ORDRE ECO/70/2012, de 6 de març, per la qual es disposen l'import i les característiques dels valors tant a llarg termini com a curt termini a emetre durant l'any 2012 dins els corresponents programes d'emissions de la Generalitat de Catalunya regulats per llei espanyola.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDEPARTAMENT D'ECONOMIA I CONEIXEMENT
Rango de LeyOrdre

Atès que la Llei 1/2012, de 22 de febrer, de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2012, en els termes i les condicions que estableix l’article 39.1, autoritza a emetre deute o contraure deute públic o fer ús de l’endeutament amb terminis de reemborsament superiors a un any en qualsevol modalitat, tant en operacions a l’interior com a l’exterior, amb els imports límits i les condicions que l’esmentat article estableix;

Atès que el Decret 47/2001, de 6 de febrer, regula el programa d’emissions i bescanvis de valors negociables a llarg termini de la Generalitat de Catalunya en el mercat domèstic europeu, estableix les característiques essencials d’aquest sistema d’emprèstits i disposa que, dins els límits, les condicions i l’habilitació que determina la Llei de pressupostos, el conseller d’Economia i Coneixement disposi l’emissió i l’import màxim a posar en circulació en valors negociables a l’empara del programa d’emissions esmentat, així com les referències i el volum màxim dels valors que es poden bescanviar o recomprar dins de cada exercici pressupostari;

Atès que l’emissió de deute de la tresoreria s’ha anat regulant anualment en el que es coneix com el Programa de pagarés de la Generalitat de Catalunya, fonamentat en els articles 17 i 19.3 del Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 3/2002, de 24 de desembre, i vist, per tant, el que disposa l’article 40.1 de la Llei 1/2012, de 22 de febrer, de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2012;

Atès que l’objecte d’aquesta Ordre és disposar l’emissió de deute públic amb valors negociables per a l’any 2012 mitjançant programes regulats per llei espanyola,

Ordeno:

  1. Disposicions generals

Article 1

Disposar l’emissió de deute públic de la Generalitat de Catalunya durant l’exercici 2012, tant per als valors negociables amb un termini igual o inferior a un any com superior emesos mitjançant programes regulats per llei espanyola, en els termes i les condicions que estableix aquesta Ordre.

Article 2

L’emissió de deute de tresoreria sotmès al previst al títol II d’aquesta Ordre queda fixat en un import de saldo viu màxim d’1.000.000.000 d’euros.

Article 3

3.1 S’autoritza l’emissió de deute públic amb termini de reemborsament superior a l’any dins el programa d’emissions de deute de llarg termini que estableix el Decret 47/2001, de 6 de febrer, per a l’any 2012, i tindrà la limitació que el saldo viu el 31 de desembre de 2012 no superi el saldo corresponent autoritzat el 31 de desembre de 2011 en més de 3.298.815.949,10 euros.

3.2 L’endeutament de la Generalitat es pot augmentar amb la finalitat d’amortitzar l’endeutament de les entitats públiques que es classifiquen en el sector administracions públiques, d’acord amb les normes del SEC 95, pel mateix import que s’amortitzi, per optimar la càrrega financera global.

3.3 L’endeutament de la Generalitat també es pot augmentar amb la finalitat de refinançar o substituir les operacions d’endeutament amb un termini de reemborsament igual o inferior a l’any. L’import màxim que es pot refinançar o substituir no pot ser superior al deute viu existent en la modalitat de reemborsament igual o inferior a un any el 31 de desembre de 2011.

3.4 Els límits que estableix aquest article resten revisats i augmentats pels imports que derivin dels programes que s’aprovin en l’aplicació de la normativa d’estabilitat pressupostària i pels imports que es puguin concertar amb l’Institut de Crèdit Oficial per a finançar pagaments a proveïdors en virtut dels acords presos pel Consell de Política Fiscal i Financera, d’acord amb el que preveu l’article 39.6 de la Llei de pressupostos per al 2012.

Article 4

A fi de coordinar els fluxos de fons derivats de l’emissió i amortització dels valors, la Direcció General de Política Financera, Assegurances i Tresor podrà nomenar un agent de pagament entre les entitats col·laboradores, la Borsa de Valors de Barcelona o una altra entitat que, a criteri seu, tingui els mitjans tècnics i humans necessaris per al compliment de les tasques previstes.

La Direcció General de Política Financera, Assegurances i Tresor podrà substituir, en qualsevol moment, l’agent de pagaments, amb la notificació prèvia amb 15 dies d’antelació. En aquest cas, simultàniament, es nomenarà un nou agent de pagaments, de la qual cosa seran informades les entitats col·laboradores.

  1. Pagarés

Article 5

El deute de la tresoreria s’emetrà mitjançant valors negociables representats en anotacions en compte, que seran adjudicats mitjançant subhastes competitives i col·locacions singulars entre les entitats col·laboradores, d’acord amb el que estableix la disposició addicional 2.

Article 6

El deute de la tresoreria emès amb les condicions que estableix aquesta Ordre es denominarà pagarés de tresoreria de la Generalitat de Catalunya, serà considerat un actiu de rendiment implícit i l’admetrà a cotització d’ofici la Borsa de Valors de Barcelona, amb les referències adients als seus venciments.

Article 7

Els pagarés tindran, a més, les característiques següents:

  1. Import màxim en circulació: 1.000.000.000 d’euros.

  2. Nominal: 1.000 euros.

  3. Terminis de reemborsament: preferentment 3, 6, 9 i 12 mesos, tot i que serà possible posar valors en circulació en qualsevol termini inferior als 12 mesos.

    Així mateix, a efectes d’unificar els venciments i per tal de millorar el funcionament del programa de pagarés, els terminis de venciment es podran acomodar en un màxim de 15 dies respecte de les durades esmentades anteriorment, sempre que el termini de venciment resultant no sobrepassi els 12 mesos.

  4. Tipus d’interès nominal: el resultant de la subhasta o de la col·locació singular.

  5. Import de reemborsament: el valor nominal del pagaré.

  6. Es registraran tant la posada en circulació de cada tram adjudicat a les subhastes com les dates d’amortització que corresponguin a cada volum i tram en el Servei de Compensació i Liquidació de la Borsa de Valors de Barcelona.

  7. Els valors emesos i representats en anotacions en compte d’acord amb aquest programa es compensaran i liquidaran mitjançant el Servei de Compensació i Liquidació de la Borsa de Valors de Barcelona, creat pel Decret 101/2009, de 23 de juny.

    El registre comptable de les anotacions en compte el durà a terme el Servei de Compensació i Liquidació de la Borsa de Valors de Barcelona, d’acord amb el Reial decret 116/1992, de 14 de febrer, sobre representació dels valors emesos mitjançant anotacions en compte i compensació i liquidació d’operacions borsàries.

  8. L’operativa del mercat secundari se sotmetrà al que disposa l’Ordre de 22 de març de 1994 del Departament d’Economia i Finances.

  9. Els valors emesos d’acord amb aquest programa seran admesos d’ofici a cotització en la Borsa de Valors de Barcelona, amb la comunicació prèvia per part de l’emissor.

Article 8

El nombre d’entitats col·laboradores participants podrà ser limitat a criteri de la Direcció General de Política Financera, Assegurances i Tresor, i es podrà revisar semestralment d’acord amb la seva participació en les subhastes o la presència necessària de noves entitats col·laboradores.

Article 9

9.1 Es realitzaran tantes subhastes com siguin necessàries per complir l’objectiu d’aquest programa anual de pagarés sense altres límits que els que preveu aquesta Ordre.

9.2 Les subhastes ordinàries es convocaran mitjançant una notificació a cadascuna de les entitats col·laboradores per part de la Direcció General de Política Financera, Assegurances i Tresor almenys dos dies hàbils abans de la celebració. El calendari de celebració i desemborsament de les subhastes ordinàries previst a partir de la publicació d’aquesta Ordre serà el que s’estableixi per resolució de la Direcció General de Política Financera, Assegurances i Tresor.

Les condicions particulars i característiques de cada subhasta ordinària seran establertes en la convocatòria corresponent que faci la Direcció General de Política Financera, Assegurances i Tresor.

El calendari esmentat es podrà modificar per mitjà d’una resolució de la Direcció General de Política Financera, Assegurances i Tresor, que es publicarà al DOGC.

A més, si per alguna circumstància de mercat o per criteris de política financera és aconsellable modificar alguna de les dates esmentades en l’apartat anterior, la subhasta i/o el desemborsament tindran lloc en la data que quedi establerta en la convocatòria de subhasta.

Les condicions particulars i característiques de cada subhasta ordinària seran establertes en la convocatòria corresponent que faci la Direcció General de Política Financera, Assegurances i Tresor.

9.3 Les subhastes extraordinàries es convocaran mitjançant una resolució de la Direcció General de Política Financera, Assegurances i Tresor, notificada a les entitats col·laboradores, on s’especificaran l’import sol·licitat i la data de subhasta i de posada en circulació, així com els terminis d’amortització i la data d’amortització, entre altres característiques, sens perjudici de la difusió que se li vulgui donar en els mitjans de comunicació.

9.4 Les notificacions es podran fer per fax o qualsevol altre sistema de transmissió electrònica de dades que n’asseguri la recepció, sens perjudici de la difusió que les entitats col·laboradores, pel seu compte i a càrrec seu, en vulguin realitzar d’acord amb la notificació rebuda, i de la difusió que la mateixa Direcció General de Política Financera...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR