ORDRE PRE/308/2008, de 13 de juny, per la qual s'estableix el procediment d'autorització dels Programes de Qualificació Professional Inicial, es regulen les bases de concessió de subvenció d'aquests programes i s'obre la convocatòria per al curs acadèmic 2008-2009.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament D'Indústria, Comerç i Turisme
Rango de LeyOrdre

ORDRE

PRE/308/2008, de 13 de juny, per la qual s'estableix el procediment d'autorització dels Programes de Qualificació Professional Inicial, es regulen les bases de concessió de subvenció d'aquests programes i s'obre la convocatòria per al curs acadèmic 2008-2009.

La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, regula en el seu article 30 els programes de qualificació professional inicial adreçats a l'alumnat que no ha obtingut el títol de Graduat en educació secundària obligatòria.

El Reial decret 806/2006, de 30 de juny, pel qual s'estableix el calendari d'aplicació de la nova ordenació del sistema educatiu, establerta per la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, preveu, en el seu article 12, que en el curs acadèmic 2008-2009 s'han d'implantar els programes de qualificació professional inicial i s'han de deixar d'aplicar els programes de garantia social.

A fi de facilitar la implementació dels programes de qualificació professional inicial, es regula en una mateixa ordre tant el procés d'implantació i d'autorització, que correspon al Departament d'Educació, com el procediment de subvenció, que correspon al Servei d'Ocupació de Catalunya.

Atesa la nova regulació mitjançant el Reial decret 395/2007, de 23 de març, del subsistema de formació professional per a l'ocupació que defineix la formació d'oferta, com aquella que té per objecte facilitar als treballadors, ocupats i aturats, una formació ajustada a les necessitats del mercat de treball que atengui els requeriments de competitivitat de les empreses, alhora que satisfaci les aspiracions de promoció professional i desenvolupament personal dels treballadors, capacitant-los per a l'acompliment qualificat de les diferents professions i per a l'accés a l'ocupació;

Atesa l'Ordre TAS/718/2008, de 7 de març, per la qual es desenvolupa el Reial decret 395/2007, de 23 de març, pel qual es regula el subsistema de formació professional per a l'ocupació, en matèria de formació d'oferta i s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions públiques destinades al seu finançament;

Atès el que disposa la Llei 16/2007, del 21 de desembre, de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2008 (DOGC núm. 5038, de 31.12.2007);

Atès el que disposen la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i el Capítol IX del Text refós de la Llei de finances públiques de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 3/2002, de 22 de desembre, modificat per la Llei 7/2004, de 16 de juliol, de mesures fiscals i administratives, per la Llei 12/2004, de 27 de desembre, de mesures financeres, i per la Llei 5/2008, de 23 d'abril, de violència masclista;

Per tot això, amb els informes previs de les assessories jurídiques i de la Intervenció Delegada, a proposta de la consellera de Treball i del conseller d'Educació, i en ús de la competència que m'atribueix l'article 62.3 de la Llei 13/1989, de 14 de desembre, d'organització, procediment i règim jurídic de l'Administració de la Generalitat,

Ordeno:

Capítol 1

Disposicions Generals

Article 1

Objecte

L'objecte d'aquesta Ordre és:

  1. Regular el procediment d'autorització per impartir Programes de Qualificació Professional Inicial (PQPI).

  2. Aprovar les bases reguladores de les subvencions destinades a impulsar les accions formatives dels Programes de Qualificació Professional Inicial.

  3. Obrir la convocatòria per sol·licitar l'autorització per impartir Programes de Qualificació Professional Inicial o bé per sol·licitar l'autorització i la concessió de subvencions per desenvolupar-los per al curs acadèmic 2008-2009.

Article 2

Òrgans competents

2.1 Correspon al Departament d'Educació resoldre les sol·licituds d'autorització, d'acord amb el que es preveu al Capítol 3 d'aquesta Ordre.

2.2 Correspon al Servei d'Ocupació de Catalunya resoldre les sol·licituds de concessió de subvencions per desenvolupar els Programes de Qualificació Professional Inicial, d'acord amb el que es preveu al Capítol 3 d'aquesta Ordre.

Article 3

Convocatòries

3.1 Anualment, mitjançant resolució, es publicarà la convocatòria d'autorització i de concessió de subvencions per impartir i desenvolupar els Programes de Qualificació Professional Inicial corresponent a cada curs escolar.

En l'esmentada convocatòria s'indicarà la disposició on es contenen les bases reguladores, el termini de presentació de les sol·licituds, l'aplicació pressupostària a la qual s'han d'imputar l'import de les subvencions concedides i la quantia màxima destinada, així com les altres dades que exigeixi la normativa d'aplicació.

3.2 En les convocatòries es podran establir els termes en què el crèdit pressupostari no aplicat, per la renúncia a la subvenció d'algun dels beneficiaris, les revocacions de les subvencions o bé l'obtenció de fons addicionals, es pugui utilitzar per l'òrgan concedent per a modificar la subvenció atorgada a les accions formatives ja aprovats, o bé, assignar nous atorgaments per als projectes que no van obtenir subvenció per aquella mateixa convocatòria i que, basant-se en els criteris de valoració rectos, mantenen una posició immediatament posterior a la dels projectes subvencionats segons l'ordre de preferència establert, sempre que es puguin realitzar dins dels terminis establerts en aquesta Ordre.

3.3 Cada convocatòria indicarà el percentatge mínim d'alumnes en situació d'atur que han de complir les accions formatives subvencionades.

Article 4

Sol·licituds

4.1 Les sol·licituds d'autorització i subvenció i tota la documentació complementària s'ha de presentar simultàniament per duplicat segons el model normalitzat que es troba a disposició dels sol·licitants a les pàgines web del Departament d'Educació http://www.gencat.net/educació i del Servei d'Ocupació de Catalunya http://www.oficinadetreball.cat.

4.2 La sol·licitud d'autorització per impartir programes de qualificació professional s'ha de presentar adreçada al director general d'Ensenyaments Professionals, Artístics i Especialitzats, bé a la seu central del Departament d'Educació o als seus serveis territorials, directament o per qualsevol dels mitjans que preveu l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

4.3 En el cas que es sol·liciti la subvenció per impartir aquests programes, el centre o entitat de formació sol·licitant ha de complimentar la sol·licitud mitjançant la xarxa telemàtica del SOC, dins del mateix període de sol·licitud que es determini per a la convocatòria. Un cop complimentada aquesta sol·licitud s'ha de presentar en el Registre, en la forma determinada a l'article 4.2.

4.4 Les sol·licituds s'han de presentar dins del termini que s'estableixi en cada convocatòria.

Capítol 2

Procediment d'autorització per impartir els Programes de Qualificació Professional Inicial

Article 5

Característiques dels Programes de Qualificació Professional Inicial

5.1 Destinataris.

Els programes de qualificació professional inicial s'adrecen a joves majors de 16 anys o que els compleixin durant l'any natural d'inici del programa i que no han obtingut el títol de Graduat en Educació Secundària Obligatòria. L'objectiu és proporcionar a aquest jovent formació bàsica i professional que li permeti una inserció social i laboral satisfactòria, així com la seva continuïtat formativa.

5.2. Necessitats territorials a satisfer.

Els programes de qualificació professional inicial respondran a les necessitats de qualificació del territori.

5.3 Perfil professional.

Els programes de qualificació professional inicial respondran a un perfil professional, expressat a través de la competència general, les competències professionals, socials i personals i la relació de qualificacions i/o unitats de competència incloses en el programa.

Els perfils dels programes de qualificació professional inicial s'ajustaran als establerts pel Departament d'Educació en relació amb el catàleg de qualificacions professionals de Catalunya.

5.4 Tipus de mòduls.

5.4.1 Els programes de qualificació professional inicial inclouen tres tipus de mòduls:

  1. Mòduls específics (mòduls A) que desenvolupen les competències del perfil professional i preveuran, amb caràcter general, la formació en centres de treball.

  2. Mòduls formatius de caràcter general (mòduls B) que possibiliten el desenvolupament de les competències bàsiques i afavoreixen la transició des del sistema educatiu al món laboral.

  3. Mòduls que duen a l'obtenció del Títol de Graduat/ada en Educació Secundària Obligatòria (mòduls C).

    5.4.2 Els mòduls A i els mòduls B tenen caràcter obligatori.

    5.4.3 Els mòduls C tenen caràcter voluntari, excepte per a l'alumnat que s'incorpori als programes de qualificació professional inicial d'acord amb el previst a l'article 30.1 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, per al qual seran obligatoris.

    5.5 Mòduls específics (mòduls A).

    5.5.1 Els mòduls específics desenvolupen les competències del perfil professional i, en general, tindran com a referència, les unitats de competència de les qualificacions professionals de nivell u del Catàleg de Qualificacions Professionals de Catalunya.

    5.5.2 El perfil professional de cada programa de qualificació professional inicial podrà incloure una o més qualificacions professionals i/o unitats de competència, amb els corresponents mòduls formatius.

    5.5.3 Els mòduls específics...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR