ORDRE TRE/247/2002, de 21 de juny, per la qual es modifica l'Ordre de 3 de juliol de 2001, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions destinades al sosteniment de les guarderies infantils laborals i s'obre la convocatòria per a l'any 2002 per a la presentació de sol·licituds per a la seva concessió (Z12).

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Treball
Rango de LeyOrdre

ORDRE

TRE/247/2002, de 21 de juny, per la qual es modifica l'Ordre de 3 de juliol de 2001, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions destinades al sosteniment de les guarderies infantils laborals i s'obre la convocatòria per a l'any 2002 per a la presentació de sol·licituds per a la seva concessió (Z12).

Vista l'Ordre de 3 de juliol de 2001, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions destinades al sosteniment de les guarderies infantils laborals (DOGC núm. 3430, de 13.7.2001);

Vistos l'apartat e) de l'article 3 i l'article 5 de l'Ordre de 3 de juliol de 2001, pels quals s'estableixen els requisits dels beneficiaris per a l'obtenció de les subvencions regulades per l'Ordre esmentada, i els criteris de valoració per la concessió de les subvencions pel sistema de concurrència competitiva, respectivament;

Atès que un procés d'aprofundiment de l'Estat social i de les mesures de benestar social comporta la necessitat de primar en les subvencions l'equiparació de les despeses de sosteniment de guarderies infantils laborals que depenen d'entitats privades a les que es generen per les entitats públiques, per tal que aquelles puguin contribuir a donar unes prestacions a què l'activitat pública no pot fer front;

Atès que això s'ha de fer de manera progressiva, partint de la realitat del sector, i que una manera de concretar-ho és la d'anar reduint la diferència de les quotes entre el sector privat i el públic de la Generalitat, s'ha considerat adient reduir-la del percentatge de 200 per 100 que es fixava en l'apartat e) de l'article 3 de l'Ordre de 3 de juliol de 2001 al 150 per 100 de la quota mitjana que per les guarderies té establert el Departament d'Ensenyament de la Generalitat.

Al mateix temps, la nova realitat social que comporten factors com la immigració, la situació de famílies desestructurades, les pèrdues de llocs de treball i de contractacions temporeres i ocasionals fa que determinades famílies no puguin aportar les quotes necessàries per al sosteniment de les despeses del menor, cosa que obliga a ponderar la situació que comporta el manteniment del menor a la guarderia, sense contraprestació o amb una contraprestació reduïda, i per això s'ha de constituir en un criteri de valoració, que correspon afegir a l'article 5 de l'Ordre esmentada.

Per tal que els criteris de valoració puguin ser coneguts per tots els administrats i per tal de donar la màxima objectivitat i transparència a l'ús de la despesa pública, cal fixar uns barems de valoració, segons uns criteris establerts que es concretin en la mateixa normativa, com són els que es fixen en l'article 5.2 de l'Ordre vigent.

Amb la finalitat de verificar les peticions de subvencions de les guarderies, convé que tant els beneficiaris d'aquestes com els pares i tutors del menor acreditin de manera fefaent la situació que ha de ser objecte de subvenció, per tal de poder comprovar si es compleixen els requisits de la norma, i per això es fa necessari aportar la documentació que s'assenyala en l'article 5.3 d'aquesta Ordre.

Atès el capítol 9 del Decret legislatiu 9/1994, de 13 de juliol, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya (DOGC núm. 1926, de 27.7.1994), en la redacció que en fa la Llei 25/1998, de 31 de desembre, de mesures administratives, fiscals i d'adaptació a l'euro (DOGC núm. 2797A, de 31.12.1998), modificat per la Llei 4/2000, de 26 de maig, de mesures fiscals i administratives (DOGC núm. 3149, de 29.5.2000), per la Llei 15/2000, de 29 de desembre, de mesures fiscals i administratives (DOGC núm. 3295, de 30.12.2000), i per la Llei 21/2001, de 28 de desembre, de mesures fiscals i administratives (DOGC núm. 3543A, de 31.12.2001);

Atès el que disposa la Llei 20/2001, de 28 de desembre, de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2002 (DOGC núm. 3543A, de 31.12.2001);

Atès que s'ha donat audiència als agents socials representats al Consell de Treball, Econòmic i Social de Catalunya, amb els informes previs de l'Assessoria Jurídica i de la Intervenció Delegada del Departament de Treball, a proposta de la Direcció General de Relacions Laborals, i en ús de les facultats que em són conferides d'acord amb l'article 12 de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR