RESOLUCIÓ ENS/260/2014, de 7 de febrer, per la qual s'aproven les normes de preinscripció i matrícula d'alumnes als centres del Servei d'Educació de Catalunya i altres centres educatius, en els diversos ensenyaments sostinguts amb fons públics, per al curs 2014-2015.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament D'Ensenyament
Rango de LeyResolució

La Llei 12/2009, del 10 de juliol, d’educació (DOGC núm. 5422, de 16.7.2009), estableix les garanties i els criteris a què s’ha d’ajustar el procediment d’admissió.

El Decret 75/2007, de 27 de març (DOGC núm. 4852, de 29.3.2007), estableix el procediment d’admissió d’alumnes als centres educatius en els ensenyaments sufragats amb fons públics.

El Real Decret 1147/2011, de 29 de juliol, pel que s’estableix la ordenació general de la formació professional del sistema educatiu.

El Decret 284/2011, d’1 de març, d’ordenació general de la formació professional inicial.

De conformitat amb el que disposa la normativa citada i per tal de regular els processos d’admissió d’alumnes als centres per al curs 2014-2015,

Resolc:

-1 Àmbit d’aplicació

1.1 Aquesta Resolució s’aplica a l’admissió d’alumnes als centres en els ensenyaments sufragats amb fons públics de segon cicle d’educació infantil, d’educació primària, d’educació secundària obligatòria, de batxillerat, de formació professional, de cursos de formació específics per a l’accés als cicles de grau mitjà i grau superior, artístics, esportius, d’idiomes o d’educació d’adults i a les llars d’infants o escoles bressol públiques, sense perjudici de les competències atribuïdes al Consorci d’Educació de Barcelona i als ajuntaments que, d’acord amb el que preveu la Llei 12/2009, d’educació i la disposició addicional 4 del Decret 75/2007, hagin assumit la competència en matèria d’admissió.

1.2 La regulació específica de cada ensenyament es recull en els annexos següents:

Annex 1: Ensenyaments de segon cicle d’educació infantil, educació primària i educació secundària obligatòria (ESO).

Annex 2: Ensenyaments integrats d’educació primària, educació secundària obligatòria o batxillerat amb ensenyaments de música o dansa.

Annex 3: Batxillerat.

Annex 4: Cicles formatius de formació professional de grau mitjà i de grau superior.

Annex 5: Cicles formatius d’arts plàstiques i disseny de grau mitjà i de grau superior.

Annex 6: Ensenyaments artístics professionals de música o dansa.

Annex 7: Ensenyaments artístics superiors (art dramàtic, música, dansa, disseny i conservació i restauració de béns culturals).

Annex 8: Ensenyaments d’idiomes en escoles oficials d’idiomes.

Annex 9: Ensenyaments esportius.

Annex 10: Ensenyaments impartits en centres i aules de formació d’adults.

Annex 11: Cursos de formació específics per a l’accés als cicles de grau mitjà i grau superior.

Annex 12: Ensenyaments de primer cicle d’educació infantil en llars d’infants o escoles bressol públiques.

-2 Oferta de places escolars

2.1 Amb anterioritat a l’inici del procés de preinscripció, el Departament d’Ensenyament ha d’informar de l’oferta per centre en cada ensenyament objecte d’aquesta Resolució.

Per als ensenyaments de segon cicle d’educació infantil, educació primària, educació secundària obligatòria, batxillerat, cicles formatius de formació professional i d’arts plàstiques i disseny, aquesta informació es fa pública i es pot consultar al web de la Generalitat de Catalunya (http://www.gencat.cat/preinscripcio), als centres educatius, a les oficines municipals d’escolarització i a altres mitjans de difusió que el Departament d’Ensenyament determini. En la resta d’ensenyaments de règim especial i en l’educació d’adults, la informació es fa pública i es pot consultar als centres educatius que els ofereixen i, si escau, a les seves pàgines web.

2.2 El nombre de vacants per a cada curs és el que resulta de deduir del nombre de places escolars dels grups assignats la reserva corresponent a la previsió d’alumnes procedents del curs anterior que s’espera que progressin de curs i la reserva corresponent a la previsió d’alumnes del mateix centre que ha de repetir curs. A aquest efecte, es considera repetidor qui ha de cursar de nou la totalitat del currículum corresponent a un curs determinat d’un pla d’estudis.

En el segon cicle d’educació infantil i en els ensenyaments obligatoris, les reserves s’actualitzen d’acord amb la matrícula de nous alumnes del centre al llarg del període comprès entre la publicació de l’oferta inicial i l’assignació de places.

Al primer curs del segon cicle d’educació infantil i al primer curs de qualsevol ensenyament postobligatori, llevat del batxillerat, no es fa cap reserva per a alumnes que progressen del curs anterior.

Els alumnes que han de romandre un any més en un curs determinat s’escolaritzen al mateix centre si aquest continua oferint els ensenyaments corresponents, llevat que manifestin la seva voluntat en sentit contrari.

2.3 Reserva de places per a alumnes amb necessitats educatives específiques.

  1. Al segon cicle d’educació infantil, a l’educació primària i a l’educació secundària obligatòria, i als cicles de formació professional de grau mitjà o grau superior, es reserven dues places de cada grup per a alumnes amb necessitats educatives específiques de les que preveu l’article 18 del Decret 75/2007. A les llars d’infants aquesta reserva és d’un lloc escolar per a cada grup.

  2. Al batxillerat i a l’educació d’adults no es fa cap reserva amb caràcter general, però per resolució del director o directora dels serveis territorials es pot establir, en els centres on sigui convenient, una reserva per atendre alumnes amb necessitats educatives específiques.

  3. En els ensenyaments artístics, el director o directora dels serveis territorials pot establir, un cop valorats els casos i en els centres on sigui convenient, un increment de ràtio per atendre alumnes amb necessitats educatives especials que vulguin cursar aquests ensenyaments i compleixin els requisits establerts per fer-ho.

    2.4 Vigència de les reserves per a alumnes amb necessitats educatives específiques.

    Aquestes reserves són vigents fins al dia anterior a la publicació de les llistes d’admesos, quan ja s’han atès totes les sol·licituds que afecten aquests alumnes presentades durant el procés de preinscripció.

    2.5 Modificació de l’oferta i oferta final.

    El nombre de grups i places, el pot modificar la direcció general competent vistes les dades de preinscripció, les necessitats d’escolarització i escoltats els òrgans de garanties d’admissió.

    La reserva de places per a alumnes amb necessitats educatives específiques es pot modificar per resolució del director o directora dels serveis territorials, d’acord amb les previsions de l’article 19 del Decret 75/2007 i de l’article 48.1 de la Llei 12/2009, del 10 de juliol, d’educació, en l’àmbit de la zona educativa.

    L’oferta final, que inclou les modificacions, es comunica i es fa pública pels mateixos mitjans que l’oferta inicial. L’admissió d’alumnes es fa d’acord amb aquesta oferta final.

    -3 Procés i calendari

    3.1 El procés de preinscripció i matrícula s’inicia amb la publicació de l’oferta inicial i finalitza amb la matriculació de l’alumne; aquests dos tràmits i totes les accions que hi estan relacionades es porten a terme segons els calendaris establerts als annexos d’aquesta Resolució.

    3.2 Cal presentar la sol·licitud de preinscripció en els casos següents:

    - Per ser admès o admesa per primera vegada en un centre per cursar qualsevol ensenyament sufragat amb fons públics.

    - Per accedir al segon cicle d’educació infantil, al batxillerat de la modalitat d’arts, a qualsevol modalitat de batxillerat si s’està cursant o s’ha cursat un cicle formatiu o a qualsevol altre ensenyament postobligatori, encara que s’imparteixin en el mateix centre o aula on s’està matriculat.

    - Per accedir a centres integrats (centres que imparteixen educació primària, educació secundària obligatòria o batxillerat i també ensenyaments de música o de dansa).

    - Per accedir al batxillerat si es prové d’una secció d’institut. En el cas de demanar plaça a l’institut al qual està adscrita la secció, les sol·licituds d’aquests alumnes són preferents a l’hora de ser admesos al batxillerat de modalitats diferents de la d’arts.

    3.3 La sol·licitud es formalitza mitjançant el formulari disponible al web del Departament d’Ensenyament, als centres educatius i a les oficines municipals d’escolarització.

    En el segon cicle d’educació infantil, els ensenyaments obligatoris, el batxillerat i els cicles formatius de formació professional i d’arts plàstiques i disseny, la sol·licitud d’admissió també es pot fer mitjançant el formulari en suport informàtic disponible al web del Departament d’Ensenyament. En aquest supòsit, cal finalitzar el tràmit amb la presentació, en el termini establert i preferentment al centre demanat en primera opció, de la sol·licitud impresa i signada junt amb la documentació oportuna i.

    3.4 El formulari de sol·licitud s’ha de presentar de forma preferent al centre demanat en primer lloc durant el termini establert per a cada ensenyament a l’annex corresponent, i ha d’anar acompanyat de la documentació acreditativa que pertoqui.

    En els ensenyaments de segon cicle d’educació infantil i en els obligatoris, també es pot presentar a l’oficina municipal d’escolarització del municipi on s’ubica el centre demanat en primer lloc o, si no està creada, a l’ajuntament corresponent, als serveis territorials o a les oficines territorials del Departament d’Ensenyament.

    Quan l’òrgan receptor de la sol·licitud no sigui el centre demanat en primer lloc, cal que la trameti immediatament a aquest centre.

    En tots els casos, l’entitat receptora ha de lliurar al sol·licitant una còpia datada i segellada que n’acrediti la presentació.

    3.5 Qualsevol sol·licitud presentada abans de l’inici del període establert de presentació de sol·licituds té la consideració de nul·la. Les sol·licituds presentades després de finalitzar el període de presentació però abans de la publicació de la relació amb la puntuació definitiva s’admeten però s’hi fa constar que s’han presentat fora de termini. Si es tracta d’una sol·licitud per a un centre d’educació especial, l’òrgan receptor l’ha d’enviar al director o directora dels Serveis Territorials perquè s’escolaritzi l’alumne d’acord amb les previsions de l’article...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR