DECRET 160/1987, de 21 d'abril, sobre la concessió del tram la Torrassa-av. Carrilet, de la Línia I del Ferrocarril Metropolità de Barcelona, a l'Ajuntament de Barcelona.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Politica Territorial i Obres Publiques
Rango de LeyDecret

L'Estatut d'Autonomia de Catalunya, al seu article 9.15, atribueix a la Generalitat de Catalunya la competència exclusiva sobre els ferrocarils que circulen íntegrament pel territori de Catalunya.

L'article 17 del Reial Decret 2115/1978, de 26 de juliol, sobre transferència de competències de l'Administració de l'Estat a la Generalitat de Catalunya en matèria, entre altres, de transports, ja preveia la de les relatives al ferrocarril metropolità de Barcelona, previstes a la Llei d'Ordenació dels Transports Urbans de Barcelona, de 26 de desembre de 1957, i a les disposicions del seu desplegament, inclosa la de la titularitat o drets de l'Estat sobre el patrimoni i els béns d'aquest ferrocarril.

La realització del tram esmentat està prevista al Pla de metros de 1984.

La infrastructura d'una part del tram va ser iniciada per l'Estat i, posteriorment, la Generalitat de Catalunya n'ha portat a terme la resta, i també la superstructura i el condicionament de les vies, en virtut del que estableix el Decret 1533/1981, de 5 de juny, referent a l'adaptació del règim del ferrocarril metropolità de Barcelona al que disposa la Llei 32/1979, de 8 de novembre, sobre el ferrocarril metropolità de Madrid.

D'acord amb el que preveuen la Llei de 26 de desembre de 1957 i les disposicions que la despleguen, cal procedir a l'atorgament de la concessió per a l'explotació de l'esmentat tram a l'Ajuntament de Barcelona.

Per tot això, a proposta del Conseller de Política Territorial i Obres Públiques i d'acord amb el Consell Executiu,

Decreto:

Article 1

S'autoritza el Conseller de Política Territorial i Obres Públiques per atorgar a l'Ajuntament de Barcelona la concessió per a l'explotació del tram del ferrocarril subterrani metropolità, comprès entre les estacions de la Torrassa i av. Carrilet, amb les estacions intermèdies de Florida, Can Serra i Rambla de Just Oliveras, pertanyent a la línia I, de 2.668'18 metres, i que ha estat construït per l'Estat i per la Generalitat de Catalunya, d'acord amb la Llei de 26 de desembre de 1957 i amb el Reial Decret 1533/1981, de 5 de juny.

Article 2

L'Ajuntament de Barcelona aportarà tota mena de material mòbil que sigui necessari per a la normal explotació. A tal efecte, l'Ajuntament de Barcelona sotmetrà a l'aprovació del Departament de Política Territorial i Obres Públiques la proposta corresponent. L'explotació, la...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR