- En conseqüència, queden traspassades a la

Generalitat de Catalunya les funcions a què es refereix l'acord que s'inclou com a Annex I del present Reial Decret, així com els serveis, els béns, els drets i les obligacions, i el personal i els crèdits pressupostaris que figuren en les llistes adjuntes al mateix acord de la Comissió Mixta, en els termes i amb les condicions que s'hi especifiquen. 2. A l'Annex II d'aquest Reial Decret es recullen les disposicions legals afectades pel present traspàs.

Article 3

r.

- Els traspassos a què es refereix aquest Reial

Decret tindran efectivitat a partir del dia assenyalat en l'acord de l'esmentada Comissió Mixta, sens perjudici que el Ministeri de Treball i Seguretat Social produeixi, fins a l'entrada en vigor d'aquest Reial Decret, els actes administratius necessaris per al manteniment dels serveis en el mateix règim i nivell de funcionament que tenien al moment de l'adopció de l'acord que es transcriu com a Annex I del present Reial Decret.

Article 4

t.

- Els crèdits pressupostaris que figuren

detallats en les llistes 3.2 com a "baixes efectives" en els vigents Pressupostos Generals de l'Estat seran donats de baixa en els conceptes d'origen i transferits pel Ministeri d'Economia i Hisenda als conceptes habilitats en la secció 32, destinats a finançar els serveis assumits per les Comunitats Autònomes, una vegada que l'Oficina Pressupostària del Ministeri de Treball i Seguretat Social remeti al Departament esmentat els certificats de retenció de crèdit, per donar compliment al que disposa la Llei de Pressupostos de l'Estat vigent.

Article 5

è.

- El present Reial Decret entrarà en vigor en el

termini d'un mes a partir del dia que serà publicat en el Boletín Oficial del Estado i en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Dat a Madrid, el 20 de febrer de 1985

Juan Carlos R.

El Ministro de la Presidencia, Javier Moscoso del Prado y Muñoz

ACORD DE LA COMISSIÓ MIXTA DE TRANSFERÈNCIES

Gonzalo Puebla de Diego y Jaume Vilalta i Vilella, Secretaris de la Comissió Mixta prevista en la disposició transitòria sisena de l'Estatut d'Autonomia de Catalunya,

Certifiquem:

Que en la sessió plenària de la Comissió celebrada el dia 2 de febrer de 1984, i a la vista de l'anterior acord de la Comissió de 22 de juny de 1983, es va adoptar l'acord sobre el traspàs a la Comunitat Autònoma de Catalunya de les funcions i els serveis de l'Estat en matèria d'Expedients de Regulació d'Ocupació, en els termes que s'expressen a continuació:

  1. Competències que corresponen a la Comunitat Autònoma de Catalunya.

    L'article 149.1.7a. de la Constitució estableix que correspon a l'Estat la competència exclusiva sobre legislació laboral, sens perjudici de la seva execució pels òrgans de les Comunitats Autònomes. Per la seva part, l'Estatut d'Autonomia de Catalunya estableix en el seu article 11.2 que correspon a la Comunitat Autònoma de Catalunya l'execució de la legislació de l'Estat en matèria laboral, assumint les facultats, competències i serveis que en aquest àmbit i a nivell d'execució exerceix actualment l'Estat respecte a les relacions de treball, sens perjudici de l'alta inspecció d'aquest. En conseqüència, corresponen a la Comunitat Autònoma les funcions i els serveis que concerneixen l'execució del que estableixen els articles 51 i 49.7 de la Llei 8/1980, de 10 de març.

  2. Funcions i serveis que es traspassen.

    1. A l'empara dels preceptes esmentats es transfereixen a la Comunitat Autònoma de Catalunya, dins el seu àmbit i en els termes del present acord, les funcions i els serveis següents:

      1. La instrucció i la resolució d'Expedients de Regulació d'Ocupació per autoritzar col·lectivament reduccions de jornada, suspensions i extincions de les relacions laborals per causes tecnològiques, econòmiques i de força major, i reconeixement de la situació legal de desocupació per raó de mort, jubilació o incapacitat de l'empresari.

      2. Els expedients a què es refereix l'apartat anterior incoats per aquelles empreses en què la totalitat dels centres de treball i dels treballadors de la seva plantilla radiquin dins el territori de la Comunitat Autònoma de Catalunya seran instruïts i resolts en primera instància i en via de recurs per l'autoritat laboral de la Comunitat Autònoma de Catalunya, i en aquest àmbit s'esgotarà la via administrativa. No obstant això anterior, en els expedients incoats per empreses la plantilla de les quals excedeixi els 500 treballadors, l'autoritat instructora de l'expedient administratiu haurà de demanar preceptivament l'informe previ de l'Administració de l'Estat.

      3. Quan la sol·licitud deduïda en l'expedient afecti tan sols els Centres de treball o els treballadors radicats en l'àmbit territorial de la Comunitat Autònoma, la competència per instruir i resoldre l'expedient correspondrà a l'autoritat laboral de la Comunitat Autònoma de Catalunya. A fi que l'autoritat competent prengui en consideració, a l'hora de resoldre, les possibles repercussions que l'expedient incoat pugui provocar indirectament en centres de treball radicats fora de la Comunitat Autònoma, es demanarà informe preceptiu de l'Administrció de l'Estat, la qual, al seu torn, el podrà sol·licitar de les Comunitats Autònomes en què radiquin els restants centres de treball. L'esmentat informe, que versarà exclusivament sobre aquest aspecte concret, no tindrà caràcter vinculant.

      4. Els terminis per resoldre els expedients seran, en tot cas, els establerts amb càracter general per la legislació vigent, sense que hi hagi lloc a suspendre'ls, prorrogar-los o demorar-los per raó de les transferències que disposa el present acord. A efectes del còmput de plantilles a què es refereix el present acord, s'inclourà la totalitat dels treballadors que prestin serveis a l'empresa el dia que s'iniciï l'expedient, tant si són fixos de plantilla com eventuals, interins o contractats per qualsevol de les modalitats que autoritza la legislació vigent.

      5. Els informes preceptius a què es refereix el present acord, siguin de l'Administració de l'Estat, siguin de les Comunitats Autònomes, s'hauran de sol·licitar en el termini màxim dels tres dies següents a la formalització de l'expedient, i hauran d'estar en poder de l'autoritat competent per resoldre amb una antelació mínima de cinc dies previs al terme del termini establert per dictar resolució. L'absència d'aquests informes preceptius no obstarà per a la resolució de l'expedient per l'autoritat competent, ni determinarà la nul·litat de les actuacions, sempre que sigui acreditat fefaentment que foren sol·licitats en el temps i la forma oportuns.

      6. Es traspassen a la Comunitat Autònoma de Catalunya els serveis que actualment exerceixen aquestes funcions en les Direccions Provincials de Treball, que es recullen en les llistes annexes.

    2. Queden excloses del present acord la instrucció i la resolució d'expedients de Regulació d'Ocupació en els casos següents:

      1. Empreses acollides a plans de reconversió sectorial, competència que serà determinada per la norma aprovatòria de cada pla sectorial. Els expedients incoats per empreses acollides a plans aprovats a l'empara de la Llei 21/1982, de Reconversió Industrial, seran instruïts i resolts per l'Administració de l'Estat.

      2. Expedients de regulació d'ocupació relacionats amb crèdits o avals extraordinaris acordats pel Govern de la Nació, d'acord amb el que preveuen els articles 5.e) i 37 de la Llei de Crèdit Oficial.

      3. Empreses pertanyents al Patrimoni de l'Estat i, en general, aquelles que tinguin la condició de Societats estatals d'acord amb la Llei General Pressupostària vigent en cada moment.

      4. Empreses relacionades directament amb la defensa nacional i aquelles altres la producció de les quals sigui declarada d'importància estratègica nacional mitjançant una norma amb rang de Llei.

      5. En aquells expedients la competència dels quals es reserva el Ministeri de Treball i Seguretat Social, aquest sol·licitarà preceptivament informe a la Generalitat de Catalunya en el cas de centres de treball afectats que radiquin en el seu territori.

    3. En els supòsits en què es tracti d'expedients la sol·licitud dels quals afecti centres de treball o treballadors situats dins i fora del territori de la Generalitat de Catalunya es compliran les normes següents:

      1. Quan el 85% com a mínim de la plantilla de l'empresa radiqui en l'àmbit territorial de la Generalitat de Catalunya i hi hagi treballadors afectats en aquesta, l'autoritat laboral de la Comunitat Autònoma registrarà l'expedient i en donarà trasllat a l'Administració de l'Estat, simultàniament amb el seu registre, i l'instruirà fins al moment procedimental de resoldre, en què formularà una proposta de resolució davant l'Administració de l'Estat. Aquesta darrera, que podrà demanar informe a d'altres Comunitats Autònomes en els territoris de les quals prestin serveis els treballadors afectats, dictarà la resolució, el contingut de la qual es limitarà a acceptar o rebutjar, en la seva totalitat, la proposta a què es refereix l'apartat anterior; en aquest segon supòsit, s'hauran d'explicitar els motius del rebuig. Les propostes de resolució s'hauran de registrar davant l'Administració de l'Estat amb una antelació mínima de cinc dies abans del termini establert per resoldre.

      2. Quan l'expedient del cas no afecti treballadors situats en l'àmbit de la Comunitat Autònoma de Catalunya o la plantilla de l'empresa que radica en l'esmentat àmbit territorial sigui inferior al percentatge assenyalat en l'apartat anterior, l'expedient serà instruït i resolt en primera instància i en les successives per l'Administració de l'Estat, que podrà demanar informe de l'autoritat laboral de la Comunitat Autònoma de Catalunya.

    4. En aquells expedients en què es proposi la jubilació anticipada de treballadors la competència dels quals resideixi en la comunitat Autònoma de Catalunya, caldrà que aquesta compti amb fons suficients per al seu finançament, que hagin estat aportats per l'Estat d'acord amb les normes sobre finançament, garanties i sistemes de còmput establert per al sistema de jubilacions anticipades. Tot això sens perjudici de la competència de la Comunitat Autònoma per habilitar fons, amb càrrec als seus pressupostos, per subvencionar aquesta mena de jubilacions.

    5. La Comunitat Autònoma de Catalunya facilitarà a l'Administració de l'Estat informació individualitzada de cadascun dels expedients de regulació d'ocupació presentats i/o resolts, seguint la metodologia estadística existent o la que, si s'escau, s'estableixi, de forma que quedi garantida la seva coordinació i integració amb la resta de la informació estadística d'àmbit estatal.

  3. Béns, drets i obligacions de l'Estat que es traspassen.

    1. Es traspassen a la Generalitat de Catalunya els béns, els drets i les obligacions de l'Estat que es recullen en l'inventari detallat de la llista adjunta número 1, en la qual queden identificats els immobles afectats pel traspàs. Aquests traspassos es formalitzaran d'acord amb el que estableixen l'Estatut d'Autonomia i les altres disposicions aplicables en cada cas.

    2. En el termini d'un mes des de la publicació del Reial Decret que aprovi aquest acord, se signaran les corresponents actes de lliurament i recepció del mobiliari, l'equip i el material inventariable.

  4. Personal adscrit als serveis que es traspassen.

    1. El personal adscrit als serveis traspassats, que es detalla nominalment en la llista adjunta número 2, passarà a dependre de la Comunitat Autònoma corresponent, en els termes legalment previstos per l'Estatut d'Autonomia i les altres normes aplicables en cada cas, i en les mateixes circumstàncies que s'especifiquen en la llista adjunta i amb el seu número de Registre de Personal.

    2. La Subsecretaria del Ministeri de Treball i Seguretat Social notificarà als interessats el traspàs i la seva nova situació administrativa, tan aviat com el Govern aprovi el present acord per Reial Decret. Així mateix, es remetrà als òrgans competents de la Generalitat de Catalunya una còpia certificada de tots els expedients d'aquest personal traspassat, així com dels certificats d'havers referits a les quantitats meritades durant el 1984, i l'Administració de l'Estat procedirà a modificar les plantilles orgàniques i pressupostàries en funció dels traspassos operats.

  5. Places de treball vacants que es traspassen.

    Les places de treball vacants dotades pressupostàriament que es traspassen són les que es detallen en les llistes adjuntes número 2, amb indicació del Cos o Escala al qual estan adscrites o assimilades, el nivell orgànic i la dotació pressupostària corresponent.

  6. Crèdits pressupostaris que es traspassen.

    Els crèdits pressupostaris que es transfereixen a la Generalitat de Catalunya i que es destinen a sufragar el cost efectiu dels serveis traspassats figuren en la llista número 3 annexa.

    Per a 1985 s'actualitzaran a tenor del que resulti dels Pressupostos Generals de l'Estat per a l'exercici esmentat.

  7. Documentació i expedients dels serveis que es traspassen.

    El lliurament de la documentació i els expedients dels serveis traspassats es realitzarà en el termini d'un mes des de la publicació del Reial Decret que aprovi aquest acord. La resolució dels expedients que es trobin en tramitació es realitzarà de conformitat amb el que preveu el Reial Decret 1666/1980, de 31 de juliol.

  8. Data d'efectivitat del traspàs.

    El traspàs de funcions i serveis, amb els seus mitjans, objecte d'aquest acord, tindrà efectivitat a partir del dia 1 de gener de 1985.

    I perquè consti, expedim la present certificació a Madrid, el 2 de febrer de 1984.

    - Els Secretaris de la Comissió Mixta, Gonzalo Puebla de Diego i Jaume Vilalta i Vilella.

    Annex II

    Disposicions afectades per la present transferència:

    Llei 8/1980, de 10 de març, articles 47 i 51. Reial Decret 696/1981, de 14 d'abril. Ordre ministerial de 6 d'octubre de 1981.

    (Vegeu llistes a les pàgs. 784-788)

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR