REIAL DECRET 774/1999, de 7 de maig, sobre ampliació i modificació de mitjans adscrits als serveis de l'Administració de l'Estat traspassats a la Generalitat de Catalunya pel Reial decret 1050/1997, de 27 de juny, en matèria de la gestió realitzada per l'Institut Nacional d'Ocupació, en l'àmbit del treball, l'ocupació i la formació.

SecciónDisposicions Generals
Rango de LeyReial Decret

REIAL DECRET

774/1999, de 7 de maig, sobre ampliació i modificació de mitjans adscrits als serveis de l’Administració de l’Estat traspassats a la Generalitat de Catalunya pel Reial decret 1050/1997, de 27 de juny, en matèria de la gestió realitzada per l’Institut Nacional d’Ocupació, en l’àmbit del treball, l’ocupació i la formació.

La Constitució, a l’article 149.1, 13, reserva a l’Estat la competència exclusiva sobre les bases i la coordinació de la planificació general de l’activitat econòmica, i estableix en el mateix article 149.1, a l’apartat 7, que l’Estat té competència exclusiva en matèria de legislació laboral sens perjudici de la seva execució per part dels òrgans de les comunitats autònomes.

L’Estatut d’autonomia de Catalunya, aprovat per la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, disposa en els seus articles 12.1 i 11.2 que correspon a la Generalitat, en els termes que disposen els articles 38, 131 i 149.1, números 11 i 13 de la Constitució, la planificació de l’activitat econòmica de Catalunya i l’execució de la legislació de l’Estat en matèria laboral, amb l’assumpció de les facultats, les competències i els serveis que en aquest àmbit i pel que fa a execució deté actualment l’Estat. D’altra banda, l’article 15 del mateix Estatut d’autonomia estableix que és competència plena de la Generalitat la regulació i administració de l’ensenyament en tota la seva extensió, nivells i graus, modalitats i especialitats, en l’àmbit de les seves competències, sens perjudici del que disposa l’article 27 de la Constitució i lleis orgàniques que, de conformitat amb l’apartat primer de l’article 81 de la mateixa Constitució, ho despleguin; de les facultats que atribueix a l’Estat el número 30 de l’apartat primer de l’article 149 de la Constitució, i de l’alta inspecció necessària per al compliment i la garantia d’aquestes competències.

En conseqüència, escau que la comunitat autònoma assumeixi les funcions en matèria de gestió del treball, l’ocupació i la formació que està desevolupant l’Administració de l’Estat.

La Comissió Mixta de Transferències prevista en la disposició transitòria sisena de l’Estatut d’autonomia de Catalunya, a fi de procedir al traspàs referit, va adoptar respecte d’això l’Acord oportú en la sessió del Ple de 20 d’abril de 1999, la virtualitat pràctica del qual exigeix que l’aprovi el Govern mitjançant un reial decret.

En virtut d’això, en compliment del que disposa la disposició transitòria sisena de l’Estatut d’autonomia de Catalunya, a proposta del ministre d’Administracions Públiques, i amb la deliberació prèvia del Consell de Ministres en la sessió de 7 de maig de 1999,

Disposo:

Article 1

S’aprova l’Acord de la Comissió Mixta de Transferències prevista en la disposició transitòria sisena de l’Estatut de Catalunya adoptat pel Ple en data 20 d’abril de 1999, pel qual s’amplien i modifiquen els mitjans adscrits als serveis traspassats a la Generalitat de Catalunya pel Reial decret 1050/1997, de 27 de juny, en matèria de gestió del treball, l’ocupació i la formació, i que es transcriu com a annex d’aquest Reial decret.

Article 2

En conseqüència, queden traspassats a la Generalitat de Catalunya els mitjans personals, així com els crèdits pressupostaris corresponents, en els termes que resulten del mateix Acord i de les relacions annexes.

Article 3

El traspàs a què es refereix aquest Reial decret tindrà efectivitat a partir de la data assenyalada a l’Acord de l’esmentada Comissió Mixta, sens perjudici que l’Institut Nacional d’Ocupació (INEM) o altres òrgans competents produeixin, fins a l’entrada en vigor d’aquest Reial decret, si escau, els actes administratius necessaris per al manteniment dels serveis en el mateix règim i nivell de funcionament que tinguin en el moment de l’adopció de l’Acord.

Article 4

Els crèdits pressupostaris que es determinin d’acord amb la relació número 4 de l’annex es donaran de baixa en els corresponents conceptes pressupostaris i seran transferits pel Ministeri d’Economia i Hisenda als conceptes habilitats en la secció 32 dels Pressupostos generals de l’Estat, destinats a finançar el cost dels serveis assumits per les comunitats autònomes, quan l’Oficina Pressupostària del Ministeri de Treball i Afers Socials hagi remès al Departament esmentat els respectius certificats de retenció de crèdit, per donar compliment al que disposa la normativa vigent sobre pressupostos generals de l’Estat.

Disposició final única

Aquest Reial decret es publica simultàniament en el Boletín Oficial del Estado i en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, i adquireix vigència a partir de la publicació.

Madrid, 7 de maig de 1999

Joan Carles R.

Ángel Acebes Paniagua

Ministre d’Administracions Públiques

Annex

La senyora Rosa Rodríguez Pascual i el senyor Jaume Vilalta i Vilella, secretaris de la Comissió Mixta de Transferències Administració de l’Estat - Generalitat de Catalunya, prevista en la disposició transitòria sisena de l’Estatut d’autonomia de Catalunya,

Certifiquen:

Que, en el Ple de la Comissió Mixta de Transferències del dia 20 d’abril de 1999, es va adoptar un Acord sobre ampliació i modificació dels mitjans econòmics i personals adscrits als serveis traspassats a la Generalitat de Catalunya en matèria de gestió del treball, l’ocupació i la formació, en els termes que a continuació s’expressen:

A) Normes constitucionals, estatutàries i legals en què s’empara el traspàs

La Constitució, a l’article 149.1, 13, reserva a l’Estat la competència exclusiva sobre les bases i la coordinació de la planificació general de l’activitat econòmica, i estableix en el mateix article 149.1, a l’apartat 7, que l’Estat té competència exclusiva en matèria de legislació laboral, sens perjudici de la seva execució per part dels òrgans de les comunitats autònomes.

A l’article 149.1.30a de la Constitució, s’estableix la competència exclusiva de l’Estat sobre regulació de les condicions d’obtenció, expedició i homologació de títols acadèmics i professionals i normes bàsiques per al desplegament de l’article 27 de la Constitució; aquest article reconeix, d’altra banda, el paper dels poders públics quant a programació general de l’ensenyament, inspecció i homologació del sistema educatiu, per garantir el compliment de les lleis. D’altra banda l’article 30 de la Llei orgànica 1/1990, de 3 d’octubre, d’ordenació general del sistema educatiu, remet l’ordenació de la formació professional ocupacional a la seva normativa específica de caràcter laboral.

L’Estatut d’autonomia de Catalunya, aprovat per la Llei orgànica 4/1979, de 18 de desembre, estableix en els seus articles 12.1 i 11.2 que correspon a la Generalitat de Catalunya en els termes del que disposen els articles 38, 131 i 149.1, números 11 i 13 de la Constitució, la planificació de l’activitat econòmica de Catalunya i l’execució de la legislació de l’Estat en matèria laboral, amb l’assumpció de les facultats, competències i serveis que en aquest àmbit i pel que fa a l’execució deté actualment l’Estat. D’altra banda, l’article 15 del mateix Estatut d’autonomia estableix que és competència plena de la Generalitat de Catalunya la regulació i administració de l’ensenyament en tota la seva extensió, nivells i graus, modalitats i especialitats, en l’àmbit de les seves competències, sens perjudici del que disposa l’article 27 de la Constitució i lleis orgàniques que, de conformitat amb l’apartat primer de l’article 81 de la Constitució, ho desenvolupin; de les facultats que atribueix a l’Estat el número 30 de l’apartat primer de l’article 149 de la Constitució i de l’alta inspecció necessària pel seu compliment i garantia. És procedent, en conseqüència, que la Comunitat Autònoma assumeixi les funcions en matèria de gestió del treball, l’ocupació i la formació que està desevolupant l’Administració de l’Estat.

B) Béns, drets i obligacions de l’Estat que es traspassen

Es traspassen a la Generalitat de Catalunya els béns immobles i drets que es detallen en la relació annexa número 1.

C) Mitjans personals i llocs de treball vacants traspassats que s’amplien

Es traspassen a la Generalitat de Catalunya els mitjans personals que nominalment s’indiquen en la relació adjunta número 2.

D) Mitjans traspassats que es modifiquen

Queda sense efecte el traspàs dels mitjans personals que s’indiquen en la relació adjunta número 3.

E) Valoració de les càrregues financeres corresponents a les funcions i els serveis que es traspassen.

  1. La valoració del cost efectiu que, en pessetes de 1996, correspon als mitjans que s’amplien a la Generalitat de Catalunya, s’eleva, provisionalment, a 200.904.144 pessetes.

  2. El finançament en pessetes de 1999 que correspon al cost efectiu anual dels serveis traspassats es detalla en la relació número 4.

  3. El cost efectiu que figura detallat en els quadres de valoració de la relació número 4 es finançarà de la forma següent:

    Transitòriament, fins al moment en què el cost efectiu es computi per revisar el percentatge de participació de la Comunitat Autònoma en els ingressos de l’Estat, aquest cost es finançarà mitjançant la consolidació en la secció 32 dels Pressupostos generals de l’Estat, dels crèdits relatius als diferents components del cost efectiu, pels imports que es determinin, susceptibles d’actualització pels mecanismes generals previstos en cada llei de pressupostos.

    Les possibles diferències que es produeixin durant el període transitori a què es refereix el paràgraf anterior, respecte del finançament de les funcions transferides, seran objecte de regularització, si escau, al tancament d’exercici econòmic que correspongui, mitjançant la presentació dels comptes i estats justificatius corresponents davant una comissió de liquidació que es constituirà al Ministeri d’Economia i Hisenda.

  4. Es transfereix a la Generalitat de Catalunya, per una sola vegada i sense integrar-la en el cost efectiu dels serveis traspassats, la quantitat de 165.811.247 pessetes.

    F) Data d’efectivitat del traspàs

    El traspàs de funcions i serveis objecte del present Acord té efectivitat a partir del dia 1 de juny de 1999.

    I, perquè consti, s’expedeix aquest certificat a Madrid, el dia 20 d’abril de 1999.

    Rosa Rodríguez Pascual i Jaume Vilalta i Vilella

    Secretaris de la Comissió Mixta

    Relació número 1

    Inventari dels béns immobles que es traspassen a la Generalitat de Catalunya

    Localitat Adreça Superfície Títol La Sénia C. Bisbe Berenguer de Prats (edifici de planta baixa) 51,60 m2 Adscrit a l’INEM La Sénia Freginals (solar) 372 m2 Adscrit a l’INEM La Sénia C. Primer de Maig, núm. 10 (planta baixa) 133 m2 Adscrit a l’INEM

    (Vegeu taules al document PDF)

    (99.127.030)

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR