ORDRE ENS/10/2014, de 20 de gener, per la qual es modifica la taula de titulacions que capaciten per impartir una llengua estrangera als efectes de la borsa de treball per prestar serveis amb caràcter temporal com a professorat d'ensenyament secundari.
Sección | Disposicions Generals |
Emisor | Departament D'Ensenyament |
Rango de Ley | Ordre |
El Decret 133/2001, de 29 de maig, sobre la regulació de la borsa de treball per prestar serveis amb caràcter temporal com a personal interí docent, estableix que els aspirants a formar part de la borsa de treball han d’acreditar la capacitació per impartir les àrees i matèries assignades al lloc de treball al qual s’aspiri, si aquest té atribuït com a requisit la possessió d’una determinada especialitat docent.
Així s’ha previst a la Resolució ENS/2053/2010, de 14 de juny, per la qual es regulen les convocatòries de concurs públic per formar part de la borsa de treball per prestar serveis amb caràcter temporal com a personal interí docent en centres públics no universitaris dependents del Departament d’Educació a partir del curs 2010/2011, que exigeix, per a accedir a la borsa de treball, tenir la capacitació corresponent per impartir les àrees i matèries curriculars corresponents a l'especialitat que requereixi el lloc de treball.
Així mateix, d’acord amb la disposició final segona del Decret 133/2001, de 29 de maig, correspon a la persona titular de la conselleria competent modificar la taula de titulacions que capaciten per impartir les àrees i matèries curriculars, en aquest sentit s’ha aprovat l’Ordre ENS/294/2013, de 20 de novembre, per la qual s’actualitza la taula de titulacions que capaciten per impartir les àrees i matèries curriculars corresponents a l’especialitat, als efectes de la borsa de treball per prestar serveis amb caràcter temporal com a personal interí docent i s’autoritza la publicació al web del Departament d’Ensenyament.
En el moment actual, un dels cinc grans objectius del Pla per a la reducció del fracàs escolar a Catalunya 2012-2018 és millorar la competència dels alumnes en llengües estrangeres a partir d’un nou model d’ensenyament plurilingüe i establir, d’acord amb el Marc Europeu Comú de R eferència per a les llengües(MECR), l’assoliment dels nivells de coneixement que es determinen en el Pla. Alguns dels eixos d’actuació dissenyats pel Pla és la professionalització de la docència: millora de la competència professional dels docents a través de l’impuls de la formació inicial i contínua i la seva adequació a les necessitats educatives dels alumnes i també el plurilingüisme per incrementar el domini de les llengües a Catalunya.
Per tal de potenciar el domini de l’anglès i en general de qualsevol llengua estrangera entre l’alumnat dels centres docents, és imprescindible que el professorat d’ensenyament...
Para continuar leyendo
Solicita tu prueba