DECRET 310/2006, de 25 de juliol, pel qual s'aprova el Pla d'infraestructures del transport de Catalunya-Infraestructures terrestres: xarxa viària, ferroviària i logística. (Correcció d'errada en el DOGC núm. 4750, pàg. 45207, de 30.10.2006).

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Politica Territorial i Obres Publiques
Rango de LeyDecret

BODY LINK="#0000ff" VLINK="#800080">

DECRET 310/2006, de 25 de juliol, pel qual s'aprova el Pla d'infraestructures del transport de Catalunya- Infraestructures terrestres: xarxa viària, ferroviària i logística. (Correcció d'errada en el DOGC núm. 4750, pàg. 45207, de 30.10.2006). NOTA. En aquest text s'han introduït les correccions d'errada publicades en el DOGC. La planificació integrada de les infraestructures és indispensable per fer un bon ús dels recursos públics, per facilitar la reducció dels impactes ambientals d'aquestes infraestructures i per maximitzar els seus beneficis socials i econòmics. Amb la finalitat de dur a terme la planificació viària i ferroviària en el marc d'una visió integrada de la política de mobilitat, coherent amb la planificació territorial i amb les directrius sobre la mobilitat, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques ha impulsat l'elaboració del Pla d'infraestructures del transport de Catalunya-Infraestructures terrestres: xarxa viària, ferroviària i logística. Aquest pla, junt amb el Pla d'infraestructures aeronàutiques i el Pla de Ports de Catalunya, integrarà el Pla d'Infraestructures de Catalunya, que continuarà la tradició iniciada amb el Pla de 1922 de la Mancomunitat de Catalunya i amb el Pla General d'Obres Públiques de 1935, posteriorment interrompuda. La Llei 9/2003, de 13 de juny, de la mobilitat, entre els diferents instruments de planificació que preveu, contempla la figura dels plans específics per als diferents mitjans o infraestructures de mobilitat, i atribueix expressament aquesta condició al Pla de carreteres de Catalunya que estableix la Llei 7/1993, de 30 de setembre, de carreteres. Per altra banda, la Llei 4/2006, de 31 de març, ferroviària, introdueix una innovació important en el marc de la planificació fins ara vigent en preveure que el Pla d'infraestructures de transport de Catalunya pugui integrar tant les infraestructures ferroviàries com les infraestructures viàries que són objecte del Pla de carreteres de Catalunya. A l'empara d'aquest marc legal, el Departament de Política Territorial i Obres Públiques va iniciar la tramitació del Pla seguint el procediment establert pel Decret 466/2004, de 28 de desembre. En el decurs d'aquesta tramitació, el Departament ha propiciat una àmplia participació pública i institucional en l'elaboració del pla, que ha estat sotmès a la consideració dels ens locals i les diferents administracions a Catalunya, d'entitats i organismes...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR