ORDRE GAP/545/2008, de 2 de desembre, per la qual s'aproven les bases reguladores per seleccionar operacions dels ens locals susceptibles de ser cofinançades pel Feder per al període de 2007-2013, i s'obre el termini per presentar sol·licituds per al quadrienni de 2007-2010, eix 1, per a la demarcació de Lleida.

SecciónDisposicions Generals
EmisorDepartament de Governacio i Administracions Publiques
Rango de LeyOrdre

ORDRE

GAP/545/2008, de 2 de desembre, per la qual s'aproven les bases reguladores per seleccionar operacions dels ens locals susceptibles de ser cofinançades pel Feder per al període de 2007-2013, i s'obre el termini per presentar sol·licituds per al quadrienni de 2007-2010, eix 1, per a la demarcació de Lleida.

La Decisió de la Comissió Europea, de 7 de desembre de 2007, per la qual s'adopta el Programa operatiu d'intervenció comunitària del Fons europeu de desenvolupament regional en el marc de l'objectiu de competitivitat regional i ocupació de Catalunya, estableix els eixos prioritaris a partir de la correspondència entre els objectius intermedis del Programa operatiu de Catalunya i les Directrius estratègiques comunitàries per als Fons estructurals de 2007-2013.

D'acord amb l'article 3.2 del Reglament (CE) núm. 1083/2006, del Consell, d'11 de juliol de 2006, l'objectiu de competitivitat regional i ocupació perseguirà incrementar la competitivitat i l'atractiu de les regions, així com el seu nivell d'ocupació, per mitjà de la previsió dels canvis econòmics i socials, augmentant i millorant la qualitat de la inversió en capital humà, la innovació, la difusió de la societat del coneixement, el foment de l'esperit empresarial, la protecció i millora del medi ambient, l'accessibilitat, l'adaptabilitat dels treballadors i les empreses, i el desenvolupament de mercats laborals no excloents.

Així mateix, el títol VI de l'esmentat Reglament CE 1083/2006 i l'apartat 4t de la Decisió de la Comissió Europea de 7 de desembre de 2007 designen les autoritats encarregades de la gestió, el seguiment i el control del Programa operatiu corresponent a Catalunya, que són: la Subdirecció General d'Administració del Feder del Ministeri d'Economia i Hisenda, com a autoritat de gestió designada per l'Estat espanyol per gestionar el Programa operatiu; la Subdirecció General de Certificació i Pagaments del Ministeri d'Economia i Hisenda, com a autoritat de certificació designada per l'Estat espanyol per certificar les declaracions de despeses i les sol·licituds de cobrament davant de la Comissió Europea; la Intervenció General de l'Administració de l'Estat, dependent del Ministeri d'Economia i Hisenda, com a autoritat d'auditoria designada per l'Estat espanyol per verificar el funcionament efectiu del sistema de gestió, sense perjudici de les comeses que descriu el Programa operatiu Feder de Catalunya de 2007-2013 que durà a terme la Intervenció General de la Generalitat de Catalunya; la Direcció General d'Anàlisi i Política Econòmica del Departament d'Economia i Finances de la Generalitat de Catalunya, com a organisme intermedi designat pel Govern de Catalunya, d'acord amb l'article 59.2 del Reglament (CE) 1083/2006, per executar les comeses de l'autoritat de gestió previstes en l'article 60 del mateix Reglament dins del seu àmbit d'actuació, recollides en el Programa operatiu Feder de Catalunya de 2007-2013 i, finalment, la Direcció General d'Administració Local del Departament de Governació i Administracions Públiques de la Generalitat de Catalunya, la qual, com a organisme responsable del tram local del Programa operatiu Feder Catalunya de 2007-2013, és el coordinador de projectes locals, anomenat òrgan intermedi i encarregat de la gestió, seguiment i control d'aquesta part específica del Feder que té com a beneficiaris els ens locals de Catalunya, d'acord amb les funcions que li atorga el Decret 421/2006, de 28 de novembre, de creació, denominació i àmbit de competència dels departaments de l'Administració de la Generalitat de Catalunya.

D'altra banda, la Generalitat de Catalunya i la Diputació de Lleida han subscrit un Conveni de col·laboració per a la cogestió i codecisió de l'eix 1, Economia del coneixement i innovació i desenvolupament empresarial, del Programa operatiu Feder de Catalunya de 2007-2013, en la demarcació de Lleida, que disposa que la Diputació de Lleida, a través del Patronat de Promoció Econòmica, aportarà al finançament de les operacions seleccionades un ajut complementari del 25% de la despesa subvencionable determinada i incorporada al Programa operatiu. Aquesta aportació es fixarà una vegada resolta la convocatòria mitjançant una resolució del Patronat i afectarà totes les operacions de l'eix 1 de la demarcació de Lleida que siguin seleccionades per ser cofinançades pel Feder, amb el benentès que aquest ajut complementari aportat pel Patronat de Promoció Econòmica estarà sotmès a les condicions de justificació del Feder i a la normativa que estableix aquesta convocatòria.

Per aquest motiu, i atès que durant el període de 2007-2013 es preveu que hi hagi dues convocatòries, aquesta Ordre aprova, d'acord amb el que disposa el Conveni de col·laboració per a la cogestió i codecisió de l'eix 1 a la demarcació de Lleida esmentat, les bases generals per a la selecció d'operacions dels ens locals de Catalunya de la demarcació de Lleida susceptibles de ser subvencionades amb relació a l'eix prioritari 1, Economia del coneixement i innovació i desenvolupament empresarial, del Programa operatiu Feder de Catalunya de 2007-2013.

En virtut del que s'ha exposat,

Ordeno:

Article 1

Aprovar les bases reguladores per seleccionar operacions dels ens locals de la demarcació de Lleida susceptibles de ser cofinançades pel programa Feder de Catalunya de 2007-2013, eix 1, Economia del coneixement i innovació i desenvolupament empresarial, que consten en l'annex d'aquesta Ordre.

Article 2

Obrir el termini per presentar sol·licituds d'operacions susceptibles de ser cofinançades pel programa Feder, eix 1, a la demarcació de Lleida, per a la convocatòria quadriennal de 2007-2010.

Article 3

3.1 L'import global destinat a aquesta convocatòria és de 4.000.000,00 euros.

3.2 Dins d'aquest eix es prioritzaran les operacions que s'emmarquin en els àmbits següents:

1.3, Transferència de tecnologia i millora de les xarxes de cooperació entre petites empreses (pimes), entre aquestes i altres empreses i universitats, centres d'ensenyament postsecundari de tot tipus, autoritats regionals, centres de recerca i enclavaments científics i tecnològics (parcs científics o tecnològics, tecnòpolis, etc). Suport a la transferència de tecnologia i a la millora de xarxes de cooperació.

1.7, Inversió en empreses directament relacionades amb la investigació i la innovació. Suport a activitats emprenedores.

1.8, Altres inversions en empreses. Impuls del creixement empresarial d'empreses locals amb projecció global.

1.13, Serveis i aplicacions per al ciutadà. Impuls de l'administració electrònica com a eix de l'atenció ciutadana.

Article 4

Les sol·licituds s'han de presentar, en el lloc i la forma indicats a les bases reguladores, en un termini de tres mesos a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta Ordre en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Article 5

El director general d'Administració Local serà l'òrgan competent per resoldre sobre aquesta convocatòria.

Article 6

Les operacions objecte d'aquesta convocatòria no es poden haver iniciat abans de l'1 de gener de 2007 i hauran d'estar executades i pagades el 31 de desembre 2010.

Article 7

La Direcció General d'Anàlisi i Política Econòmica té la funció de coordinar les intervencions comunitàries a Catalunya que emanen de les polítiques estructurals i de cohesió de la Unió Europea corresponents al Feder, i la Direcció General d'Administració Local la de gestionar, d'acord amb les directrius de la Unió Europea, els projectes locals susceptibles de rebre fons estructurals europeus. D'acord amb aquestes funcions, es preveu la signatura del protocol de col·laboració entre el Departament d'Economia i Finances i el Departament de Governació i Administracions Públiques de la Generalitat de Catalunya per a la gestió de la subvenció del Feder destinada a l'Administració local en el Programa operatiu Feder de competitivitat regional i ocupació de Catalunya de 2007-13.

Disposició final

Aquesta Ordre entrarà en vigor l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.

Contra l'acte de convocatòria, els ens locals podran presentar un requeriment davant del conseller de Governació i Administracions Públiques en el termini màxim de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, segons el que estableix l'article 44 de la Llei 29/1988, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contencioso-administrativa.

Barcelona, 2 de desembre de 2008

Jordi Ausàs i Coll

Conseller de Governació i Administracions Públiques

Annex

Bases reguladores

.1 Objecte

Aquestes bases tenen com a objecte establir els requisits i el procediment per a la selecció de les operacions dels ens locals de la demarcació de Lleida susceptibles de ser cofinançades pel Feder, Programa operatiu de Catalunya de 2007-2013, objectiu de competitivitat regional i ocupació, que consten a la base 5.

.2 Règim jurídic

Aquestes bases estan sotmeses, en totes les seves consideracions, al contingut de la Decisió de la Comissió Europea, de 7 de desembre, per la qual s'aprova el Programa operatiu...

Para continuar leyendo

Solicita tu prueba

VLEX utiliza cookies de inicio de sesión para aportarte una mejor experiencia de navegación. Si haces click en 'Aceptar' o continúas navegando por esta web consideramos que aceptas nuestra política de cookies. ACEPTAR