ORDRE ENS/10/2014, de 20 de gener, per la qual es modifica la taula de titulacions que capaciten per impartir una llengua estrangera als efectes de la borsa de treball per prestar serveis amb caràcter temporal com a professorat d'ensenyament secundari.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament D'Ensenyament
Rango de LeyOrdre

El Decret 133/2001, de 29 de maig, sobre la regulació de la borsa de treball per prestar serveis amb caràcter temporal com a personal interí docent, estableix que els aspirants a formar part de la borsa de treball han d’acreditar la capacitació per impartir les àrees i matèries assignades al lloc de treball al qual s’aspiri, si aquest té atribuït com a requisit la possessió d’una determinada especialitat docent.

Així s’ha previst a la Resolució ENS/2053/2010, de 14 de juny, per la qual es regulen les convocatòries de concurs públic per formar part de la borsa de treball per prestar serveis amb caràcter temporal com a personal interí docent en centres públics no universitaris dependents del Departament d’Educació a partir del curs 2010/2011, que exigeix, per a accedir a la borsa de treball, tenir la capacitació corresponent per impartir les àrees i matèries curriculars corresponents a l'especialitat que requereixi el lloc de treball.

Així mateix, d’acord amb la disposició final segona del Decret 133/2001, de 29 de maig, correspon a la persona titular de la conselleria competent modificar la taula de titulacions que capaciten per impartir les àrees i matèries curriculars, en aquest sentit s’ha aprovat l’Ordre ENS/294/2013, de 20 de novembre, per la qual s’actualitza la taula de titulacions que capaciten per impartir les àrees i matèries curriculars corresponents a l’especialitat, als efectes de la borsa de treball per prestar serveis amb caràcter temporal com a personal interí docent i s’autoritza la publicació al web del Departament d’Ensenyament.

En el moment actual, un dels cinc grans objectius del Pla per a la reducció del fracàs escolar a Catalunya 2012-2018 és millorar la competència dels alumnes en llengües estrangeres a partir d’un nou model d’ensenyament plurilingüe i establir, d’acord amb el Marc Europeu Comú de R eferència per a les llengües(MECR), l’assoliment dels nivells de coneixement que es determinen en el Pla. Alguns dels eixos d’actuació dissenyats pel Pla és la professionalització de la docència: millora de la competència professional dels docents a través de l’impuls de la formació inicial i contínua i la seva adequació a les necessitats educatives dels alumnes i també el plurilingüisme per incrementar el domini de les llengües a Catalunya.

Per tal de potenciar el domini de l’anglès i en general de qualsevol llengua estrangera entre l’alumnat dels centres docents, és imprescindible que el professorat d’ensenyament...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR