RESOLUCIÓ 215/2020, de 10 de febrer, per la qual s'acorda publicar el Reglament del Registre General de la UPC aprovat per l'Acord CG/2019/07/33, d'11 de desembre de 2019.

Fecha de Entrada en Vigor18 de Agosto de 2020
SecciónConcursos i Anuncis
EmisorUniversitats Catalanes

El Consell de Govern de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) en sessió de data 11 de desembre de 2019, va aprovar el Reglament del Registre General de la UPC (Acord CG/2019/07/33). A la Disposició final quarta del citat Reglament es preveu que, el mateix, entrarà en vigor als sis mesos següents a la seva publicació en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Per tot l'anterior i en compliment del que estableix l'article 20 de la Llei Orgànica 6/2001, de 21 de desembre d'Universitats, l'article 79 de la Llei 1/2003, de 13 de febrer, d'Universitats de Catalunya i els articles 67 i 68 dels Estatuts d'aquesta Universitat,

RESOLC:

Publicar el Reglament del Registre General de la UPC, aprovat per Acord CG/2019/07/33, d'11 de desembre de 2019, del Consell de Govern de la Universitat Politècnica de Catalunya en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Barcelona, 10 de febrer de 2020

Francesc Torres

Rector

REGLAMENT DEL REGISTRE GENERAL DE LA UPC

INDEX

TÍTOL I.- Disposicions Generals

Article 1

Objecte del Reglament.

Article 2

Àmbit d’aplicació.

Article 3

Definicions.

Article 4

Marc Regulador.

Article 5

Obligats a relacionar-se amb la UPC per mitjans electrònics.

TÍTOL II.- Registre General de la UPC

Capítol 1.- Registre electrònic General de la UPC

Article 6

Registre General de la UPC.

Article 7

Oficina i punts d’assistència en matèria de Registre a la UPC.

Article 8

Presentació d’escrits, sol·licituds o documents pels interessats.

Article 9

Assentament de presentació i còpia autenticada.

Article 10

Modificació o anul·lació d’assentaments.

Article 11

Condicions tècniques dels documents a efectes de presentació en el Registre.

Article 12

Incorporació de documents adjunts que es trobin en poder de la UPC o d’administracions públiques o que hagin estat elaborats per aquelles.

Article 13

Calendari del Registre General i còmput de terminis.

Article 14

Interrupció del servei per incidències tècniques i ampliació del termini.

Article 15

Identificació i signatura electrònica a efectes de presentar escrits, sol·licituds o documents en el Registre General de la UPC.

Article 16

Categories de còpies electròniques i expedició per part de l’Oficina d’assistència en matèria de Registre i dels punts d’assistència.

Article 17

Òrgan responsable del Registre.

Article 18

Servei responsable de l’aplicació del Reglament.

Capítol 2.- Registre de treballadors públics habilitats per a la identificació i signatura per autorització i l’expedició de còpies autèntiques

Article 19

Registre de treballadors públics habilitats per a la identificació i signatura per autorització i l’expedició de còpies autèntiques.

Capítol 3.- Catàleg de tràmits administratius de la UPC

Article 20

Catàleg de tràmits administratius de la UPC.

DISPOSICIONS ADDICIONALS

Disposició addicional primera.- Transformació de l’actual Registre General en l’Oficina d’assistència en matèria de Registre

Disposició addicional segona.- Interoperabilitat del Registre electrònic i del Registre de treballadors públics habilitats

Disposició addicional tercera.- Interoperabilitat amb mitjans electrònics d’entitats estrangeres

DISPOSICIONS TRANSITÒRIES

Disposició transitòria primera.- Disposició de mitjans electrònics

Disposició transitòria segona.- Obligació d’aportar documents

Disposició transitòria tercera.- Dels obligats a relacionar-se electrònicament amb la UPC

Disposició transitòria quarta.- Procediments iniciats abans de l’entrada en vigor del present Reglament

DISPOSICIONS DEROGATÒRIES

Disposició derogatòria única.- Derogacions

DISPOSICIONS FINALS

Disposició final primera.- Informació prèvia a l’entrada en vigor del Reglament

Disposició final segona- Adaptació Normativa

Disposició final tercera.- Desenvolupament normatiu

Disposició final quarta.- Entrada en vigor

REGLAMENT DEL REGISTRE GENERAL DE LA UPC

PREÀMBUL

El present Reglament té per objecte regular i actualitzar el Registre General de la UPC i crear el Registre de treballadors públics habilitats.

El Registre Electrònic, fins ara, es regulava a la Normativa de funcionament del Registre General i dels Registres Auxiliars de la UPC aprovat mitjançant Resolució 698/2011, de 4 d'abril, i les seves posteriors modificacions. Amb l'aprovació d'aquest Reglament es vol donar un nou impuls a la administració electrònica de la Universitat, per tal de seguir avançant en la seva implementació a través del desenvolupament dels instruments jurídics, organitzatius i tècnics adients.

Per altra banda, els principis de simplificació, eficàcia i autoorganització, relacionats amb el Dret Fonamental de l'autonomia universitària, fan necessària una flexibilització de l'estricta regulació que duen a terme les Lleis 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques (LPACAP) i 40/2015, d'1 d'octubre, del Règim Jurídic del Sector Públic (LRJSP) per a les Administracions Públiques. Així, es fa ús d'una desvinculació parcial del Dret bàsic en matèria de procediment comú i règim jurídic, que s'adapta a les particularitat d'aquesta Universitat i també a l'autonomia universitària.

El títol I del present Reglament regula l'objecte del Reglament, el seu àmbit d'aplicació, la definició d'alguns conceptes a efectes d'aquest Reglament, el marc regulador i la descripció de les persones obligades a relacionar-se electrònicament amb la UPC. Aquesta obligació afecta a tots els membres de la comunitat universitària pels tràmits i actuacions que tinguin com a destinatari la pròpia UPC. També s'incorporen com a obligats a relacionar-se electrònicament amb la UPC, tant els interessats en un procediment de selecció o equivalent com aquelles persones que hagin estat treballadors de la UPC amb anterioritat a excepció de les persones no comunitàries, que no tenen aquesta obligació.

Així mateix, s'incorporen a la llista d'obligats a relacionar-se electrònicament amb la Universitat els proveïdors o altres perceptors de fons públics respecte de l'obtenció d'informació sobre els pagaments que hagi de percebre de la Universitat o, per a la resta de tràmits, els proveïdors que hagin de presentar factura electrònica a excepció de les persones no comunitàries, que no tenen aquesta obligació.

No obstant l'anterior i per tal de facilitar la implementació efectiva de la tramitació electrònica, es preveu la possibilitat d'excloure determinats tràmits o procediments d'aquesta modalitat sempre que concorrin causes que justifiquin aquesta mesura.

El títol II del present Reglament recull al seu capítol 1 tots els aspectes essencials del Registre General de la UPC i que, en síntesi, són els següents: el Registre General de la UPC, l'Oficina i els punts d'assistència en matèria de Registre, la presentació d'escrits, sol·licituds o documents pels interessats, l'assentament de presentació i còpia autenticada, la modificació o anul·lació d'assentaments, les condicions tècniques dels documents a efectes de presentació en el Registre, la incorporació de documents adjunts que es trobin en poder de la UPC o d'administracions públiques o que hagin estat elaborades per aquelles, el calendari del Registre General i còmput de terminis, la interrupció del servei per incidències tècniques i ampliació del termini, la identificació i signatura electrònica a efectes de presentació d'escrits, sol·licituds o documents en el Registre General de la UPC, les categories de còpies electròniques i l'expedició per part de l'Oficina d'assistència en matèria de Registre i dels punts d'assistència, l'òrgan responsable del Registre i el servei responsable de l'aplicació del Reglament.

El capítol 1 del títol II d'aquest Reglament és el més extens i recull diversos punts innovadors que volen dotar la UPC d'una flexibilitat que permeti fer del Registre una eina essencial de la instauració de l'administració electrònica a la nostra Universitat, constituint una vertadera porta d'entrada a les relacions electròniques de tota la comunitat.

Com aspectes essencials d'aquest capítol destaquem els següents: (i) el caràcter no universal del Registre, (ii) la creació de l'Oficina d'assistència en matèria de Registre i dels punts d'assistència i (iii) la possibilitat de no aportar documents que es troben en poder de la UPC o administracions públiques.

Pel que fa al caràcter no universal del Registre i atenent als trets d'especialitat i d'organització descentralitzada de la Universitat, s'estableix que només es poden presentar escrits, sol·licituds o documents adreçats als òrgans, unitats estructurals o campus de la UPC o al seu personal en exercici de les funcions. No obstant l'anterior, es preveuen dues excepcions: (i) els escrits, sol·licituds o documents rebuts a la UPC procedents d'administracions públiques, que no corresponguin a l'àmbit competencial de la UPC, seran reenviats per la unitat encarregada del Registre al seu correcte destí i (ii) els escrits, sol·licituds o documents presentats per un empleat públic de la UPC i dirigits a un ens, entitat o organisme públic diferent de la UPC, seran reenviats per la unitat encarregada del Registre al seu correcte destí, sempre que es tracti d'una matèria pròpia de l'àmbit universitari que estigui vinculada al servei públic d'educació superior i sempre que estigui expressament previst en una norma o convocatòria pública.

Pel que fa a l'exercici del dret d'assistència, s'ha pres en consideració la important implantació en el territori que té la Universitat, motiu pel qual, amb el propòsit de garantir el dret d'assistència als usuaris del Registre, es crea l' Oficina d'assistència en matèria de Registre i diversos punts d'assistència distribuïts per...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR