REIAL DECRET 665/1984, de 8 de febrer, sobre traspàs de funcions i serveis de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria d'ordenació del sector pesquer.

SecciónDiversos
EmisorPresidència del Govern de L'Estat
Rango de LeyReial Decret

L'Estatut d'Autonomia de Catalunya, aprovat per la Llei Orgànica 4/1979, de 18 de desembre, en el seu article 10.1.7 estableix que correspon a la Generalitat de Catalunya el desenvolupament legislatiu i l'execució en matèria d'ordenació del sector pesquer, en el marc de la legislació bàsica de l'Estat i en els termes que aquesta estableixi.

En conseqüència, és procedent traspassar a la Generalitat les funcions i els serveis de l'Estat en matèria d'ordenació del sector pesquer.

La Comissió Mixta, prevista en la disposició transitòria sisena de l'Estatut d'Autonomia de Catalunya, ha concretat els corresponents serveis i funcions de l'Estat que hauran de ser objecte de traspàs a la Generalitat i adoptà al respecte l'acord oportú en la seva sessió del Ple celebrat el dia 22 de juny de 1983.

En virtut d'això, i en compliment del que disposa la disposició transitòria sisena, 2, de l'Estatut d'Autonomia de Catalunya, a proposta dels Ministres d'Agricultura, Pesca y Alimentación i Administración Territorial i prèvia deliberació del Consell de Ministres en la seva reunió del dia 8 de febrer de 1984,

Disposo:

Article primer

- S'aprova l'acord de la Comissió Mixta de

Transferències, prevista en la disposició transitòria sisena de l'Estatut d'Autonomia de Catalunya, pel qual es concreten les funcions que han de ser objecte de traspàs a la Generalitat de Catalunya en matèria d'ordenació del sector pesquer adoptat pel Ple de l'esmentada Comissió en la seva reunió del 22 de juny de 1983 i que es transcriu com a annex del present Reial Decret.

Article segon

- En conseqüència, queden traspassades a la

Generalitat de Catalunya les funcions que es detallen en el referit acord de la Comissió Mixta, en els termes i condicions que allí s'especifiquen i que resulten del text de l'acord.

Article tercer

- Aquests traspassos seran efectius a partir

de la data assenyalada en l'esmentat acord de la Comissió Mixta.

Article quart

- Aquest Reial Decret serà publicat

simultàniament al Boletín Oficial del Estado i al Diari Oficial de la Generalitat, i adquirirà vigència a partir de la seva publicació.

Dat a Madrid, el 8 de febrer de 1984.

JUAN CARLOS R.

El Ministro de la Presidencia, Javier Moscoso del Prado y Muñoz.

ACORD DE LA COMISSIÓ MIXTA DE TRANSFERÈNCIES

Gonzalo Puebla de Diego i Jaume Vilalta i Vilella, Secretaris de la Comissió Mixta prevista en la disposició transitòria sisena de l'Estatut d'Autonomia de Catalunya,

Certifiquen:

Que en el Ple de la Comissió Mixta celebrat el dia 22 de juny de 1983 s'acordà el traspàs a la Comunitat Autònoma de Catalunya de les funcions i serveis en matèria d'ordenació del sector pesquer, en els termes que es reprodueixen a continuació:

  1. Competències que corresponen a la Comunitat Autònoma. Segons l'article 10, punt 1, apartat 7, de l'Estatut d'Autonomia de Catalunya, correspon a la Generalitat el desenvolupament legislatiu i l'execució de l'ordenació del sector pesquer en el marc de la legislació bàsica de l'Estat i, en el seu cas, en els termes que aquesta estableixi.

  2. Serveis i Institucions que es traspassen. 1. Es transfereixen a la Comunitat Autònoma de Catalunya les següents funcions i serveis, que exercirà d'acord amb la legislació bàsica de l'Estat i en els termes que, en el seu cas, aquesta estableixi.

    1. En matèria de distribució de llicències de pesca: La Comunitat Autònoma de Catalunya executarà els tractats i convenis internacionals en tot el que afecti l'ordenació del sector pesquer de Catalunya. Conseqüentment, l'Administració de la Comunitat Autònoma elaborarà i executarà els plans de pesca que es derivin dels tractats i convenis. L'Administració de l'Estat assignarà a la Comunitat Autònoma de Catalunya el número de llicències, contingents i permisos temporers de pesca que en cada cas i moment li corresponguin.

    2. En matèria de construcció de vaixells de pesca: -Els armadors de pesca necessitaran l'autorització de l'Administració de la Comunitat Autònoma catalana per a la construcció de vaixells de pesca. Els armadors de pesca a Catalunya presentaran l'expedient de construcció a l'Administració de la Comunitat Autònoma de Catalunya. L'autorització o denegació per a la construcció l'emetrà l'Administració de la Comunitat Autònoma de Catalunya, conforme als criteris que sobre l'ordenació del sector pesquer s'estableixin en la legislació bàsica de l'Estat. Un cop l'Administració de la Comunitat Autònoma de Catalunya haurà aprovat l'expedient, el remetrà a l'Administració Central de l'Estat per tal que procedeixi a l'anàlisi i informe vinculant dels aspectes no relacionats amb la competència de la Comunitat Autònoma en l'ordenació del sector pesquer. L'Administració de l'Estat, un cop examinat l'expedient, el remetrà a l'Administració de la Comunitat Autònoma de Catalunya per tal que aquesta, a la vegada, comuniqui a l'interessat l'autorització o denegació fonamentada i definitiva. Si l'Administració de la Comunitat Autònoma de Catalunya negués l'autorització per a la construcció, informarà de la petició l'Administració de l'Estat, i també de la denegació resolta i les seves causes, amb arxiu de l'expedient.

    3. En relació amb els vaixells de pesca amb base a Catalunya: La fixació del TRB i la potència dels motors de cada unitat en les diferents modalitats de pesca. L'autorització de canvis de motors i de canvis de base. En aquelles autoritzacions de canvi de motor que impliquin aportació de baixes procedents o amb destinació fora de l'àmbit territorial de la Comunitat, visarà prèviament l'Administració Central de l'Estat.

    4. En matèria de conservació i millora de recursos pesquers: Establiments de zones de veda, fixació de fons i esculleres: Reglamentació d'arts, ormeigs i instruments de pesca, respectant en tot cas els acords i convenis internacionals en els quals l'Estat sigui part. Quan per raó de l'establiment de vedes els vaixells que habitualment pesquen en les zones afectades vulguin desplaçar-se a una altra Comunitat Autònoma necessitaran una autorització de l'Administració de l'Estat, a través de la Generalitat de Catalunya.

    5. En matèria de comercialització dels productes de la pesca, mariscs i conreus marins: Promoció de les llotges pesqueres. Millorament de les estructures de comercialització, mitjançant: -Suport a les Confraries de Pescadors, Cooperatives del Mar i Associacions extractives en la distribució dels productes pesquers. -Millorament i control del règim de contractació dels productes del mar. -Normalització i tipificació dels productes pesquers. -Suport a les Confraries de Pescadors, Cooperatives del Mar i Associacions extractives per a la construcció, equipament i modernització de fàbriques de gel, plantes de congelació, llotges pesqueres i mercats d'origen, i també per al seu equipament estadístic. -Promoció d'acords i contractes intersectorials entre les organitzacions extractives pesqueres i les altres activitats complementàries de processament, manipulació, elaboració i consum dels productes del mar. -Promoció de campanyes d'orientació i foment del consum dels productes del mar, d'accions que tendeixin a millorar la qualitat dels productes del mar i d'estudis sobre comercialització de productes pesquers.

    6. L'establiment del Registre Oficial de l'activitat, mitjans i persones, tant físiques com jurídiques, dedicades a l'exercici de la pesca.

    7. La sanció de les infraccions que es cometin en matèries transferides i dintre dels seus límits, sens perjudici de les que corresponguin a l'Administració de l'Estat.

    8. Recollir i estimar els usos i costums de les Confraries de Pescadors. 2. Quan la Secretaria General de Pesca Marítima faci plans de pesca que puguin afectar la pesca catalana, en aquells casos en què l'Estat negociï tractats o convenis que la impliquin, informarà la Generalitat de Catalunya per tal que aquesta pugui informar oportunament. 3. Entre ambdues Administracions s'establiran els mecanismes adequats de coordinació que permetin una col·laboració i informació adequades. 4. La gestió i concessió de les ajudes que s'atorguin al sector pesquer d'acord amb les normatives que, amb caràcter general i amb participació de la Comunitat Autònoma, estableixi l'Administració de l'Estat.

  3. Béns, drets i obligacions de l'Estat que es traspassen a la Comunitat Autònoma de Catalunya. No es produeixen traspassos a la Comunitat Autònoma de Catalunya.

  4. Personal adscrit als Serveis i Institucions que es traspassen. No es produeixen traspassos a la Comunitat Autònoma de Catalunya en aquest apartat.

  5. Places vacants. No es produeixen traspassos a la Comunitat Autònoma de Catalunya en aquest apartat.

  6. Crèdits pressupostaris de l'exercici corrent que es traspassen. No es produeix traspàs de crèdits pressupostaris de l'exercici corrent que constitueixin la dotació dels serveis traspassats.

  7. Documentació i expedients dels serveis que es traspassen. El lliurament de la documentació i expedient dels serveis traspassats es farà en el termini d'un mes des de l'aprovació d'aquest acord pel Consell de Ministres i la resolució dels que es trobin en tramitació corresponents als serveis i funcions traspassats correspondrà a la Comunitat Autònoma.

  8. Efectivitat de les transferències. Sens perjudici de l'entrada en vigor del Reial Decret aprovatori del present acord, els traspassos seran efectius a partir del dia 1 de juliol de 1983.

    I perquè consti, expedim la present certificació a Madrid, el 22 de juny de 1983. -Els Secretaris de la Comissió Mixta, Gonzalo Puebla de Diego i Jaume Vilalta i Vilella.

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR