DECRET 139/2009, de 8 de setembre, de reestructuració de l'Entitat Autònoma del Diari Oficial i de Publicacions de la Generalitat de Catalunya.

Fecha de Entrada en Vigor15 de Septiembre de 2009
SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de la Presidencia
Rango de LeyDecret

DECRET

139/2009, de 8 de setembre, de reestructuració de l'Entitat Autònoma del Diari Oficial i de Publicacions de la Generalitat de Catalunya.

La Llei 24/1987, de 28 de desembre, va crear l'Entitat Autònoma del Diari Oficial i de Publicacions de la Generalitat de Catalunya (EADOP), les funcions de la qual s'estableixen en el seu article 3.

L'estructura actual de l'EADOP està establerta en el Decret 250/1999, de 6 de setembre, de reestructuració de l'Entitat i de reassignació de funcions a les seves unitats, en el qual s'estableixen les unitats orgàniques que la integren.

Posteriorment, pel Decret 360/2002, de 24 de desembre, de reestructuració parcial de l'Entitat, i a causa de l'increment de les activitats de l'EADOP, té lloc una reestructuració parcial, amb la reassignació de funcions a algunes unitats orgàniques que la integren per tal d'adequar-les a les necessitats i característiques de l'activitat.

La Llei 2/2007, del 5 de juny, del Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, regula l'edició en suport digital del DOGC com un servei públic d'accés universal i gratuït, lliurement accessible per Internet, dotat de caràcter oficial i plena autenticitat, i amb validesa jurídica.

La implantació d'aquest nou model de DOGC obliga l'EADOP a realitzar un profund canvi tecnològic i funcional, amb la necessària adequació de l'estructura de l'Entitat a les noves necessitats, i la potenciació de la innovació i les noves tecnologies, tant per garantir el compliment de la Llei 2/2007 com per millorar l'eficàcia de la resta de serveis de l'Entitat.

La Llei 11/2007, de 22 de juny, d'accés electrònic dels ciutadans als serveis públics, reconeix als ciutadans el seu dret a relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques, així com a l'obligació d'aquestes a garantir aquest dret.

Aquesta Llei marca l'obligació gradual de les administracions públiques d'oferir als ciutadans mitjans electrònics per accedir a qualsevol servei públic i interactuar amb l'Administració.

Amb aquest marc legal com a referent i amb la finalitat d'adequar l'Entitat als nous àmbits funcionals tot aplicant les mesures de racionalització i simplificació impulsades per l'Administració de la Generalitat de Catalunya, s'ha evidenciat la necessitat de certs reajustaments organitzatius en l'estructura d'aquesta Entitat.

Amb aquesta finalitat, la Subdirecció General d'Administració i la Subdirecció General de Coordinació són els òrgans que aglutinen les unitats amb tasques administratives i les unitats amb tasques editorials, de difusió i de publicació.

Atès que el contingut del Decret afecta únicament el funcionament intern de l'EADOP i atesa la necessitat que la nova regulació sigui efectiva al més aviat possible per al bon funcionament de l'Entitat, el Decret preveu la seva entrada en vigor l'endemà de la seva publicació.

De conformitat amb el que s'ha exposat, atès el que disposa la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, i d'acord amb el Govern,

Decreto:

Article 1

Estructura de l'Entitat

1.1 L'estructura organitzativa que depèn de la Direcció General de l'Entitat Autònoma del Diari Oficial i de Publicacions de la Generalitat de Catalunya la formen els òrgans actius i les àrees següents:

  1. Subdirecció General d'Administració.

  2. Subdirecció General de Coordinació.

  3. Àrea de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions.

1.2 Cadascun d'aquests òrgans s'estructura en les àrees, serveis i unitats que s'especifiquen en el present Decret.

Article 2

Subdirecció General d'Administració

2.1 Corresponen a la Subdirecció General d'Administració les funcions següents:

  1. Coordinar l'administració, el règim interior i la gestió dels serveis generals de l'Entitat.

  2. Dirigir i supervisar la gestió del pressupost, la comptabilitat, la gestió patrimonial, les compres i les contractacions i impulsar les línies d'actuació que corresponguin per al bon funcionament de l'Entitat.

  3. Controlar la tresoreria, fer l'anàlisi dels estats financers i pressupostaris i establir i controlar el sistema de comptabilitat de costos de l'Entitat.

  4. Coordinar la preparació de l'avantprojecte de pressupost en col·laboració amb els altres òrgans de l'Entitat.

  5. Dirigir i supervisar la gestió dels recursos humans.

  6. Controlar la gestió de les compres i dels estocs de publicacions i coordinar la gestió de la logística i del magatzem de l'Entitat.

  7. Controlar i gestionar els convenis signats amb altres administracions públiques o entitats privades i els encàrrecs de serveis editorials que l'Entitat presta a la Generalitat de Catalunya i altres organismes que en depenen.

  8. Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que se li encomani.

    2.2 De la Subdirecció General d'Administració depenen els òrgans i les unitats següents:

  9. Àrea de Contractació i Patrimoni.

  10. Servei de Personal.

  11. Unitat de Gestió Econòmica.

  12. Unitat de Logística i Magatzem.

Article 3

Àrea de Contractació i Patrimoni

3.1 A l'Àrea de Contractació i Patrimoni li corresponen les funcions següents:

  1. Coordinar i tramitar els expedients de contractació i anuncis de l'Entitat i proposar les línies generals d'actuació adequades en aquesta matèria.

  2. Assessorar i donar suport jurídic, en matèria de gestió administrativa, als òrgans i unitats de l'Entitat.

  3. Elaborar i tramitar els convenis de l'Entitat.

  4. Tramitar i gestionar els expedients patrimonials.

  5. Supervisar i executar la gestió de compres i subministraments.

  6. Coordinar les obres de condicionament i millora dels edificis i dependències de l'Entitat.

  7. Coordinar la conservació ordinària i el manteniment dels béns mobles i immobles de l'Entitat, així com l'adequat funcionament dels serveis i les instal·lacions de l'Entitat i la gestió dels corresponents contractes de manteniment.

  8. Coordinar la seguretat en el conjunt de les instal·lacions de l'Entitat.

  9. Qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que se li encomani.

3.2 De l'Àrea de Contractació i Patrimoni en depèn la Unitat de Contractació d'Anuncis del DOGC.

Article 4

Unitat de Contractació d'Anuncis del DOGC

Correspon a la Unitat de Contractació d'Anuncis del DOGC, amb rang orgànic assimilat a negociat, gestionar la liquidació dels documents sotmesos a pagament destinats al DOGC, així com qualsevol altra funció de naturalesa anàloga que se li encomani.

Article 5

Servei de Personal

Corresponen al Servei de Personal les funcions següents:

  1. Gestionar i administrar els recursos humans de l'Entitat, d'acord amb la normativa vigent.

  2. Gestionar la modificació de la relació de llocs de treball de l'Entitat.

  3. Fer la proposta dels...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR