DECRET 71/1996, de 5 de març, pel qual es regula l'acreditació per a l'exercici de la direcció en els centres docents públics. (Correcció d'errades en el DOGC núm. 2224, pàg. 6481, d'1.7.1996).

SecciónConcursos i Anuncis
EmisorDepartament de la Presidencia
Rango de LeyDecret

NOTA. En aquest text s'han introduït les correccions d'errada publicades en el DOGC.

La Llei orgànica 9/1995, de 20 de novembre, de la participació, l'avaluació i el govern dels centres docents, estableix a la seva exposició de motius, que l'elecció del director/a ha de ser el resultat d'un procediment que garanteixi al màxim l'encert de la comunitat, de manera que siguin seleccionats per desenvolupar la direcció els professors més adequats i millor preparats per realitzar la tasca de direcció, i que asseguri, tant el funcionament òptim dels equips directius, com l'exercici eficient de les competències que tenen encomanades.

Aquesta premissa es tradueix en l'establiment d'un nou sistema per a l'elecció dels directors/res dels centres docents públics que, si bé conserva aspectes principals del model que contenia la Llei orgànica 8/1985, de 3 de juliol, del dret a l'educació i modifica d'altres, introdueix un nou element essencial que es configura en l'exigència d'un seguit de requisits entre els quals cal destacar l'obligació d'obtenir una acreditació específica per part d'aquells que desitgin ésser candidats a l'elecció de director/a.

La nova Llei orgànica estableix que per tal d'aconseguir l'esmentada acreditació, els professors hauran de tenir, en primer lloc, la formació prèvia que determinin les Administracions educatives, i que consistirà, o bé en la possessió de determinades titulacions, o en la superació de programes organitzats específicament per aquest fi. En segon lloc, s'haurà de valorar positivament l'activitat professional desenvolupada per aquests professors, tant en l'exercici dels càrrecs corresponents als òrgans unipersonals de govern, com en l'exercici de la tasca docent, desenvolupada en l'aula i en funcions de coordinació pedagògica, així com, si escau, en funcions d'organització, gestió i participació en òrgans de govern.

Amb la finalitat de facilitar, amb caràcter transitori, la posada en funcionament del nou sistema la Llei permet, d'una banda, que els professors que hagin exercit el càrrec de director/a, cap d'estudis o secretari/a durant un mínim de quatre anys amb anterioritat a l'aplicació del sistema d'elecció de directors/res establert a la Llei esmentada, quedin acreditats per exercir la direcció. D'altra banda, la Llei orgànica 9/1995 preveu que durant els dos anys posteriors a la seva entrada en vigor, les Administracions educatives puguin establir l'equivalència entre els programes de formació a què es refereix l'article 19 i la possessió d'altres mèrits que permetin garantir la preparació per a l'exercici de la funció directiva.

Per tot l'exposat, es considera procedent d'establir les condicions d'aplicació dels requisits necessaris per tal que els funcionaris docents que ho desitgin siguin acreditats per a l'exercici de la direcció, així com els criteris objectius i el procediment que han de presidir la valoració requerida per a la corresponent acreditació. D'aquesta manera, es podran dur a terme les convocatòries per tal que els professors que ho desitgin i compleixin els requisits establerts puguin ser acreditats per a l'exercici de la funció directiva i serà factible que des del primer procés d'elecció de director/a que se celebri en l'àmbit de Catalunya, amb posterioritat a la ja promulgada Llei orgànica 9/1995, s'adeqüi completament al nou sistema que aquesta estableix.

Així mateix, ateses les competències i funcions assumides pel Departament de Benestar Social en relació a la formació permanent d'adults en virtut del Decret 186/1988, d'1 d'agost, resulta procedent establir les especificitats pròpies de l'acreditació dels professors de formació d'adults per a l'exercici de la funció de direcció en els centres docents públics.

En aplicació de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, a proposta dels consellers d'Ensenyament i de Benestar Social, amb l'informe del Consell Escolar de Catalunya, d'acord amb l'informe de la Comissió Jurídica Assessora i amb la deliberació prèvia del Govern,

Decreto:

Article 1

Objecte L'objecte d'aquest Decret és la regulació de l'acreditació per a l'exercici de la funció de direcció en els centres docents públics de Catalunya dels funcionaris docents que la sollicitin i pertanyin als cossos o escales a què es refereix la Llei orgànica 1/1990, de 3 d'octubre, d'ordenació general del sistema educatiu.

Article 2

Efectes de l'acreditació 2.1 La possessió de l'acreditació per a l'exercici de la direcció facultarà a l'interessat per ser candidat a director/a en els centres docents públics de Catalunya que imparteixin els ensenyaments establerts en la Llei orgànica 1/1990. Així mateix, l'acreditació permetrà la seva designació com a director/a en els termes establerts en l'article 20 de la Llei orgànica 9/1995. 2.2 L'acreditació d'un funcionari docent per a l'exercici de la direcció s'inscriurà en l'expedient personal de l'interessat. Així mateix, el delegat territorial corresponent del Departament d'Ensenyament expedirà un document on es farà constar les condicions que van permetre llur acreditació per a l'exercici de la funció directiva. El document d'acreditació s'ajustarà al model inclòs a l'annex 1.

Article 3

Requisits per a l'acreditació 3.1 Seran acreditats per a l'exercici de la direcció, els funcionaris de carrera que reuneixin els requisits establerts en aquest article i ho sollicitin en els terminis que s'estableixin en les corresponents convocatòries. 3.2 Per obtenir l'acreditació per a l'exercici de la direcció, els funcionaris docents hauran de reunir els següents requisits:

  1. Superació dels programes de formació que s'indiquen a l'article 4 o possessió de les titulacions assenyalades a l'annex 2. El Departament d'Ensenyament procedirà periòdicament a l'actualització de les titulacions universitàries relacionades en aquest annex.

  2. Valoració positiva de la labor docent...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR