DECRET 321/1994, de 29 de novembre, pel qual es regulen els fitxers automatitzats que contenen dades de caràcter personal gestionats pel Departament de Cultura.

SecciónConcursos i Anuncis
EmisorDepartament de Cultura
Rango de LeyDecret

L'apartat segon de la disposició addicional segona de la Llei orgànica 5/1992, de 29 d'octubre, de regulació del tractament automatitzat de dades de caràcter personal, relatiu als fitxers automatitzats existents amb anterioritat a la seva entrada en vigor, estableix que les administracions públiques responsables de fitxers automatitzats hauran d'adoptar una disposició de regulació del fitxer o adaptar la que existeixi.

El Reial decret-llei 20/1993, de 22 de desembre, prorroga el termini que s'estableix en la disposició addicional segona de la Llei orgànica 5/1992, de 29 d'octubre, de regulació del tractament automatitzat de dades de caràcter personal.

En conseqüència, a fi de fer efectiu el mandat legal d'adaptació dels fitxers automatitzats que contenen dades de caràcter personal gestionats per aquest Departament i per tal de garantir la màxima transparència en el tractament automatitzat de dades de caràcter personal, assegurant així als ciutadans de Catalunya l'exercici dels seus drets legítims;

D'acord amb el Dictamen de la Comissió Jurídica Assessora, a proposta del conseller de Cultura i d'acord amb el Govern,

Decreto:

Article 1

A l'annex al present Decret es fa pública la relació de fitxers automatitzats que contenen dades de caràcter personal gestionats pel Departament de Cultura i que estan subjectes a tots els efectes previstos a la Llei orgànica 5/1992, de 29 d'octubre, de regulació del tractament automatitzat de dades de caràcter personal. Per cada fitxer es regula el seu tractament automatitzat establint, en el mateix annex, la seva denominació, la finalitat i els usos previstos, les persones i els col·lectius afectats o obligats a subministrar les dades de caràcter personal, els procediments de recollida de dades, l'estructura bàsica del fitxer i la descripció del tipus de dades de caràcter personal que contenen, les cessions de dades previstes, l'òrgan administratiu responsable i les unitats administratives en les quals es poden exercir, si s'escau, els drets d'accés, de rectificació i de cancel·lació.

Article 2

Els titulars dels òrgans administratius responsables de cada fitxer automatitzat que conté dades de caràcter personal han d'adoptar, sota la direcció de la Secretaria General del Departament de Cultura, les mesures tècniques, de gestió i organitzatives necessàries per tal de garantir la confidencialitat, seguretat i integritat de les dades, així com totes aquelles mesures necessàries destinades a fer efectius els drets dels ciutadans reconeguts en la Llei orgànica 5/1992, de 29 d'octubre, i en els reglaments que la despleguen.

Disposició final Aquest Decret entrarà en vigor l'endemà de la seva publicació al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Barcelona, 29 de novembre de 1994

Jordi Pujol President de la Generalitat de Catalunya

Joan Guitart i Agell Conseller de Cultura

Annex

Departament de Cultura

Mailing de Protocol. Àrea de Relacions Públiques i Protocol

Finalitat i usos previstos: fer les trameses d'informacions diverses i d'invitacions als actes organitzats pel Departament de Cultura. Tramesa de correspondència. Tractament automatitzat d'etiquetes.

Persones i col·lectius afectats o obligats a subministrar les dades: institucions, entitats i particulars vinculats amb el món de la cultura.

Procediment de recollida de dades: directoris d'altres organismes. Els mateixos interessats.

Estructura bàsica i tipus de dades de caràcter personal: DNI. Nom. Adreça. Sexe. Càrrec. Tractament. Organisme o entitat a què pertany. Adreça de l'organització o entitat a què pertany.

Cessions de dades: només se cedeixen les dades referides als càrrecs del Departament de Cultura, sempre amb la petició prèvia per escrit i quan el motiu està relacionat amb un acte de caire cultural.

Òrgan administratiu: Àrea de Relacions Públiques i Protocol.

Unitat administrativa per exercir els drets d'accés, rectificació i cancel·lació: Àrea de Relacions Públiques i Protocol, rambla Santa Mònica, 8, 08002 Barcelona.

Secretaria General

Base de dades per a la gestió dels expedients de subvencions

Finalitat i usos previstos: seguiment de cada expedient, des del moment que es fa la sol·licitud fins que s'accepta i es percep la subvenció concedida, o és denegada. Gestió interna del procés administratiu de cada expedient.

Persones i col·lectius afectats o obligats a subministrar les dades: totes les persones o entitats que compleixen els requisits exigits en cada convocatòria.

Procediment de recollida de dades: les...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR